Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 grudnia 2006, 12:48

autor: Metatron

Nowe informacje o Jagged Alliance 3

Tuż przed Świętami informowaliśmy was o tym, że trzecia część turowej gry taktycznej Jagged Alliance zostanie oparta na silniku Silent Storm. Po zawirowaniach związanych z zerwaniem współpracy przez Strategy First z developerem GFI Russia prace mogły ruszyć pełną parą po nawiązaniu porozumienia z firmami F3 Games oraz Akella. Oto garść informacji, jakie udało się zdobyć na temat nadchodzącej gry.

Tuż przed Świętami informowaliśmy was o tym, że trzecia część turowej gry taktycznej Jagged Alliance zostanie oparta na silniku Silent Storm. Po zawirowaniach związanych z zerwaniem współpracy przez Strategy First z developerem GFI Russia (wcześniej MiST Land) prace mogły ruszyć pełną parą po nawiązaniu porozumienia z firmami F3 Games oraz Akella. Oto garść informacji, jakie udało się zdobyć na temat nadchodzącej produkcji.

Nowe informacje o Jagged Alliance 3 - ilustracja #1

Wszystkie podane poniżej wiadomości pochodzą z rosyjskiego czasopisma Game World Navigator. Oryginał jest pisany cyrylicą, ale fanowska strona The Bear’s Pit zamieściła anglojęzyczne wypunktowanie najważniejszych informacji. Oto one:

Nowe informacje o Jagged Alliance 3 - ilustracja #2
  • Gra zostanie wydana w Rosji przez firmę Akella, a stworzona przez F3 – nowe studio, w którego skład wchodzą weterani z innych firm developerskich (między innymi z Nival).
  • Gra powstanie na zmodyfikowanym silniku Silent Storm, z poprawioną oprawą graficzną, ulepszoną fizyką, efektami specjalnymi oraz modelem zniszczeń.
  • W grze nie będzie mikro-zarządzania ani ekonomii. Zamiast tego autorzy obiecują większe skoncentrowanie rozgrywki na walce.
  • Gracz będzie mógł kontrolować tylko jeden oddział złożony z maksymalnie sześciu (może ośmiu) najemników.
  • Uproszczeniu ulegnie zarządzanie ekwipunkiem.
  • Awatar gracza będzie generowany bez uprzedniego wykonywania testu osobowości.
  • Mechanika walki, system rozwoju umiejętności, zatrudnianie najemników, leczenie i naprawianie broni będzie odbywać się tak samo, jak miało to miejsce w Jagged Alliance 2. Jeżeli wprowadzone zostaną jakieś zmiany, to będą one niewielkie.
  • Wyjątkiem jest podział na tury. Tym razem, zamiast przeprowadzania akcji na przemian pomiędzy drużynami, kolejność wykonywania ruchu zależeć będzie od inicjatywy danej postaci.
  • W grze oddane zostaną zmienne warunki pogodowe oraz cykl dnia i nocy.
  • Po mapie świata drużyna będzie mogła przemieszczać się piechotą albo przy wykorzystaniu pojazdów. Na mapie taktycznej oddział zmuszony będzie poruszać się na nogach, a pojazdy będzie można wykorzystać jako magazyny na zbędne w danej chwili przedmioty. Niektóre będą potrafiły też strzelać. W tej części rozgrywki nie będzie możliwości ich przemieszczania.
  • Główne lokacje i misje będą odgórnie zaprojektowane. Poza tym czekają na nas również losowo generowane wydarzenia.
  • W grze będzie 40 najemników (12 nowych) i 40 postaci niezależnych (NPC).
  • Fabuła pokrótce będzie przedstawiała się następująco: Prezydent pewnej bananowej republiki zmaga się z powstaniem. Sąsiednie państwo, korzystając z sytuacji, dokonuje ataku w celu powiększenia swojego terytorium. Na dokładkę w targanym powstaniem i najechanym przez sąsiada kraju pewna międzynarodowa korporacja przeprowadza niebezpieczne i straszliwe w skutkach eksperymenty.
  • Gracz będzie miał możliwość przyłączenia się do jednej z czterech stron konfliktu. W rozgrywce będzie również brać udział piąta, niegrywalna frakcja, związana z wątkiem fantastycznym (będzie można go wyłączyć w opcjach).
  • Dochód będzie wpływał bezpośrednio od pracodawcy. Będzie również możliwość prowadzenia handlu z napotkanymi kupcami.
  • Broń zostanie opracowana od początku. Sporo znanego z poprzedniej części uzbrojenia nie pojawi się w kontynuacji. Dołączone zostaną natomiast nowe modele broni, zarówno te dobrze znane, jak i eksperymentalne (np. wykorzystujące antymaterię). Wprowadzone zostanie sporo odmiennych typów amunicji i pancerza. Najemnicy będą mogli skorzystać również ze stacjonarnych ciężkich karabinów maszynowych.
  • Cięższy pancerz będzie negatywnie wpływać na szybkość poruszania.
  • Nie została jeszcze podana informacja dotycząca daty wydania gry.
Nowe informacje o Jagged Alliance 3 - ilustracja #3
Nowe informacje o Jagged Alliance 3 - ilustracja #4
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.