Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka ALFA Antiterror (PC)

ALFA Antiterror PC

Taktyczna gra akcji o tytułowej rosyjskiej grupie antyterrorystycznej. Produkcja rozpoczyna się w 1983 roku i przedstawia misje oparte na autentycznych akcjach.

Symulacje | terroryzm | współczesne konflikty | taktyczne

PC Windows
Okładka ALFA Antiterror (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

28stycznia2005

10stycznia2012

pudełko PL

ALFA Antiterror to taktyczna gra akcji będąca próbą odwzorowania działalności słynnej elitarnej rosyjskiej jednostki bojowej ALFA. Za jej powstanie odpowiada rosyjska grupa developerska Mist Land, autorzy futurystycznej produkcji z gatunku cRPG, pt. Paradise Cracked. Oddział o którym traktuje gra powstał w 1974 roku za sprawą Jurija W. Andropowa (ówczesnego szefa sowieckiego KGB) i obecnie składa się z ponad dwustu wysoko wykwalifikowanych żołnierzy. Owa jednostka w ciągu blisko trzydziestu lat swojego istnienia zdążyła wziąć udział w wielu akcjach o charakterze militarnym – m.in. szturm na kabulski pałac prezydenta Hafizullaha Amina (1979), dwukrotne zdobywanie moskiewskiego Białego Domu (1991 i 1993) oraz odbijanie zakładników w teatrze na Dubrovce (2002).

Swoją karierę w tym tytule rozpoczynamy w 1983 roku, jako zwykły porucznik służący w oddziale ALFA, a z biegiem czasu, wykonując kolejne zadania oparte na autentycznych akcjach bojowych (część z nich przez lata trzymana była w tajemnicy), awansujemy w hierarchii wojskowej i otrzymujemy odznaczenia za zasługi. W odróżnieniu od wielu typowych taktycznych gier akcji, w których wszystko rozgrywa się w czasie rzeczywistym, a co za tym idzie, gracz zmuszony jest bardzo szybko, niemal instynktownie, wydawać rozkazy poszczególnym członkom oddziału, tu twórcy posłużyli się mechanizmem tzw. wymuszonej pauzy, przypominającym nieco system „we go” użyty w serii Combat Mission. Znaczy to, że akcja podzielona jest na dwie nieustannie następujące po sobie fazy – w jednej czas się zatrzymuje i wydajemy rozkazy - w kolejnej obserwujemy jak wykonują je nasi żołnierze (nie możemy wpływać na to co robią).

Mottem gry jest realizm, dlatego też przy jej produkcji brali udział w charakterze konsultantów byli i aktywni członkowie oddziałów Alfa. Każdy żołnierz występujący w tym tytule opisany jest zestawem cech charakterystycznych, posiada swój profil psychologiczny, a za jego zachowanie się w boju odpowiada zaawansowane komputerowe A.I. Stopniowo rosną także umiejętności naszych podkomendnych. Autorzy zwrócili również dużą uwagę na wierne przeniesienie do gry kilkunastu typów broni i innego wyposażenia podręcznego oraz pojazdów, które wykorzystywały i obecnie wykorzystują rosyjskie wojska i jednostki specjalne.

Niebagatelną rolę w ALFA Antiterror odgrywa nowoczesny silnik graficzny 3D. Staranie opracowano wszystkie lokacje oraz elementy ukształtowania terenu wpływające na przebieg i taktykę działań bojowych, m.in. trawa, drzewa, poszczególne obiekty, domy i zabudowania. To samo tyczy się odwzorowania najróżniejszych efektów pogodowych, opadów deszczu i śniegu czy mgły. Każdy element ma tu wpływ na pole widzenia żołnierzy czy dźwięki, które dochodzą do ich uszu.

ALFA Antiterror poza kampanią jednoosobową oferuje też grę wieloosobową z żywymi graczami za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu, a nawet poczty elektronicznej.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Wymagania wiekowe ALFA Antiterror

16+

Jednostka specjalna Alfa, czyli działania antyterrorystyczne po rosyjsku
Jednostka specjalna Alfa, czyli działania antyterrorystyczne po rosyjsku

wiadomość9 maja 2003

Elitarny rosyjski odział wojskowy o nazwie Alfa (grupa specjalna A) powstał w 1974 roku za sprawą Jurija W. Andropowa (ówczesnego szefa sowieckiego KGB) i obecnie składa się z ponad dwustu wysoko wykwalifikowanych żołnierzy. Owa jednostka w ciągu blisko trzydziestu lat swojego istnienia zdążyła wziąć udział w wielu akcjach o charakterze militarnym – m.in. szturm na kabulski pałac prezydenta Hafizullaha Amina (1979), dwukrotne zdobywanie moskiewskiego Białego Domu (1991 i 1993) oraz odbijanie zakładników w teatrze na Dubrovce (2002). Próbą wirtualnego odwzorowania działalności rzeczonej formacji będzie gra pt. ALFA AntiTerror, tworzona przez pracowników firmy Mist Land, czyli autorów Paradise Cracked.