Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Brigade E5: New Jagged Union (PC)

Brygada E5: New Jagged Union PC

Brigade E5: New Jagged Union

Strategia turowa przypominaja takie słynne tytuły jak: Jagged Alliance czy Silent Storm. Akcja gry rozgrywa się w małym, tropikalnym państewku zwanym Palinero, ogarniętym wojną domową.

Strategiczne | turowe | współczesne konflikty

PC Windows
Okładka Brigade E5: New Jagged Union (PC)

producent: Apeiron

wydawca: 1C / Cenega

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

29lipca2005

18sierpnia2006

pudełko PL

Akcja gry Brigade E5: New Jagged Union rozgrywa się w małym, tropikalnym państewku zwanym Palinero. Nie jest ono jednak za małe aby nie popaść w wojnę domową, która wybuchła po zamachu stanu. Jedynym sposobem zapanowania nad chaosem szalejącym między jego granicami jest wysłanie do Palinero grupy najemników. Poczynaniami tej grupy najemników przyjdzie nam kierować właśnie w Brigade E5: New Jagged Union.

Z rozgrywki powinni być zadowoleni fani gier strategicznych z ukierunkowaniem na turówki, aczkolwiek pierwsze co rzuca się im w oczy to zastosowany w grze system pauzy zwany Smart Pause Mode. Jego działanie polega na tym, że gra jest przerywana kiedy dochodzi do jakiegoś zdarzenia typu: dostrzeżono przeciwnika, otworzono do naszych ludzi ogień, zraniono jednego z nich itp. Ponadto w odróżnieniu od klasycznych strategii turowych, w których postać aby wykonać jakąś czynność musi poświęcić na to odpowiednią ilość punktów akcji, w Brigade E5: New Jagged Union wykonanie czynności zajmuje określoną ilość czasu. Ilość ta zależy od umiejętności postaci oraz jej atrybutów. Według twórców takie potraktowanie rozgrywki sprawia, iż wygląda ona bardziej naturalnie. Dodatkowo możliwe jest określenie listy czynności, które postać musi wykonać.

W Brigade E5: New Jagged Union czeka na nas naprawdę spory wybór postaci i jeszcze większy wybór broni, opancerzenia i amunicji. Autorzy przygotowali ponad 100 modeli rzeczywistego uzbrojenia, dziesiątki typów amunicji, granatów, pancerzy oraz specjalistycznego wyposażenia. Będziemy mieli również możliwość modyfikowania i ulepszania naszego uzbrojenia dodając różnego rodzaju gadżety, lunety snajperskie, granatniki czy bagnety.

Nasi najemnicy mogą opowiedzieć się po stronie każdej z frakcji występujących w grze, a nawet zmienić strony konfliktu w samym środku bitwy. Dla „samotnych strzelców”, walczących tylko o swoje, przewidziano i taką opcję. Jeśli znudzą się nam potyczki z A.I. komputera możemy do gry zaprosić naszych znajomych i zmierzyć się z realnymi przeciwnikami na specjalnie zbalansowanych mapach typu death match.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 2 CD

Ocena czytelników: 7,8 / 10 na podstawie 155 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8.9 / 10 na podstawie 14 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 14,90 PLN

Gry podobne do Brygada E5: New Jagged Union

Klasyfikacja PEGI Brygada E5: New Jagged Union

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Brygada E5: New Jagged Union

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, karta graficzna 32 MB, 1.5 GB HDD

Brygada E5: New Jagged Union - recenzja gry
Brygada E5: New Jagged Union - recenzja gry

Recenzja 20 września 2006, 11:29

A skoro już zahaczam o walkę: ta jest prawdziwie zajmująca. Poruszamy się po konkretnej lokacji w czasie rzeczywistym, lecz gdy natkniemy się na wrogo usposobionych ludzi, włącza się tryb inteligentnej pauzy – każde zdarzenie typu: dostrzeżenie przez naszego człowieka przeciwnika, tudzież otwarcie ognia przez którąś ze stron, zranienie podwładnego itp. automatycznie przerywa grę (można też uczynić to samemu w dowolnej chwili) i jest czas, aby spokojnie zaplanować kolejne ruchy. Kiedy jesteśmy gotowi, ponownie puszczamy akcję i obserwujemy efekty (każda czynność zabiera naszym ludziom kilka cennych sekund), a także reakcję oponentów. Zniknął więc sztuczny podział na tury i punkty akcji, a wróg nie stoi teraz jak kołek i nie czeka cierpliwie na ciosy, przez co rozgrywka stała się niejako naturalniejsza – i takie podejście bardzo przypadło mi do gustu. A jeżeli kogoś mierzi zakłócanie płynności gry przez łebską pauzę, to w opcjach da radę ustawić, które ze zdarzeń będą nią przerywane – nie ma więc najmniejszego problemu z uczynieniem z gry zwyczajnego RTS-a. Dodatkowo wyśmienicie działa kolejkowanie rozkazów pozwalające zaprogramować łańcuch komend, które po kolei zostaną przez naszego psa wojny wykonane.