Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 stycznia 2006, 07:37

Milion sztuk gry 50 Cent: Bulletproof w rękach klientów

Koncern Vivendi Universal Games pochwalił się wczoraj, że jego jeden z ostatnich produktów - 50 Cent: Bulletproof – sprzedał się w liczbie miliona sztuk. Na pierwszy rzut oka nie ma w tym nic zaskakującego, wszak raper, który użyczył swojego wizerunku dla potrzeb gry, cieszy się na świecie dużą popularnością. Problem polega jednak na tym, że program jest bardzo przeciętny.

Koncern Vivendi Universal Games pochwalił się wczoraj, że jego jeden z ostatnich produktów - 50 Cent: Bulletproof – sprzedał się w liczbie miliona sztuk. Na pierwszy rzut oka nie ma w tym nic zaskakującego, wszak raper, który użyczył swojego wizerunku dla potrzeb gry, cieszy się na świecie dużą popularnością. Problem polega jednak na tym, że program jest bardzo przeciętny.

Milion sztuk gry 50 Cent: Bulletproof w rękach klientów - ilustracja #1

Krytycy nie oszczędzili gry. Aktualna, łączna nota na serwisie GameRankings to: 53.6% dla edycji na konsolę Xbox oraz zaledwie 46.4% dla wersji przeznaczonej na PlayStation 2. Biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży należy również pamiętać, że 50 Cent: Bulletproof to produkt przeznaczony dla graczy mających na karku co najmniej siedemnaście lat. Cóż więc zdecydowało o tak dużej popularności wyjątkowo przeciętnego programu?

Zachodni obserwatorzy są zgodni – głównym motorem napędowym sprzedaży jest przede wszystkim zawarta w programie muzyka. Artysta przygotował dla potrzeb gry nowe, ekskluzywne utwory, jak również kilka remiksów. Produkt zawiera ponadto tuzin teledysków, które w trakcie rozgrywki można odblokować. Dla fanów twórczości rapera, 50 Cent: Bulletproof stanowi przede wszystkim atrakcję muzyczną i właśnie tutaj należy upatrywać dużego sukcesu koncernu Vivendi Universal Games.

Milion sztuk gry 50 Cent: Bulletproof w rękach klientów - ilustracja #2

50 Cent: Bulletproof należy do gatunku gangsterskich gier TPP, zapoczątkowanego przez niesłychanie popularny tytuł Grand Theft Auto III. Gra powstała w biurach firmy Vivendi Universal Games (Van Helsing, The Thing, No One Lives Forever), która jednocześnie wydaje opisywaną pozycję.

Wcielając się w rapera 50 Centa zostajemy wprowadzeni w mroczny półświatek mafii, narkotyków, pieniędzy i czarnej muzyki. Cała akcja dzieje się pod ochronnym baldachimem stworzonym przez dziesiątki nowojorskich wieżowców. Głównym postawionym przez twórców zadaniem jest odnalezienie ludzi, którzy dopuścili się próby skrócenia życia głównego bohatera o kilka dobrych lat, która zakończyła się jedynie dziewięcioma bliznami powstałymi po ranach postrzałowych. Droga do pełnego sukcesu prowadzi przez zapuszczone bary, puste fabryki, dzielnice biedy, jak i piękne mafijne wille i bogate dzielnice Nowego Jorku.

Dowiedz się więcej na temat 50 Cent: Bulletproof:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej