Data wydania: 11 listopada 2008
Stworzona przez deweloperów ze studia EA DICE oryginalna gra akcji, która łączy dynamikę typowych strzelanin FPP z elementami platformowymi. Akcja gry toczy się w rozległej metropolii przyszłości, gdzie każdy obywatel śledzony jest w imię własnego dobra przez totalitarny rząd. Do ludzi, którzy nie zamierzają poddać się kontroli władz należą tzw.
GRYOnline
Gracze
Steam
Mirror’s Edge to gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Stworzona została przez studio EA DICE, znane przede wszystkim dzięki bestsellerowej serii Battlefield.
Akcja toczy się w niezbyt dalekiej przyszłości, w rozległej metropolii, gdzie każdy człowiek jest monitorowany przez troskliwy, totalitarny rząd. Są jednak ludzie, którzy nie poddają się kontroli i starają się przeszkadzać władzy absolutnej. W jedną z takich osób – czarnowłosą Faith – wcielamy się my. Ma ona za zadanie przekazywanie ważnych informacji tak, aby uchroniły się przed wszędobylskimi oczami i uszami rządu. Kiedy siostra bohaterki zostaje niesłusznie oskarżona o morderstwo, Faith porzuca dostarczanie informacji i stara się oczyścić krewną ze stawianego jej zarzutu.
Grę wyróżnia przede wszystkim okolica, po której się poruszamy i sposób, w jaki to robimy. Odwiedzamy więc przede wszystkim górne partie metropolii – dachy wieżowców, rozwieszone pomiędzy nimi liny etc. Biegamy, skaczemy i zjeżdżamy po pochyłościach dzięki świetnemu opanowaniu le parkour – dyscypliny wymyślonej przez zamieszkującą blokowiska francuską młodzież. Polega ona na swobodnym przemieszczaniu się w miejskiej dżungli w akrobatyczny sposób.
Wprawdzie mamy do dyspozycji rozmaitą broń, ale Faith może także unikać przeciwników dzięki swojej zwinności. Nie nosimy jednak ze sobą bogatego arsenału, ponieważ uniemożliwia on wykonywanie większości akrobacji. W Mirror’s Edge pojawia się również „moment koncentracji” (tutejsza odmiana matrixowego bullet time’u), dzięki któremu zwalnia akcja, a ruchy Faith stają się skuteczniejsze.
Autor opisu gry: Przemysław Bartula
Platformy:
PC Windows 13 stycznia 2009
PlayStation 3 11 listopada 2008
Xbox 360 11 listopada 2008
Producent: EA DICE / Digital Illusions CE
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Oryginalny pomysł i niezła realizacja – pecetowa edycja gry Mirror’s Edge dorównuje, a momentami nawet przewyższa swój konsolowy odpowiednik.
Recenzja GRYOnline
Dużo złego i dużo dobrego można napisać o Mirror’s Edge. Gra wymaga cierpliwości i wyrozumiałości, a jej główną zaletą pozostaje to, o czym i tak wiedzieliśmy już na samym początku: odmienność.
Aktualizacja: 17 sierpnia 2018
Poradnik do gry „Mirror’s Edge” zawiera opis przejścia treningu, prologu oraz wszystkich dziewięciu rozdziałów składających się na tryb fabularny, a także wskazówki na temat ukrytych toreb, pełna lista osiągnięć oraz porady dotyczące ich odblokowywania.
8 listopada 2020
Rewolucja i zmiana władzy siłą to wydarzenie, które powtarza się w historii ludzkości od pokoleń. Ludziom mieszkającym na terenach dawnego obozu socjalistycznego nie trzeba tłumaczyć, jak to działa. A jak to wygląda w grach?
15 marca 2017
Nie każdy dysponuje pecetem z górnej półki lub gra na konsoli. Czy posiadacze słabego sprzętu są skazani na wyginięcie? Nie! Podajemy propozycje nie tak starych, a świetnych gier, które pójdą nawet na przysłowiowym kalkulatorze.
1 grudnia 2008
Jedna z najbardziej intrygujących gier konsolowych 2008 roku wkrótce trafi na komputery stacjonarne i to w ulepszonej wersji. Wszystko wskazuje na to, że Mirror’s Edge będzie łakomym kąskiem dla PC-towych graczy!
10 października 2008
Prezentujemy 20 najgorętszych tytułów, które ukażą się do końca tego roku. Będzie w czym wybierać!
28 sierpnia 2008
Jestem niemal pewien, że nawet tak nowatorski pomysł może okazać się hitem. Może, ale nie musi, a jak się stanie, przekonamy się niedługo, grając w Mirror’s Edge.
Jeden tweet z konta EA France wystarczył, by fani serii Mirror’s Edge zaczęli zacierać ręce z myślą o kontynuacji. Firma zdementowała jednak rodzące się plotki o nowej części.
gry
Przemysław Dygas
13 kwietnia 2021
Scenarzystka gry Mirror's Edge, Rhianna Pratchett, ujawniła na Twitterze, że nie pracuje przy kontynuacji popularnej produkcji. Przy okazji ujawniła dlaczego fabuła "jedynki" nie była do końca udana.
gry
Kamil Zwijacz
8 stycznia 2014
Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy o tym, że w niemieckim Amazonie odnotowano Mirror’s Edge 2, kontynuację nietypowej gry akcji studia EA DICE, a tytuł, tym razem w wersji na Xboksa One, znalazł się w ofercie kolejnego sklepu. Czyżby jednak było coś na rzeczy?
gry
Bartosz Woldański
30 maja 2013
Mirror’s Edge 2 pojawiło się w wersji na Xboksa 360 w ofercie niemieckiego sklepu internetowego Amazon. Czyżby przeciek sugerował, że niedługo nastąpi zapowiedź gry? W końcu targi E3 widnieją na horyzoncie.
gry
Bartosz Woldański
24 maja 2013
Były szef należącego do koncernu Electronic Arts studia Easy ujawnił, że ekipa deweloperska DICE pracuje obecnie nad Mirror's Edge 2. Post zamieszczony przez Bena Cousinsa na Twitterze to pokłosie wywiadu, jakiego na łamach Official Xbox Magazine udzielił Patrick Soderlund, wiceprezes EA Games.
gry
Aleksander Kaczmarek
21 listopada 2012
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o domniemanym terminie premiery God of War IV, liście planowanych zmian w strzelaninie Battlefield 3, nowej edycji akcji Indie Royale oraz kolejnym teaserze gry Angry Birds Space.
gry
Marcin Skierski
24 lutego 2012
Na oficjalnej stronie silnika graficznego Frostbite 2.0 pojawiła się informacja, że nowoczesna technologia znana ze strzelaniny Battlefield 3 zostanie wykorzystana w grze Mirror's Edge 2. Kilka miesięcy temu podobne plotki ujawnili redaktorzy periodyku Official PlayStation Magazine.
gry
Marcin Skierski
28 listopada 2011
Jak donoszą redaktorzy Official PlayStation Magazine, niezapowiedziana jeszcze kontynuacja Mirror's Edge działać będzie na silniku Frostbite 2, z którego korzysta m.in. Battlefield 3. To nie pierwsze tego typu doniesienia w sieci.
gry
Marcin Skierski
30 lipca 2011
Electronic Arts pracuje nad kolejnym projektem z serii Mirror's Edge. Takie zapewnienie padło z ust Patricka Soderlunda, szefa studia EA DICE, które obecnie zajmuje się także strzelanką Battlefield 3. Niestety, na razie producent nie może ujawniać żadnych informacji o ewentualnej grze.
gry
Szymon Liebert
6 lipca 2011
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o starcie bety APB: Reloaded, premierze Beyond Good & Evil HD, przyszłości marek Mirror’s Edge, Elite i Shenmue, a także o platformie Move.Me. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
3 marca 2011
Popularne pliki do pobrania do gry Mirror's Edge.
trainer Mirror's Edge - +11 Trainer - 26 marca 2009
patch Mirror's Edge - v.1.01 - 14 stycznia 2009
trainer Mirror's Edge - v1.01 +6 Trainer - 21 października 2009
mod Mirror's Edge - Overtime v.1.1 - 17 lutego 2014
trainer Mirror's Edge - v1.01 +7 Trainer - 18 lutego 2009
mod Mirror's Edge - Mirror's Edge Mod Menu v.1.02 - 1 grudnia 2019
trainer Mirror's Edge - Unlocker - 18 lutego 2009
trainer Mirror's Edge - v1.01 +4 Trainer - 18 lutego 2009
trainer Mirror's Edge - Time Trials DLC Trainer - 16 marca 2009
trainer Mirror's Edge - v1.01 +1 Trainer - 18 lutego 2009
Wymagania sprzętowe gry Mirror's Edge:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP SP2/Vista.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Lista małych dodatków do gry Mirror's Edge:
DLC Pure Time Trials 19 lutego 2009
DLC Exclusive Map 29 stycznia 2009
Średnie Oceny:
Średnia z 22 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 5208 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 30069 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Jałowiec
Recenzent GRYOnline.pl
2009.01.13
Oryginalny pomysł i niezła realizacja – pecetowa edycja gry Mirror’s Edge dorównuje, a momentami nawet przewyższa swój konsolowy odpowiednik.
Krzysztof Gonciarz
Recenzent GRYOnline.pl
2008.11.11
Dużo złego i dużo dobrego można napisać o Mirror’s Edge. Gra wymaga cierpliwości i wyrozumiałości, a jej główną zaletą pozostaje to, o czym i tak wiedzieliśmy już na samym początku: odmienność.
Seba01
Ekspert
2021.09.26
Bardzo ciekawa gra parkourowa, w jaką kiedykolwiek grałem. Graficznie nadal fascynuje, tak samo cutscenki wyglądają ślicznie, choć białe ściany i podłogi potrafiły szybko zmęczyć oczy, dubbing wysokich lotów, muzyka - cud malina, a fabuła świetna. Mechanika wspinania się pozostawała niewiele do życzenia ze względu na to, że nie łapała tak, jak być powinno, a długość gry to również lekkie rozczarowanie - 5-6h by było. Ale to i tak solidny tytuł, warty polecenia ;)
GeDo
Ekspert
2020.10.06
Bardzo fajna i ciekawa gra z zabawą w parkour i okazjonalną walką.Graficznie jest ok.Miasto oglądane z dachu prezentuje sie bardzo klimatycznie.Wygląda troche futurysycznie i jest moze troche zbyt sterylne ale rozumiem taki był koncept gry.W grze oglądamy sporo białego koloru i mocnego swiatła,az musiałem troche zmniejszyc jasnosc:D Główna bohaterka całkiem przyjemna w odbiorze i mozna ją polubic.Muzyka bardzo klimatyczna,fabularnie tez daje rade.Samo skakanie i wspinanie zrobione dosc dobrze(czasami tylko nie wiadomo w którym miejscu oddac skok i troche czasu nam zajmie znalezienie odpowiedniej sciezki/uzycie odpowiedniej techniki),mozna nawet włączyc w opcjach tak zwany wzrok biegacza który podswietla nam elementy otoczenia które mozna wykorzystac w spinaczce na kolor czerwony.Gra mogła by byc troche dłuzsza a tak kilka godzin i przygoda sie konczy a chciało by sie wiecej.Ogólnie grało mi sie dobrze i polecam spróbowac tym bardziej ze gre mozna dostac obecnie za małe pieniadze.
1up
Ekspert
2019.02.18
Mirror’s Edge to nowatorska koncepcja gry z parkourem w roli głównej. Plusy... Aż nie wiem od czego tu zacząć. Ach te czasy, kiedy ekipa z Electronic Arts promowała nowe marki na rynku. Doprawdy, odświeżające doświadczenie. Rozrywka jedyna w swoim rodzaju. Koncept gry z unikalnym światem, wyrafinowaną architekturą, własnymi logotypami, symboliką, świetnym designem postaci, luzackim slangiem w rozmowach i przede wszystkim – własnym Charakterem. To się szanuje! No i do tego ten znamienny czerwony filtr-przewodnik. A design lokacji jest wprost niesamowity. No i zrobiony ze smakiem. Miasto-Idylla gwarantuje obłędne, zapierające dech w piersiach widoki, zaś wnętrza, na które po prostu nie mogę się napatrzeć, świadczą tylko o kunszcie projektantów. Jest to dla mnie chyba najładniejsza wizualnie gra, jeśli chodzi o moje osobiste postrzeganie piękna. Mimo minimalistycznej stylistyki, zauważalna jest tutaj niezwykła dbałość o detale. A pomysłowość level designerów na stworzenie poziomów, z których dopiero ruszenie głową daje szansę się wydostać, zasługuje na uznanie. Dodając do tego sztukę parkoura, zapewniamy sobie iście emocjonujące pościgi. Najwięcej satysfakcji dają wszakże samodzielne poszukiwanie drogi oraz improwizowane ucieczki. Tempo rozgrywki było dla mnie idealne. Wcielanie się w biegacza jest zadziwiająco intuicyjnie i daje mnóstwo frajdy. Wszelkie akrobacje widziane z oczu bohaterki prezentują się nader widowiskowo. A finishery podczas walki wręcz - poezja! Podziw budzi spektakularne zastosowanie technologii PhysX, co szczególnie widać w potłuczonych na tysiące odłamków szybach. Przyznać muszę ze zdumieniem, że nawet po dekadzie gra wygląda przepięknie. A brzmi wcale nie gorzej. Gwar miasta oraz przestrzenne odgłosy tworzą przekonujące tło dźwiękowe. Soundtrack zaś, ze „Still Alive” na czele, pozwala się odprężyć. Dzieło EA DICE tętni jakąś taką pozytywną energią i nierzadko dostarcza przyjemnej adrenaliny. Historia Faith i jej siostry wciągnęła mnie od pierwszych minut i okazała się ciekawą opowieścią. Scenki fabularne w kreskówkowym stylu fajnie wkomponowują się w charakter gry. Dialogi, jak i polonizacja w moim odczuciu wypadają w miarę poprawnie. Na plus slang kurierów. Jak już wspomniałem uprzednio, design zarówno bohaterów, jak i antagonistów jest świetny. Kreacja sprinterów, ich image czy ciuchy - fenomenalne. A i sztuczna inteligencja radzi sobie całkiem nieźle. Twórcy pomysłowo podeszli do kwestii uzbrojenia. Jeśli chodzi o feeling pukawek to daleko im do rasowych fps-ów. Ale może to i lepiej, ponieważ bohaterka stroni od ich używania. Ponadto trzymanie giwery na dłuższą metę się nie opłaca, gdyż jej ciężar znacznie obniża pole manewru sprintera, co jest w sumie logiczne. Deweloperzy zatem nie tylko sprytnie wybrnęli z trudnej sytuacji, ale poradzili sobie wzorowo, bo wszystko wydaje się tu spójne i uzasadnione. Ascetyczne menu główne i przede wszystkim brak hud-a sprzyjają immersji. A ta atmosfera – ze świecą szukać podobnych wrażeń. Dodać muszę, iż gierka jest niesłychanie grywalna. Minusy... Zróżnicowana dynamika gry okupiona jest jednak momentami przestoju, gdy musimy po wielokroć powtarzać dany etap. Nie muszę chyba wspominać, że niesie to za sobą skrajne emocje. Może być to wina gdzieniegdzie zbyt odległych checkpointów. Sporadycznie zdarzały się też małe problemy z responsywnością sterowania. Takie uroki manewrowania po krawędziach wieżowców. Oj, często się spadało. Brakowało mi troszeczkę szerszej palety ciosów, coby można było złoić delikwenta na różne wymyślne i efektowne sposoby. Kończąc mój wywód nadmienię tylko, że aż chciałoby się, żeby przygoda z Faith trwała dłużej. Z drugiej jednak strony tak intensywna rozgrywka nie powinna się przeciągać. Po dość długiej u mnie stagnacji w branży, Mirror’s Edge przypomniało mi dlaczego kocham gry. To jeden z tych tytułów, gdzie screenshoty nie oddadzą uczucia zatracania się w grze. Czysta magia! Można rzec, że Faith na nowo przywróciła mi Wiarę w gry. Moja ocena – 9.0/10
game _hunter
Ekspert
2014.08.16
Swietna platformówka. Twórcy z EA odwalili kawał niezłej roboty. Jedyne wady to: trochę krótka, słaba fabuła.
mastarops
Ekspert
2013.10.07
Jak dla mnie nuda, na początku nawet fajne to bieganie, ale to właściwie jedyny plus, fabuła durna (panny biegające po dachach z przesyłkami ...), nieprawdopodobnie wręcz liniowa. Niby otwarte przestrzenie, ale ma się wrażenia biegania w korytarzu. Ale dla mnie grę dobiło sterowanie, raz coś wychodzi innym razem nie i nie wiadomo dlaczego ... Grafika słaba pełno białych sześcianów i tyle.
raziel88ck
Gracz
2015.09.16
Mirror's Edge jest tytułem, do którego powracam co jakiś czas. Fakt, przygoda z Faith związana jest krótka, ale w zamian otrzymujemy nietuzinkowy produkt, który potrafi przyciągnąć nas do monitora na dłużej. Fabularnie słabo. Postaciowo średnio. Za to pod względem klimatu gra jest najwyższych lotów. Trzyma w napięciu i uprzyjemnia szarą codzienność.
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.03.06
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2023.03.06
Mikołaj Baran
GRYOnline.pl Team
2021.09.14
Szugob
Ekspert
2018.03.23
MadtPL
Ekspert
2017.05.09
pieterkov
Ekspert
2016.10.07
Karol Riebandt
GRYOnline.pl Team
2016.04.27
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.03.25
Butryk89
Ekspert
2016.03.25
Jakub Tarchała
GRYOnline.pl Team
2016.03.21
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Bartosz Woldański
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.03.16
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (30 069)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
I3lackHole Chorąży
W opiniach często poruszana jest długość gry. Lubię grę kupić i zaliczyć i nie bawić się z nią 50-120 godzin. Dodatkowo jeśli jakość gry nie jest zbyt wysoka to jej długość niemal na pewno zrujnuje odbiór gry. Mirror's Edge jest w sam raz, gdyby było dłuższe, to by było gorsze. Twórcy starali się balansować pomiędzy zagadkami a umiejętnościami gracza. O ile szukanie drogi czasem było fajnym wyzwaniem, to miejsca dotyczące umiejętności są słabe, za mało w nich płynnego biegania! Więcej tu ucieczek czy walki (ich częstotliwość wzrasta wraz z kolejnymi etapami gry). Zbyt często ciekawiej pod względem rytmu parkoura czułem się w Prince of Persia 2008.
Mirror's Edge poznałem już po takich grach jak Prince of Persia (2008), Gemini: Heroes Reborn, czy A Story About My Uncle. Na pewno nie ujrzę przełomowości tej gry skoro inne, wcześniej poznane przeze mnie gry robiły coś lepiej.
W warstwie technicznej jest tak sobie, gra korzysta z 2 rdzeni, na pewno gracz wymaga płynności a niestety doczytywanie w tle działa tak sobie, chyba wolałbym 10-15 sekund spauzować niż mieć lag podczas grania.
W kwestii bugów jest dobrze, czasem nasza protagonistka dziwnie interpretuje chwytanie się rękoma krawędzi i odbija się od nich zwłaszcza w 8 rozdziale, ale nie ma tu nic na prawdę poważnego.
Tekstury, efekty i architektura jest bardzo słabiutka. Całość jednak ma swój klimat i spójność i jednak jest w tym przypadku tylko tłem czegoś lepszego. Trochę szkoda, ale też nie ma sensu przesadzać. W tej grze bowiem twórcy trafnie przewidzieli że ważniejsza będzie muzyka i na grafice można zaoszczędzić. Nie znalazłem tam nic wartego wysłuchania poza grą, jednak podczas gry jest bardzo, bardzo dobrze. Dźwięki dają radę, jedne jak "goniące nas kule" są super, niektóre jak dyszenie ect. dobre/przeciętne.
Fabuła przewidywalna, rzekłbym mizerna, nie stworzyła nic istotnego, tak samo jak i postacie gry, jednak ogół sprawdza się jako przerywnik, coś na nutę obrazków fabularnych z Pegasusa. W dzisiejszych czasach nie jest to plus, ale świetnie przykryty minus,.
Tak jak napisałem, moim zdaniem grze brakuje płynności podczas biegania i jest to odczuwalne. Cierpi na tym czysta frajda. Za dużo tu elementów eksploracyjnych lub logicznych a za mało zręcznościowych i wyczucia momentu. Bardzo dużym minusem wydała mi się brak intuicyjności, w kilkunastu momentach doświadczenie z gry poprowadziło mnie na manowce, bo "wiedziałem", że tam to za daleko aby skoczyć a jednak to tam trzeba było. Nie wiem czy to byłe kwestia skryptów (wydłużanie skoków), czy też nieodpowiedniego pokazania grafiki (światło/cień) co skutkowało brakiem czytelności obrazu. Wiem że niejednokrotnie coś zgrzytało w mojej percepcji, a w takich grach jest to istotne.
Gra wciąga, czasem wkurza, ale nie męczy. Po przejściu fajnie mi z tym że przeszedłem choć na normalnym poziomie spodziewałem się czegoś trudniejszego. Ach no tak walki. Minus jeden do oceny i wolę się na nich nie skupiać, z drugiej strony bardzo, bardzo lubię gry w widoku pierwszej osoby nie będące strzelankami.
Kupione na Origin podczas promocji za 6,99. Cena, długość super. Dobrze że nie drożej i że gra nie dłuższa.
7/10.
GeDo Konsul
Bardzo fajna i ciekawa gra z zabawą w parkour i okazjonalną walką.Graficznie jest ok.Miasto oglądane z dachu prezentuje sie bardzo klimatycznie.Wygląda troche futurysycznie i jest moze troche zbyt sterylne ale rozumiem taki był koncept gry.W grze oglądamy sporo białego koloru i mocnego swiatła,az musiałem troche zmniejszyc jasnosc:D Główna bohaterka całkiem przyjemna w odbiorze i mozna ją polubic.Muzyka bardzo klimatyczna,fabularnie tez daje rade.Samo skakanie i wspinanie zrobione dosc dobrze(czasami tylko nie wiadomo w którym miejscu oddac skok i troche czasu nam zajmie znalezienie odpowiedniej sciezki/uzycie odpowiedniej techniki),mozna nawet włączyc w opcjach tak zwany wzrok biegacza który podswietla nam elementy otoczenia które mozna wykorzystac w spinaczce na kolor czerwony.Gra mogła by byc troche dłuzsza a tak kilka godzin i przygoda sie konczy a chciało by sie wiecej.Ogólnie grało mi sie dobrze i polecam spróbowac tym bardziej ze gre mozna dostac obecnie za małe pieniadze.
zanonimizowany1350597 Junior
Fajny klimat. Gra jest nowatorska, co dodaje jej uroku. Kolorystyka jest cudowna. Fabuła mogłaby być ciekawsza.
soulstealer_ Legionista
Spodziewałem się czegoś więcej po tej grze i trochę się zawiodłem.
Oczywiście parkour jest tutaj bez dwóch zdań najmocniejszą stroną gry i to on głównie sprawiał przyjemność. Nie oznacza to jednak, że nie miał on błędów, ponieważ podczas mojej sesji grania, postać często zapominała się chwytać krawędzi lub rury. Lecz ogólnie biorąc pod uwagę inne aspekty parkouru typu przeskakiwanie przeszkód, śmiganie po ścianie i turlanie się po upadku to system ten wypada całkiem fajnie i potrafi usatysfakcjonować.
Walka to kolejna część, która regularnie ma miejsce w grze. Przeciwnicy nie są, aż tak zróżnicowani, ale posiadają inne bronie lub umiejętności (niektórzy są bardzo wyraźnie gibcy i ucieczką mamy większe szansę na przeżycie). Walka nie jest łatwa, przeciwnicy często są silniejsi, a ich zdolności celownicze są nadzwyczaj nieprawdopodobne.
Lokacje, które przemierzamy to głównie dachy, ale zdarzy się także akcja wewnątrz budynku, i wtedy pomieszczenia często różnią się od siebie.
Fabuła, fabuła to coś co jednak nie przypadło mi w tej odsłonie. Początek gry to powiew świeżości i coś nowego, jednak z czasem staję się ona monotonna i pośpieszona. Zaczęły pojawiać się dziury w wątku, a samo zakończenie mnie trochę rozczarowało, i pozostawiło niedosyt. Bohaterowie nie są jakoś bardzo wyraźni przez co nie da się ich dokładnie zapamiętać.
Cała gra wydaję się jakoś zrobiona na szybko i przekazała mi mizerne uczucia. Mimo wszystko to gra, która poniekąd zostawiła swoją sygnaturę w tym gatunku, i do pewnego stopnia, gdy mówi się o grach parkourowych to Mirror's Edge często pada jako ta z najczęściej wymienianych.
Gdybym miał polecić zakup gry, to powiedziałbym, że najlepiej zakupić ją na promocji lub zagrać przy okazji w abonamencie EA Play, gdyż gra na ukończenie może zająć jakieś niecałe 7h.