Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2006, 10:12

Sprawdź jak gra Prey wyglądała w 1998 roku

Wraz z pojawieniem się pierwszego filmu prezentującego możliwości nowej gry o nazwie Portal, użytkownicy Internetu rozpoczęli zażartą dyskusję na temat kopiowania cudzych pomysłów przez członków firmy Valve. Chodzi oczywiście o porównania do gry Prey, w której wykorzystano system interaktywnych wrót do przenoszenia się pomiędzy niektórymi lokacjami.

Wraz z pojawieniem się pierwszego filmu prezentującego możliwości nowej gry o nazwie Portal, użytkownicy Internetu rozpoczęli zażartą dyskusję na temat kopiowania cudzych pomysłów przez członków firmy Valve. Chodzi oczywiście o porównania do gry Prey, w której wykorzystano system interaktywnych wrót do przenoszenia się pomiędzy niektórymi lokacjami.

Sprawdź jak gra Prey wyglądała w 1998 roku - ilustracja #1

Doszło nawet do tego, że w anglojęzycznej wersji Wikipedii pojawił się wpis dotyczący krytyki gry Portal. Autor broni tam produktu firmy Valve, twierdząc, iż w Prey gracz nie mógł w żaden sposób tworzyć okrągłych wrót na zawołanie, a to właśnie umożliwiać będzie nowy program w zestawie Half-Life 2: Episode Two. Nie ma tu więc mowy o kradzieży pomysłu, ale raczej o twórczym rozwinięciu idei zapoczątkowanych w produkcie Human Head Studios. Prawda jest jednak taka, że to właśnie firma 3D Realms Entertainment jako pierwsza planowała wprowadzenie systemu interaktywnych portali. W Internecie można znaleźć wywiad z Paulem Schuytemą z 1998 roku, w którym prezentuje on możliwości ówczesnej wersji gry. Potraktujcie go jako interesującą ciekawostkę.

Sprawdź jak gra Prey wyglądała w 1998 roku - ilustracja #2

Paul Schuytema opuścił zespół tworzący Prey w październiku 1998 roku. Odejście lidera było pierwszym gwoździem do trumny całego projektu. Schuytema pociągnął za sobą wielu ludzi, m.in. Williama Scarboro, który w historii programu zapisał się jako twórca systemu interaktywnych portali. Ten utalentowany programista zmarł 9 sierpnia 2002 roku w wyniku ataku astmy.

Sprawdź jak gra Prey wyglądała w 1998 roku - ilustracja #3

Film, do którego link znajdziecie powyżej, daje pewien pogląd, jak gra Prey mogłaby wyglądać, gdyby faktycznie ukazała się pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Mimo, że Human Head Studios wdrożyło większość pomysłów opracowanych przez stary zespół, w ostatecznej wersji programu zabrakło m.in. systemu tworzenia portali. Miejmy nadzieję, że nadchodzący produkt firmy Valve naprawi ten błąd i pozwoli graczom na zupełnie nową jakość w dziedzinie pierwszoosobowych strzelanin...

Więcej informacji na temat gry Prey znajdziesz na łamach naszego serwisu:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej