Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 maja 2008, 16:03

autor: Marek Grochowski

Killzone 2 – kolejne informacje

Od przyszłorocznej premiery gry Killzone 2 dzieli nas co prawda jeszcze trochę czasu, jednak producent pierwszoosobowej strzelaniny, zespół Guerilla Games, buduje już stopniowo napięcie przed debiutem swego dzieła. Firma z Amsterdamu ujawniła światu kolejne fakty na temat jednego z najbardziej oczekiwanych exclusive’ów dedykowanych konsoli PLAYSTATION 3.

Od przyszłorocznej premiery gry Killzone 2 dzieli nas co prawda jeszcze trochę czasu, jednak producent pierwszoosobowej strzelaniny, zespół Guerilla Games, buduje już stopniowo napięcie przed debiutem swego dzieła. Firma z Amsterdamu ujawniła światu kolejne fakty na temat jednego z najbardziej oczekiwanych exclusive’ów dedykowanych konsoli PLAYSTATION 3.

Historia opowiedziana w drugiej części Killzone’a będzie dziać się w dwa lata po wydarzeniach przedstawionych w odsłonie numer jeden. W związku z tym po ataku rasy Helghast na planetę Vekta (należącą do frakcji Interplanetary Strategic Alliance) doczekamy się wreszcie militarnej odpowiedzi ze strony ISA i zostaniemy wysłani z misją, której celem będzie pojmanie Imperatora Visariego, głównodowodzącego sił Helghast. Jako Sev, zaprawiony w bojach weteran wojenny, a zarazem żołnierz elitarnej jednostki Legion, wybierzemy się wprost do stolicy wrogiego państwa, miasta Pyrrhus, gdzie odkryjemy, że prócz sterowanych przez AI oponentów poważnym nieprzyjacielem jest również obcy teren.

Killzone 2 – kolejne informacje - ilustracja #1

Do naszej dyspozycji – zarówno w trybie singleplayer, jak i multi – oddanych zostanie szereg pojazdów i gatunków broni, dzięki któremu przetestujemy nie tylko nowe narzędzia zagłady, ale także klasyczny sprzęt pokroju M82-G czy StA-52 LA. Jeśli chodzi o warstwę audiowizualną, holenderscy deweloperzy powtarzają hasła o wysokim poziomie detali, dopracowanym światłocieniu i animacji postaci, a także wskazują na dobrodziejstwa, jakie niesie ze sobą używana przez nich technologia EDGE: efekt motion blur, pełny anti-aliasing i stopniowanie barw.

Za konkretną wiadomość w sferze dźwiękowej należy natomiast uznać fakt, że Killzone 2 będzie obsługiwać zestawy głośnikowe w standardzie 7.1. Pozwoli to programistom na lepsze dopasowanie muzyki do zmian w dynamice akcji, a także zróżnicowanie doznań dźwiękowych w zależności od tego, czy gracz znajduje się w budynkach czy też eksploruje zdewastowaną planetę Helghan. Wszystkie te fajerwerki mają sprawić, że odbiorcy uzyskają wrażenie uczestnictwa w prawdziwej wojnie, a co za tym idzie, poznają wreszcie możliwości konsoli PS3.

Killzone 2 trafi na rynek na początku przyszłego roku. Produkt nie został jeszcze sklasyfikowany przez organizację PEGI.