Jest szansa na remastery kolejnych Tomb Raiderów, ale deweloper serii zwalnia kolejne osoby
Niedawna aktywność oficjalnego konta marki Tomb Raider w serwisie X dała graczom nadzieję, że w planach jest zremasterowanie kolejnych odsłon cyklu, w tym Tomb Raider: Legend oraz Tomb Raider: Underworld.

Remastery są ostatnio w modzie. Wiele wskazuje na to, że kolejnymi grami, którym zafundowane zostanie takie odświeżenie, będą Tomb Raider: Legend oraz Tomb Raider: Underworld, pierwotnie wydane w 2006 i 2008 roku.
- Takie wniosek można wyciągnąć z ostatniej aktywności oficjalnego konta marki Tomb Raider w serwisie X. Zaczęto tam ostatnio bowiem publikować wpisy dotyczące wspomnianych odsłon. Przykładowo – niedawno przekazano jako ciekawostkę informację, że postać Lary Croft w Tomb Raider: Legend składała się z 7 tysięcy polygonów, w Tomb Raider: Underworld liczba ta została zwiększona do 32 tys., dzięki czemu w 2010 roku ten model trafił do księgi Guinnessa jako „najbardziej szczegółowa postać w grze”.
- Szykowana jest także opracowana we współpracy z WetaWorkshop figurka Lary Croft, bazująca na kostiumie z Tomb Raider: Underworld
- Wygląda to jak teasowanie kolejnych remasterów. Fani spekulują, że może chodzić o kolekcję, w skład której, poza odświeżonymi wersjami Tomb Raider: Legend i Tomb Raider: Underworld, wchodzić będzie także Tomb Raider: Anniversary.
- Taka kolekcja remasterów wydaje się naturalnym następnym krokiem dla tej serii. Ostatnio w ten sposób odświeżono bowiem wcześniejsze odsłony – w 2024 roku wydano Tomb Raider I-III Remastered, a pół roku temu do sprzedaży trafiło Tomb Raider IV-VI Remastered.
Niemniej zaznaczamy, że na razie to tylko spekulacje fanów, choć niewykluczone, że coś jest na rzeczy.
Tomb Raider: Legenda było pierwszą odsłoną serii, którą opracowało studio Crystal Dynamics (wcześniejsze gry wyprodukował zespół Core Design). Wspominamy o tym, bo Crystal Dynamics dotknęły kolejne zwolnienia. Nie wiadomo, jak wielu deweloperów pożegnało się z pracą tym razem (poprzednio, pod koniec marca, firmę opuściło 17 osób).
Szefostwo studia zapewnia, że nie wpłynie to na prace nad kolejną odsłoną cyklu Tomb Raider (o której wiemy tylko tyle, że powstaje na silniku Unreal Engine i wyda ją Amazon Games). Tutaj raczej można dać wiarę tym zapewnieniom, gdyż powodem redukcji etatów było niedawne skasowanie Perfect Dark, przy którym pomagało Crystal Dynamics.