Kolejne szczegóły na temat Far Cry 2

W najnowszym numerze magazynu Edge ukazał się artykuł na temat powstającej właśnie kontynuacji gry Far Cry. Sequel ukaże się na konsolę PS3 i X360 oraz komputery PC i pomimo powierzchownych podobieństw odbiegać będzie od przedstawionej przez Crytek wizji.

Artur Falkowski

31

W najnowszym numerze magazynu Edge ukazał się artykuł na temat powstającej właśnie kontynuacji gry Far Cry. Sequel ukaże się na konsolę PS3 i X360 oraz komputery PC i pomimo powierzchownych podobieństw odbiegać będzie od przedstawionej przez Crytek wizji.

O tym, że w grze nie uświadczymy mutantów, mówiło się już jakiś czas temu. Jak się jednak okazało, twórcy przygotowują interesujące rozwiązanie, które sprawi, że w grze pojawi się potwór i nie będzie nim nasz przeciwnik. Nawiązując do powieści Josepha Conrada, Jądro Ciemności, Clint Hocking, dyrektor kreatywny Far Cry 2, opowiedział, że wspomnianą książkę i nową grę Ubisoftu łączyć będzie temat „wewnętrznego szaleństwa”.

Otóż bohater, którym pokierujemy, niedługo po trafieniu do afrykańskiego buszu zostanie zarażony malarią, chorobą siejącą spustoszenie wśród mieszkańców niecywilizowanych terenów Czarnego Lądu. W związku z tym początkowo nie będzie mógł skorzystać z pełni swoich zdolności. Odkryje jednak pewne lekarstwo, które stopniowo, sukcesywnie aplikowane, będzie stawiać go na nogi. Gorzej będzie, jeżeli skończą się zapasy medykamentu. „Zmienisz się z normalnego mężczyzny w kogoś, kto dosłownie uzależniony jest od bestialskiej przemocy, szalonego, zniekształconego i non-stop wymiotującego” – powiedział Hocking.

Kolejne szczegóły na temat Far Cry 2 - ilustracja #1

Ciekawie brzmiącą cechą gry będzie zapowiadana już wcześniej konieczność operacyjnego leczenia ran: wyciągania kuli i zaszywania rozcięcia. Biorąc pod uwagę, że niejednokrotnie przyjdzie nam to robić pod ostrzałem, ryzyko śmiertelnego trafienia w trakcie takiego zabiegu będzie spore. Rany postrzałowej nie będzie można też zostawić samej sobie, bo w takiej sytuacji zawsze skończy się to śmiercią bohatera. Na szczęście, by gracze nie frustrowali się zanadto, Ubisoft postanowił, że tego rodzaju obrażenia będą mogły przytrafić się mniej więcej raz na pół godziny gry.

Far Cry 2 wykorzysta autorski silnik Dunia – co oznacza „świat” w języku suahili. Już teraz są plany, by w oparciu o niego opracowywać kolejne produkcje. Jego mocną stroną będzie możliwość stworzenia realistycznego otoczenia. Brud i pył będą wszechobecne a broń będzie mieć tendencję do zacinania się w najmniej odpowiednim momencie.

Pełna wersja gry powinna trafić na półki sklepowe wiosną tego roku. Jak już wspominaliśmy, ukaże się w wersji na komputery PC i konsole X360 oraz PS3.

Far Cry 2

Far Cry 2

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 21 października 2008
Far Cry 2 - Encyklopedia Gier
6.4

GRYOnline

7.3

Gracze

7.6

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

The Stonehenge Chronicles pierwszym dodatkiem do gry Hellgate: London

Następny
The Stonehenge Chronicles pierwszym dodatkiem do gry Hellgate: London

Pogłoski potwierdzone: P2 nie tworzy już Star Trek Online

Poprzedni
Pogłoski potwierdzone: P2 nie tworzy już Star Trek Online

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl