Data wydania: 19 października 2007
Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror, a także mającej na swym koncie takie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law.
Gracze
Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror, a także mającej na swym koncie takie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law. Gra była pierwotnie znana jako Jagged Alliance 3D, jednak po zakończeniu współpracy Strategry First z Game Factory Interactive zmieniono tytuł tej produkcji na Hired Guns: The Jagged Edge.
Akcja osadzona została na wschodnim wybrzeżu Afryki, w małym państewku, które okupowane jest przez większego sąsiada, ponieważ posiada pewne surowce niezbędne do budowy broni atomowej. Gracz działa zaś na zlecenie byłego rządu zajętego kraju i ma za zadanie doprowadzić do jego wyzwolenia, tzn. obalenia reżimu ustanowionego przez agresora i przywrócenia dawnego porządku. Oczywiście, nie może tu być mowy o jakiejś potężnej ofensywie militarnej, dlatego też nasze działania mają charakter walki partyzanckiej. Jak twierdzą autorzy Hired Guns: The Jagged Edge, gracz staje się tu takim Che Guevarą czasów współczesnych.
Łącznie kampania w Hired Guns: The Jagged Edge składa się z 20 misji, przy czym 12 stanowi rdzeń fabuły i musi zostać ukończone, zaś pozostałych 8 pełni funkcje poboczne. Warto jednak zaznaczyć, iż ukończenie tych ośmiu wpływa na to, jaką trudność sprawią nam zadania podstawowe. Każda misja to praktycznie jeden poziom gry. Na każdym z nich możemy dowodzić w boju oddziałem maksymalnie sześciu ludzi, wybranych i wyekwipowanych na wstępie. Rozgrywka toczy się w systemie turowym. Cele misji są różnorodne, raz zmuszeni jesteśmy do wyeliminowania wszystkich wrogich żołnierzy na mapie, innym zaś razem do pozbawiania życia wybranych osób itd. Za pozytywne ukończenie zadań otrzymujemy nagrodę w postaci pieniędzy, jakie przeznaczamy na wynajęcie nowych najemników lub nabycie lepszych broni i ekwipunku. Naturalnie ludzie jacy brali udział w danym zadaniu zyskują doświadczenie, co wpływa na ich wartość bojową.
Autorzy zastosowali w tej produkcji w pełni trójwymiarowy engine graficzny, wspierający możliwości pakietu DirectX9. Mapy pełne są różnego rodzaju obiektów, drzew czy budynków. W sumie występuje tu ponad 100 dużych obiektów (od toalet i kadź z wodą począwszy, na hangarach i okrętach skończywszy), zaś w całej grze spotkamy się z 40 rodzajami flory i ponad 100 rodzajami mebli. Zasadniczo możemy również wyróżnić cztery rodzaje terenu na jakim toczą się zmagania, tj. góry, równiny, miasta i wioski oraz plaże. Należy też dodać, iż otoczenie jest w pełni interaktywne.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: GFI Russia
Wydawca: Game Factory Interactive
7 maja 2007
JAZZ: Hired Guns raczej nie zrewolucjonizuje gatunku taktycznych strategii turowych, lecz ma spore szanse na to, żeby zbliżyć się do czołówki.
Tylko sześć premierowych gier trafiło w ubiegłym tygodniu do polskich sklepów. Rodzimi dystrybutorzy zatroszczyli się przy tym wyłącznie o posiadaczy pecetów, konsolowcom proponując jedynie tytuły wydane w reedycjach.
gry
Marek Grochowski
23 czerwca 2008 09:15
Firma GFI Russia ogłosiła, że turowa strategia znana dotychczas jako JAZZ: Hired Guns zmienia nazwę. Od tej pory będzie nosić tytuł Hired Guns: The Jagged Edge. Warto dodać, że to już druga zmiana nazwy dokonana w przeciągu tego roku. Jeszcze do stycznia produkcja znana była jako Jagged Alliance 3D.
gry
Artur Falkowski
12 sierpnia 2007 13:44
Jak donosi rosyjskie studio GFI, gra JAZZ: Hired Guns, uprzednio znana jako Jagged Alliance 3D, jest już ukończona w osiemdziesięciu procentach. W związku z tym czeka ją niewielkie kilkumiesięczne opóźnienie.
gry
Artur Falkowski
19 marca 2007 12:04
W temacie nowej gry spod znaku Jagged Alliance panowało do teraz pewne zamieszanie. Nowy produkt z serii, noszący nazwę Jagged Alliance 3D, przygotowywała pierwotnie firma Game Factory Interactive. Ostatecznie jednak korporacja wydawnicza Strategy First porozumiała się ze studiem F3 Games, które szykuje teraz Jagged Alliance 3. Właśnie postanowiono wreszcie zmienić tytuł projektu JA3D.
gry
Radosław Grabowski
25 stycznia 2007 06:55
Tuż przed Świętami informowaliśmy was o tym, że trzecia część turowej gry taktycznej Jagged Alliance zostanie oparta na silniku Silent Storm. Po zawirowaniach związanych z zerwaniem współpracy przez Strategy First z developerem GFI Russia prace mogły ruszyć pełną parą po nawiązaniu porozumienia z firmami F3 Games oraz Akella. Oto garść informacji, jakie udało się zdobyć na temat nadchodzącej gry.
gry
Artur Falkowski
28 grudnia 2006 12:48
Jak informowaliśmy Was 10 dni temu, wszystko wskazuje na to, że seria Jagged Alliance w końcu doczeka się trzeciej odsłony. Przypominamy, że po ponad dwuletniej współpracy Strategy First rozstał się z rosyjską firmą MiST Land.
gry
Łukasz Malik
21 grudnia 2006 09:24
Na początku września tego roku na łamach naszego serwisu zamieściliśmy wiadomość, która z pewnością zmroziła serca wiernych fanów serii Jagged Alliance. Otóż przyszłość cyklu została zagrożona po tym, jak wydawca Startegy First rozwiązał współpracę z developerem gier Jagged Alliance 3 oraz Jagged Alliance 3D, firmą Game Factory Interactive. Okazuje się jednak, iż Jagged Alliance doczeka się kontynuacji – lecz na razie nie wiadomo kiedy.
gry
Maciej Myrcha
11 grudnia 2006 14:10
Kilka dni temu informowaliśmy Was o dość nieprzyjemnym w prawdopodobnych skutkach, rozstaniu firm Strategy First oraz Game Factory Interactive. Wynikiem tego rozwodu było odebranie GFI praw do serii Jagged Alliance, co pod znakiem zapytania stawia pojawienie się na rynku kolejnych części gry. Jednak rosyjski deweloper tak łatwo się nie poddaje.
gry
Maciej Myrcha
5 września 2006 08:37
Niestety, bardzo zła wiadomość, związana z najnowszą odsłoną serii Jagged Alliance napłynęła bezpośrednio od Strategy First. Otóż przedstawiciele firmy poinformowali, iż zakończono umowę z Game Factory Interactive, dotyczącą tworzenia, publikowania i dystrybucji tytułów Jagged Alliance 3 oraz Jagged Alliance 3D.
gry
Maciej Myrcha
2 września 2006 14:57
O procesie produkcyjnym gry Jagged Alliance 3D słyszymy już od około dwóch lat. To całkiem spory kawał czasu, niemniej jednak do tej pory developerzy nie uraczyli fanów niczym więcej aniżeli masą screenów, które pozostawiały dużo do życzenia w dziedzinie jakości silnika graficznego. Dlatego też z pewnością ucieszy Was wieść, o postępie technologicznym w tym aspekcie gry.
gry
Przemysław Bartula
11 sierpnia 2006 09:40
Popularne pliki do pobrania do gry Hired Guns: The Jagged Edge.
demo Hired Guns: The Jagged Edge - - 28 sierpnia 2007
patch Hired Guns: The Jagged Edge - v.1.07 PL - 2 grudnia 2008
trainer Hired Guns: The Jagged Edge - v1.08 +5 Trainer - 2 października 2009
patch Hired Guns: The Jagged Edge - v.1.08 UK - 21 lipca 2009
trainer Hired Guns: The Jagged Edge - Money Cheat - 8 stycznia 2009
patch Hired Guns: The Jagged Edge - v.1.08 US - 10 czerwca 2009
trainer Hired Guns: The Jagged Edge - v1.07 +1 Trainer - 5 lutego 2009
trainer Hired Guns: The Jagged Edge - v1.07.001 +1 Trainer - 5 stycznia 2009
Wymagania sprzętowe gry Hired Guns: The Jagged Edge:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.8 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 Ti4400 lub lepsza), Windows XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 251 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Gruby54 Junior
Świat: 19 października 2007
Polska: 20 czerwca 2008
CO? przecież ta gra jeszcze nie wyszła... tu macie recenzje jeszcze ciepła z dzisiaj! Ja już szykuje ząbki wychodzi na dniach!
gram . pl /prod_8QThGe2_Hired_Guns_The_Jagged_Edge.html
gram. pl /news_8gziHe61_Hired_Guns_The_Jagged_Edge_recenzja.html
(usuńcie spacje)
Podobno zbugowana ale co mi tam ;] Cena jest odpowiednia jak na te dzisiejsze czasy
Sugerowana cena wydawcy: 44,95 zł
Gry online tu kaszani na całej linii ;] nie ma tam misji! wiec nie bulwersujcie sie gra jest nieliniowa jak to było kiedys to co najlepsze zostalo w serii!
zanonimizowany589453 Junior
NIE KUPUJCIE TEJ GRY!!!! Ostrzegam fanów Jagged Aliance szczerze i uczciwie - gra jest koszmarna! Niedopracowana jak mało która. Postacie blokują się w drzwiach (jak wejdą do pomieszczenia zdarza się ze nie mogą już wyjść), nie reagują na polecenia, łażą gdzie chcą. Idiotyczne wykonanie - możesz wejść do 'sektora' tylko tego o który mówi fabuła - i jeśli jesteś za słaby (zwłaszcza na początku gry) - giniesz i nic nie możesz zrobić - po wejściu wyjście jest niemożliwe. W 3d nic nie widać (mapa nie est podzielona na pola), o strategii nie ma mowy. Zakupione w internecie rzeczy pojawiają się w momencie zakupu w ekwipunku. Graczowi pozostaje pluć sobie w brodę że wyrzucił kasę w błoto.
zanonimizowany597918 Junior
Słów brakuje... Kolejna imitacja, substytut. Próba naciągnięcia na "trochę" kasy ludzi, którzy oczekują na następcę osławionego i niemal nieśmiertelnego JA 2.
Sprawa zaczyna już dziwnie wyglądać patrząc ilustrację tytułową. Obecność tam jakieś lafiryndy (fabułą kompletnie nie wytłumaczona), zdaje się sugerować, że inny rodzaj ilustracji nie zainteresowałby potencjalnego nabywcy. Gra od samego początku razi rzeczami dosłownie ściągniętymi z JA 2, jak np. tworzenie własnej postaci, laptop z jego możliwościami, itp.
Jak się bliżej przyjrzeć to grafika zdaje się być jedynym atutem tej gry, w porównaniu jej z pierwowzorem - czyli JA 2. W grze jest wiele niedoróbek i działa niestabilnie.
- postacie blokują się przy przechodzeniu w pobliżu przedmiotów,
- nie można rzucić granatem tam gdzie nie dociera wzrok postaci (w niektórych przypadkach z górki),
- brak możliwości podglądu pola widzenia przez co nie wiadomo jak otoczenie ogranicza widoczność (JA 2 [MOD 1.13], oraz JA 2.5 dawały taką możliwość, w Brygadzie E5 też taka opcja była.
Nie wiem czy akurat z taką dziwną wersją miałem do czynienia, ale chcąc przeprowadzić atak nocny, niezależnie o której godzinie go przeprowadzałem trwał nieustannie dzień... A może to tak księżycowa noc ? A może dzień polarny...? Faktem jest , że o której bym nie próbował to drzewa rzucały cień, a przeciwnicy walili z daleka z całkiem dobrym skutkiem.
Innymi słowy gra na każdym kroku ma się kojarzyć ze znanym nam pierwowzorem, a do pięt mu nie dorasta, choć 9 lat je dzieli.
Szczerze radzę powstrzymać się przed zakupem tego produktu.
Amen
zanonimizowany947190 Pretorianin
Nie wiem skąd tak wysoka ocena w porównaniu nawet do JABIA. Tutaj niedomaga zbyt wiele elementów od sterowania kamerą poczynając, czyli podstawy w grze taktycznej, nie wspominając o elementach tak irytujących jak niemożność trafienia wroga przez najemnika stojącego obok. Interfejs, laptop, sklep zrobione po macoszemu, jakby spieszno twórcom było wydać grę. Szkoda, bo nie jestem wielkim fanem serii, a widzę, że w porównaniu do JA 2 to jest krok wstecz.
zanonimizowany768165 Legend
Słabizna.
Nie żartowali z poziomem trudności.
Grałem w gry Apeironu, które do łatwych nie należą, potem w 7,62 Hard Life który jest jeszcze trudniejszy ale nawet to nie przygotowało mnie na tę grę.
Strzelanie jest skopane, jeśli atakujesz przeciwnika od boku to nawet z odległości nieświeżego oddechu nie trafisz przeciwnika w głowę, wszystko ląduje w rękę albo tors, i to przy celności 85.
Udźwiękowienie skopane, zdarza się że gra się zwyczajnie wiesza gdy przerywa się odtwarzanie jakiegoś utworu czy dźwięku.
Do tego ciągłe problemy z wytrzymałością, która nie regeneruje się podczas walki zmienia grę w mordęgę.
Z nowych JA to Back in Action>Rage>Hired Guns.
Nawet bez modów do BiA, które czynią ją niezłą.