Przyszłe odsłony cyklu Battlefield pod wpływem Mirror's Edge

Serwis internetowy 1UP przeprowadził interesujący wywiad z pracownikami studia EA DICE – producentami Owenem O’Brienem i Tomem Farrerem. Jednym z głównych tematów rozmowy była kwestia wykorzystania niektórych elementów niezwykle oryginalnego Mirror’s Edge w kolejnych odsłonach cyklu Battlefield.

Piotr Doroń

Serwis internetowy 1UP przeprowadził interesujący wywiad z pracownikami studia EA DICE – producentami Owenem O’Brienem i Tomem Farrerem. Jednym z głównych tematów rozmowy była kwestia wykorzystania niektórych elementów niezwykle oryginalnego Mirror’s Edge w kolejnych odsłonach cyklu Battlefield.

Przyszłe odsłony cyklu Battlefield pod wpływem Mirror's Edge - ilustracja #1

Nie jestem pewny co do biegania po ścianach, ale inne umiejętności na pewno wprowadzimy. Z pewnością te, które ułatwiają kontakt fizyczny z wirtualnym światem: bieganie, skakanie, pokonywanie przeszkód i wykonywanie różnego rodzaju ślizgów ”, powiedział O’Brien. „Naturalnie postaramy się wykorzystać te elementy w przyszłych grach z serii Battlefield ”.

Temat kontynuował już Farrer. Stwierdził on, że długi czas spędzony przy produkcji Mirror’s Edge uczulił producentów pod kątem relacji jakie gracz może nawiązywać ze światem gry (obserwowanym z perspektywy pierwszoosobowej) poprzez postać głównego bohatera. Osoba grająca inaczej odbiera rozgrywkę, w której widzi zachowanie sterowanej przez siebie postaci – jej ruchy, nogi, ręce, a także to w jaki sposób (obracając głowę) przygląda się światu. „Teraz grając w inne produkcje z gatunku FPP naprawdę odczuwam pewnego rodzaju stratę lub też pustkę. Gracz traci wrażenie bycia w grze. Wątpię, żeby inni deweloperzy byli w stanie przenieść do własnych gier wszystkie innowacje wprowadzone do Mirror’s Edge, ponieważ wiem, ile energii i czasu kosztowało nas skupienie się nad nimi. W Mirror’s Edge jest jednak kilka drobniejszych idei, których wykorzystanie w innych pozycjach nie powinno nastręczać problemów. Trzeba przyznać, że ich obecność może w wielkim stopniu zmienić sposób odbioru gry ”.

Przyszłe odsłony cyklu Battlefield pod wpływem Mirror's Edge - ilustracja #2

Wprowadzenie do Battlefielda rozwiązań charakterystycznych dla Mirror’s Edge rzeczywiście może w pewnym stopniu zwiększyć doznania graczy. A te, jak dobrze wiemy, w grach wojennych, a w szczególności w tych, które przedstawiają ten temat z perspektywy pierwszej osoby, odgrywają ogromną rolę. Miejmy nadzieję, że implementacja pomysłów znanych z Mirror’s Edge w nowych Battlefieldach okaże się bezproblemowa.

Przypomnijmy, że Mirror’s Edge będzie grą akcji, którą wyróżnia przede wszystkim okolica, po której się poruszamy i sposób, w jaki to robimy. Odwiedzamy więc przede wszystkim górne partie metropolii – dachy wieżowców, rozwieszone pomiędzy nimi liny etc. Biegamy, skaczemy i zjeżdżamy po pochyłościach dzięki świetnemu opanowaniu le parkour – dyscypliny wymyślonej przez zamieszkującą blokowiska francuską młodzież. Polega ona na swobodnym przemieszczaniu się w miejskiej dżungli w akrobatyczny sposób. Więcej informacji na temat gry znajdziecie w naszej zapowiedzi napisanej na podstawie wersji zaprezentowanej w trakcie tegorocznych targów Games Convention.

Battlefield: Bad Company

Battlefield: Bad Company

PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 23 czerwca 2008

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

7.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-09-25
23:55

legrooch Legend

legrooch

Tia.... I zamiast poprawić hitboxy będą dodawać ręce/nogi....
Zlikwidowaliby bunnyhop'erów, glitche i wydali jeszcze raz....

Komentarz: legrooch
2008-09-26
09:01

zanonimizowany535435 Centurion

👍

W końcu ktoś poprawnie napisał Parkour ale te "le" to można było sobie darować bo to raczej francuskie słowo/przedrostek czy coś tam tego typu :).

Jeśli chodzi o Battlefield'a z elementami Mirror's Edge hmm... bardzo ciekawy pomysł. Ale raczej czasochłonny... troche lat im będzie potrzeba na to.

Komentarz: zanonimizowany535435
2008-09-26
09:08

Chudy The Barbarian Legend

Chudy The Barbarian

Zbędny bajer. I powinien być tylko dla jakiejś klasy z lekkimi broniami, bo sobie nie wyobrażam kolesia ślizgającym się z jakąś wyrzutnią rakiet czy minigunem :P Przyznam tylko, że nie grałem w BF2 i nie wiem jak to tam jest :P

Komentarz: Chudy The Barbarian
2008-09-26
09:12

Mateck Senator

Mateck

Jestem jak najbardziej za. W BF2 była bieda pod względem oddania realistycznych ruchów postaci. Oby tylko nie zrobili z tego parkour i nie dali tych wślizgów. To byłoby przegięcie :D.

Legrooch --> Hitboxy i delfinki poprawili już dawno temu ;).

Komentarz: Mateck
2008-10-14
13:16

zanonimizowany35060 Generał

Nie rozumiem? Żołnierze będą skakać na linach?

Komentarz: zanonimizowany35060

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl