Producenci Dooma 3 pracowali nad grą Darkness

Gdy cztery lata temu Doom 3 debiutował na rynku, prócz dziesiątek entuzjastycznych recenzji, w których wychwalano jego klimat i grafikę, tytuł id Software zebrał też liczne zarzuty pod adresem wyglądu lokacji. Wielu uważało, że miejsca prezentowane w długo oczekiwanym FPS-ie są zbyt ciemne, nawet jak na strzelaninę z mroczną atmosferą. Między innymi ten właśnie mankament przesądził o tym, że prawd

Marek Grochowski

Gdy cztery lata temu Doom 3 debiutował na rynku, prócz dziesiątek entuzjastycznych recenzji, w których wychwalano jego klimat i grafikę, projekt grupy id Software zebrał też liczne zarzuty pod adresem wyglądu lokacji. Wielu uważało, że miejsca prezentowane w długo oczekiwanym FPS-ie są zbyt ciemne, nawet jak na strzelaninę z mroczną atmosferą. Między innymi ten właśnie mankament przesądził o tym, że prawdopodobnie nigdy nie ujrzymy na rynku gry o nazwie Darkness.

Wspomniany tytuł to survival horror, który id Software zamierzało wydać bezpośrednio po Doomie 3. Akcja produktu miała rozpoczynać się od katastrofy lotniczej, w wyniku której główny bohater trafił na pełną niebezpieczeństw wyspę. Niepokojąca ciemność, uczucie strachu i budowanie napięcia psychicznego u odbiorcy były głównymi cechami przedsięwzięcia, którym id planowało przyciągnąć graczy do swojego dzieła.

Po osiemnastu miesiącach prac deweloperzy zorientowali się jednak, że pod kilkoma względami Darkness przypomina ich poprzedni tytuł, co mogło grozić powrotem do dawnych uchybień. John Carmack, współzałożyciel id Software w wywiadzie dla serwisu Shacknews powiedział nawet: „Powtarzalibyśmy błędy z Dooma 3” . Ostatecznym czynnikiem, który wpłynął na anulowanie projektu, była niska, w porównaniu do shooterów, sprzedaż gier z gatunku survival horror.

Carmack wraz z Timem Willitsem, współwłaścicielem id, zdecydował więc o wyrzuceniu Darkness do kosza i skupieniu się na innych przedsięwzięciach, takich jak nowo powstające Rage. Zdaniem pierwszego z panów był to dobry wybór, bo o wiele lepiej jest pozwolić graczom poczuć się zwycięzcami niż sprawiać, by cieszyli się, że ich bohater jeszcze nie zginął. Czy podążanie tą ścieżką okaże się dobrym pomysłem, zobaczymy po premierze kolejnych gier z logiem id.

Doom 3

Doom 3

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 3 sierpnia 2004

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.0

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-08-04
15:52

zanonimizowany563323 Chorąży

😊

To, że Doom 3 był zbyt "mroczny" to fakt. Po jakimś czasie grania zastanawiałem się czy główną bronią nie jest tam czasem latarka. A co do kwestii niskiej sprzedaży survival horrorów - to chyba panowie z idSoftware mieli na myśli rynek gier PC, bo na konsole ten gatunek radzi sobie raczej dobrze.

Komentarz: zanonimizowany563323
2008-08-04
20:38

nagytow Legend

nagytow

Problemem Dooma 3 nie byla ciemnosc sama w sobie, ale zacofanie zarowno calej cywilizacji jak i umyslowe glownego bohatera. Naprawde ciezko uwierzyc, ze w dobie kolonizowania Marsa nie wymyslono broni z wbudowana lub podczepiana latarka. Zaskakujace jest rowniez to, ze nasz bohater nie mogl wziac chociazby tasmy klejacej i owej latarki do karabinu przykleic.

Komentarz: nagytow
2008-08-04
21:40

zanonimizowany507660 Generał

👍

nagotyw - to było celowe posunięcie, które w zamyśle miało jeszcze bardziej potęgować grozę. (albo widzisz co się żre, albo strzelasz na oślep).

Komentarz: zanonimizowany507660
2008-08-05
07:50

zanonimizowany163967 Konsul

W dobie podróży kosmicznych - zabrakło kosztującego 30 zł uchwytu pozwalającego na zamontowanie latarki z szynie RIS w broni. :) Lub zabrakło taśmy klejącej, drutu, sznurka, kleju - którymi można przymocować latarę do broni. :)
kolejnym abrurdem w grach jest kończenie się baterii - mam trzy latarki Surefire, Inowa i Fenix : w trybie normalnego oświetlania mój taktyczny SureFire M4 z głowicą LED świeci na niskich poziomach kilkadziesąt godzin. Do tego mamy akumulatory zapasowe lub kilka kompletów baterii. Akumulator w trybie szybkim naładujemy w godzinę. Idąc w ciemne pomieszczenia zabrał bym też diodową czołówkę, która może świecić nawet 100 godzin - i całkiem dobrze sobie radzi.
No ale ja jestem Militarystą, fanem ASG zaś w grze mamy zawodowca z przyszłości, który nie martwi się o takie duperele jak taśma klejąca czy zapasowe bateriie :) :)

Komentarz: zanonimizowany163967
2008-08-05
08:27

zanonimizowany495054 Konsul

hehe może to są specjalne antybakteryjne, anty wymiotnicze latarki z rentgenem do analizowania struktury swoich obraze... ;)

Komentarz: zanonimizowany495054

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl