Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Hired Guns: The Jagged Edge (PC)

Hired Guns: The Jagged Edge PC

Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych.

Strategiczne

PC Windows
Okładka Hired Guns: The Jagged Edge (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

19października2007

20czerwca2008

pudełko PL

Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror, a także mającej na swym koncie takie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law. Gra była pierwotnie znana jako Jagged Alliance 3D, jednak po zakończeniu współpracy Strategry First z Game Factory Interactive zmieniono tytuł tej produkcji na Hired Guns: The Jagged Edge.

Akcja osadzona została na wschodnim wybrzeżu Afryki, w małym państewku, które okupowane jest przez większego sąsiada, ponieważ posiada pewne surowce niezbędne do budowy broni atomowej. Gracz działa zaś na zlecenie byłego rządu zajętego kraju i ma za zadanie doprowadzić do jego wyzwolenia, tzn. obalenia reżimu ustanowionego przez agresora i przywrócenia dawnego porządku. Oczywiście, nie może tu być mowy o jakiejś potężnej ofensywie militarnej, dlatego też nasze działania mają charakter walki partyzanckiej. Jak twierdzą autorzy Hired Guns: The Jagged Edge, gracz staje się tu takim Che Guevarą czasów współczesnych.

Łącznie kampania w Hired Guns: The Jagged Edge składa się z 20 misji, przy czym 12 stanowi rdzeń fabuły i musi zostać ukończone, zaś pozostałych 8 pełni funkcje poboczne. Warto jednak zaznaczyć, iż ukończenie tych ośmiu wpływa na to, jaką trudność sprawią nam zadania podstawowe. Każda misja to praktycznie jeden poziom gry. Na każdym z nich możemy dowodzić w boju oddziałem maksymalnie sześciu ludzi, wybranych i wyekwipowanych na wstępie. Rozgrywka toczy się w systemie turowym. Cele misji są różnorodne, raz zmuszeni jesteśmy do wyeliminowania wszystkich wrogich żołnierzy na mapie, innym zaś razem do pozbawiania życia wybranych osób itd. Za pozytywne ukończenie zadań otrzymujemy nagrodę w postaci pieniędzy, jakie przeznaczamy na wynajęcie nowych najemników lub nabycie lepszych broni i ekwipunku. Naturalnie ludzie jacy brali udział w danym zadaniu zyskują doświadczenie, co wpływa na ich wartość bojową.

Autorzy zastosowali w tej produkcji w pełni trójwymiarowy engine graficzny, wspierający możliwości pakietu DirectX9. Mapy pełne są różnego rodzaju obiektów, drzew czy budynków. W sumie występuje tu ponad 100 dużych obiektów (od toalet i kadź z wodą począwszy, na hangarach i okrętach skończywszy), zaś w całej grze spotkamy się z 40 rodzajami flory i ponad 100 rodzajami mebli. Zasadniczo możemy również wyróżnić cztery rodzaje terenu na jakim toczą się zmagania, tj. góry, równiny, miasta i wioski oraz plaże. Należy też dodać, iż otoczenie jest w pełni interaktywne.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 7,1 / 10 na podstawie 246 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7.6 / 10 na podstawie 65 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 59 PLN

Klasyfikacja PEGI Hired Guns: The Jagged Edge

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Hired Guns: The Jagged Edge

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.8 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 Ti4400 lub lepsza), Windows XP

Hired Guns: The Jagged Edge - zapowiedź
Hired Guns: The Jagged Edge - zapowiedź

Przed premierą 7 maja 2007, 11:57

Podobnie jak w grach z serii Jagged Alliance, rozpoczynając zabawę pokierujemy wyłącznie jedną postacią. W miarę przechodzenia kolejnych misji i wykonywania powierzonych nam zadań, otrzymamy fundusze, które będziemy mogli przeznaczyć na wynajęcie jednego z około trzydziestu dostępnych najemników. Za pieniądze zakupimy również wybrane przez siebie giwery, amunicję, czy też dodatkowe wyposażenie. Na tym konkretnym polu praktycznie nic się nie zmieni. W dalszym ciągu będziemy musieli utrzymać odpowiedni kompromis pomiędzy określoną liczbą podkomendnych w drużynie, a zgromadzonymi w danym momencie funduszami. Przewiduje się, iż sterowana przez nas drużyna będzie mogła składać się z maksymalnie sześciu osób, choć oczywiście do prostszych zadań będzie można zabrać mniejszą liczbę najemników. Dowodzone przez nas postaci w miarę rozwoju zabawy będą oczywiście zdobywały punkty doświadczenia, dzięki czemu podwyższane będę ich współczynniki (siła, zręczność, zwinność itd.) czy też zostaną one obdarzone nowymi umiejętnościami.