Koncern Take-Two Interactive Software przejął studio Illusion Softworks
Koncern Take-Two Interactive Software poinformował dziś za pośrednictwem oficjalnego oświadczenia prasowego, że przejął kontrolę nad czeskim studiem Illusion Softworks. Polskim fanom gier komputerowych nazwa ta powinna być doskonale znana, wszak to właśnie nasi południowi sąsiedzi stali za produkcją Mafii.
Koncern Take-Two Interactive Software poinformował dziś za pośrednictwem oficjalnego oświadczenia prasowego, że przejął kontrolę nad czeskim studiem Illusion Softworks. Polskim fanom gier komputerowych nazwa ta powinna być doskonale znana, wszak to właśnie nasi południowi sąsiedzi stali za produkcją Mafii.

Firma utraciła swą niezależność po dziesięciu latach działalności na rynku elektronicznej rozrywki. Stając się oddziałem podległym wspomnianemu wyżej koncernowi, czeski producent zmienił również nazwę. Od dziś możecie zapomnieć o Illusions Softworks – teraz studio będzie działać pod szyldem 2K Czech.
W ciągu ostatniej dekady studio Illusions Softworks stworzyło kilka udanych produkcji: Vietcong (wraz z oficjalnym rozszerzeniem), serię Hidden & Dangerous, a takżegry Flying Heroes i Mafia. Największy sukces odniósł ten ostatni tytuł, sprzedając się w nakładzie przekraczającym dwa miliony sztuk. Aktualnie Czesi pracują nad kontynuacją Mafii – sequel ma zostać wydany w bieżącym roku.
Więcej:Mafia: The City of Lost Heaven wróci na Steama - niestety, bez licencjonowanej muzyki

GRYOnline
Gracze
Steam
- 2K Czech / Illusion Softworks
Komentarze czytelników
zanonimizowany522315 Junior
Mysle że to może jedynie wyjść firmie i produkcji Mafii 2 na dobre bo oznacza to stały dopływ kasy ze strony take two który pomoże w projektach ale jednak za cene niezależności samego studia które jest już w calosci kontrolowane przez take two.
zanonimizowany338361 Pretorianin
tak to w życiu bywa.. większa rybka zjada mniejszą...
Haron Generał

Ijon-> Electronic Arts i wiele innych developerów robi gry jak hamburgery - tłuste, bezwartościowe i masowe :)
ciekawe dlaczego tyle gier od EA cieszy się takim uznaniem.
seria Battlefield, Burnout, Black & White, Command & Conquer, Dungeon Keeper, Medal of Honor, Need for Speed, SimCity, Ultima Online to wg Ciebie tytuły "tłuste, bezwartościowe i masowe"?
z nowości masz:
Rock Band - strasznie "mało przełomowy". ;)
Army of Two
nowy Battlefield
nowy Burnout
i Spore - zapowiadająca się na kolejny "tłusty, bezwartościowy i masowy tytuł".
zazdroszczę bardzo wyszukanego gustu. ;)
zanonimizowany206008 Centurion
Haron>>ciekawe dlaczego tyle gier od EA cieszy się takim uznaniem.
seria Battlefield, Burnout, Black & White, Command & Conquer, Dungeon Keeper, Medal of Honor, Need for Speed, SimCity, Ultima Online to wg Ciebie tytuły "tłuste, bezwartościowe i masowe"?
Tylko nie zauważyłeś że gry które wymieniłeś, to główne "perły" od EA odświeżane co jakiś czas.
Poza tym to co wyjdzie ostatnimi czasy nowego, EA na wstępie lukruje, cuduje, i tytuł "pali". Osobiście żaden inny tytuł oprócz wyżej wymienionych, wyprodukowany czy też wydany przez EA nie zrobił kariery, albo poniósł komercyjną klęske. EA ma tendencje do przekolorowywania swoich produkcji reklamą.
Niema co sie wypierać że "tłusty, bezwartościowy i masowy tytuł", jest trafnym spostrzeżeniem.
zanonimizowany206008 Centurion
Warto też dodać że wiele gier jest tylko wydawanych przez EA, które traci mnóstwo pieniędzy na reklamę gier niejednokrotnie (a wręcz zazwyczaj) okazujących sie niewypałami.