Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 lipca 2004, 11:42

Matrix Games opublikował War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945

War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945 to przedstawiciel nieco zapomnianych dzisiaj gier strategicznych z podziałem na tury, w których plansza podzielona jest na sześciokątne pola (tzw. „heksy”). Zgodnie z tym, co sugeruje przydługi tytuł, głównym tematem gry będą zmagania wojenne pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Japonią na wodach Pacyfiku, w czasie II Wojny Światowej. Program, przygotowany przez firmę 2 by 3 Games, wczoraj oficjalnie zadebiutował na rynku.

War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945 to przedstawiciel nieco zapomnianych dzisiaj gier strategicznych z podziałem na tury, w których plansza podzielona jest na sześciokątne pola (tzw. „heksy”). Zgodnie z tym, co sugeruje przydługi tytuł, głównym tematem gry będą zmagania wojenne pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Japonią na wodach Pacyfiku, w czasie II Wojny Światowej. Program, przygotowany przez firmę 2 by 3 Games a wydany przez Matrix Games, wczoraj oficjalnie zadebiutował na rynku.

 

Matrix Games opublikował War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945 - ilustracja #1

 

Gra, oparta w całości o silnik Uncommon Valor, jest bardzo złożona. Działania wojenne nie ograniczają się tylko do morskich bitew, ale zawierają również zmagania w powietrzu i na lądzie. Największą siłą gry jest jej ogromny realizm. Heksy, odpowiadające sześćdziesięciu milom morskim, pozwolą na kompleksowe przeprowadzenie manewrów w każdym zakresie, niezależnie od użytego typu wojska. Wszystkie plansze bazują oczywiście na rzeczywistych mapach terenu i uwzględniają liczne wyspy, znajdujące się na Pacyfiku.

 

Matrix Games opublikował War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945 - ilustracja #2

 

Kolejnym plusem programu jest nowatorskie podejście do tematu kontrolowanych przez gracza jednostek. W przeciwieństwie do innych gier strategicznych, statek nie stanowi tutaj bezpłciowej masy o określonych z góry atrybutach. Każdy członek załogi nabiera doświadczenia podczas bitwy, a nad wszystkim czuwa dowódca, mający swoje silne punkty, ale także i słabości. Podobnie ma się rzecz z pilotami samolotów. Każdy z nich traktowany jest przez program oddzielnie, dzięki czemu możliwe stało się uwzględnienie ogromnie istotnych dla przebiegu walki czynników jakim jest np. morale. Zmęczony pilot może wykazywać mniejszą efektywność a co za tym idzie, zawieść w kluczowych momentach. Równie silny nacisk położono na oddziały piechoty, które gracz także wykorzysta w walce. Istnieje wiele typów jednostek, przeznaczonych do najróżniejszych celów a wszystkie opisane indywidualnymi cechami, charakteryzującymi ich potencjał w stanie realnego zagrożenia. Co ciekawsze, w grze zawarto również wątki ekonomiczne, które mają niebagatelny wpływ na nasze poczynania.

 

Matrix Games opublikował War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945 - ilustracja #3

 

Więcej informacji na temat gry uzyskasz w naszej Encyklopedii Gier oraz na jej oficjalnej stronie, która znajduje się pod adresem http://www.warinthepacific.net.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej