Sprzedaż Xboxa 360 - 10-12 milionów sztuk do końca roku według analityków
Ileż to już razy zamieszczaliśmy na naszych łamach informacje o kolejnych analizach rynku growego. Zazwyczaj dane, które mogliśmy w nich znaleźć były miażdżące dla producentów konsol oraz gier. Wyniki badań przeprowadzonych przez analityka P. J. McNealy’ego oraz grupę Amtech Research są diametralnie inne.
Ileż to już razy zamieszczaliśmy na naszych łamach informacje o kolejnych analizach rynku growego. Zazwyczaj dane, które mogliśmy w nich znaleźć były miażdżące dla producentów konsol oraz gier. Wyniki badań przeprowadzonych przez analityka P. J. McNealy’ego oraz grupę Amtech Research są diametralnie inne.
Jak przewidują wymienione wyżej podmioty, sprzedaż konsoli Xbox 360 powinna wraz z końcem czerwca osiągnąć pułap 6 milionów sprzedanych egzemplarzy. Co ciekawe, jest to znacznie więcej, aniżeli prorokuje Peter Moore, człowiek odpowiedzialny w Microsofcie za dział konsolowy, który podał swego czasu liczbę oscylującą wokół 4,5 do 5,5 miliona sztuk. McNealy, wraz z Amtech Research, ogłosili ponadto, że pod koniec 2006 roku w domach graczy znajdzie się od 10 do 12 milionów egzemplarzy konsoli Xbox 360. Stwierdzili również w swym raporcie, że nieudana próba sprzedaży 2,7-3 milionów sztuk konsoli na całym świecie w okresie 90 dni po jej premierze w Stanach Zjednoczonych (udało się sprzedać ok. 1,5 miliona egzemplarzy), nie będzie miała żadnego wpływu na dalszy poziom sprzedaży.
McNealy oraz Amtech Research sprawdzili także 125 sprzedawców rozprowadzających konsolę Microsoftu na terenie USA (m.in. Wal-Mart, Best Buy, jak i GameStop). Jedynie 26 z nich uchowało po kilka konsol w magazynach. Zwykle sklepy posiadały od jednej do maksymalnie trzech sztuk konsoli (zarówno w wersji Core, jak i Premium). Jednakże znalazły się dwa, które miały odpowiednio dziesięć Premium Packów, a także sześć takowych oraz siedem wersji Core. Badanie przeprowadzone zostało pod koniec lutego.
Komentarze czytelników
zanonimizowany235562 Pretorianin
Piotr44 -- > fanboye są de best :-) Pogadaj sobie z albz74. Pomyliłem się co do niego. Myślałem że jest tylko nastawiony anty na M$ ale próbuje także dać w skórę Nintendo. To jest dopiero fanboy Sony przez duuuuuuuuuuże F :-)
A na marginesie, Revo ma byż o wiele słabsze sprzętowo ? OK, niech będzie tylko że jest pewna róznica - ono już paktycznie JEST, a co z PS3 ? Chyba trzeba tam kogoś z SONY obudzić....ej chłopaki konsolę mieliście zrobić, nie spać, na baterie do latarek zawsze przyjdzie czas !!! :-)
uQuad Konsul

tak btw za ile mozna dostac i gdzie taki HDD powiedzmy 40GB do Xa360? Bo kupic wersje Core to w zasadzie taniocha, a inne rzeczy dodawane do premiuma potrzebne by mi nie byly zbytnio. Czy takie cos nie nie oplaca zbytnio? :)
zanonimizowany251643 Legend
charlesz - czytanie ze zrozumieniem. Czytanie ze zrozumieniem. Proponuję zacząć od lektur szkolnych. Co do jednego masz rację (przeczytałeś ze zrozumieniem) - Revo będzie dużo słabsze, wg Ninnies jakieś 2 razy mocniejsze od Cube'a , stąd nastawienie na innowację jako motor napędowy.
Mr_Hyde - no ciekawe, co będzie, devkity do Revo są prawie za darmo. To co prawda jeszcze nie open source, ale na pewno przyciągnie wiele zespołów choćby w celu spróbowania, co można z tą zabaweczką zrobić. Jestem również ciekaw układu graficznego, tworzonego zupełnie od zera.