Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 kwietnia 2005, 10:01

autor: Łosiu

Oficjalne informacje na temat Jagged Alliance 3D

Ponad pół roku minęło od czasu kiedy po raz ostatni informowaliśmy o nowych szczegółach dotyczących kolejnej odsłony gry serii Jagged Alliance. Dziś zrobimy to ponownie, lecz w odróżnieniu od dotychczasowych przecieków i strzępków informacji, przekażemy wam pełne oficjalne dane na temat Jagged Alliance 3D.

Ponad pół roku minęło od czasu kiedy po raz ostatni informowaliśmy o nowych szczegółach dotyczących kolejnej odsłony gry serii Jagged Alliance. Dziś zrobimy to ponownie, lecz w odróżnieniu od dotychczasowych przecieków i strzępków informacji, przekażemy wam pełne oficjalne dane na temat Jagged Alliance 3D.

Jak wiemy developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror , a także mającą na swym koncie takie średnie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law. Europejskim wydawcą jest zaś firma Game Factory Interactive. Co się zaś tyczy omawianej gry, to będzie to przedstawiciel gatunku strategii. Akcja osadzona została na wschodnim wybrzeżu Afryki, w małym państewku, które okupowane jest przez większego sąsiada, ponieważ posiada pewne surowce niezbędne do budowy broni atomowej. Gracz działa zaś na zlecenie byłego rządu zajętego kraju i ma za zadanie doprowadzić do jego wyzwolenia, tzn. obalenia reżimu ustanowionego przez agresora i przywrócenie dawnego porządku. Oczywiście, nie może tu być mowy o jakiejś potężnej ofensywie militarnej, dlatego też nasze działania mają charakter walki partyzanckiej. Jak twierdzą autorzy Jagged Alliance 3D, gracz staje się tu takim Che Guevarą czasów współczesnych.

Łącznie kampania w Jagged Alliance 3D składa się z 20 misji, przy czym 12 stanowi rdzeń fabuły i musi zostać ukończone, zaś pozostałych 8 pełni funkcje poboczne. Warto jednak zaznaczyć, iż ukończenie tych ośmiu wpływa na to, jaką trudność sprawią nam zadania podstawowe. Każda misja to praktycznie jeden poziom gry. Na każdym z nich możemy dowodzić w boju oddziałem maksymalnie sześciu ludzi, wybranych i wyekwipowanych na wstępie. Warto zaznaczyć, że zgodnie z przekazanymi przez producenta informacjami rozgrywka będzie się toczyć w czasie rzeczywistym (z możliwością użycia pauzy). Cele misji będą różnorodne, raz zmuszeni zostaniemy do wyeliminowania wszystkich wrogich żołnierzy na mapie, innym zaś razem do pozbawiania życia wybranych osób itd. Za pozytywne ukończenie zadań otrzymamy nagrodę w postaci pieniędzy, jakie przeznaczymy na wynajęcie nowych najemników lub nabycie lepszych broni i ekwipunku. Naturalnie ludzie jacy brali udział w danym zadaniu zyskają doświadczenie, co wpłynie na ich wartość bojową. Część z najemników, którzy pojawią się w JA3D, a jest ich trzydziestu, znamy już z poprzednich odsłon tej serii.

Jak sugeruje tytuł, autorzy zastosowali w tej produkcji w pełni trójwymiarowy engine graficzny, wspierający możliwości pakietu DirectX9. Mapy pełne są różnego rodzaju obiektów, drzew czy budynków. W sumie występuje tu ponad 100 dużych obiektów (od toalet i kadź z wodą począwszy, na hangarach i okrętach skończywszy), zaś w całej grze spotkamy się z 40 rodzajami flory i ponad 100 rodzajami mebli. Zasadniczo możemy również wyróżnić cztery rodzaje terenu na jakim toczą się zmagania, tj. góry, równiny, miasta i wioski oraz plaże. Należy też dodać, iż otoczenie jest w pełni interaktywne.

Niestety nie podano docelowego terminu premiery gry. Poniżej zaś jedyny nowy screen jaki został dołączany do oficjalnej informacji z zespołu MiST Land: