Interplay w dalszym ciągu szykuje się do stworzenia gry MMO Fallout
Po kwietniowych informacjach o tym, że zasłużona dla branży gier, w ostatnich latach tonąca w długach firma Interplay sprzedała wszelkie prawa do marki Fallout deweloperowi Bethesda Softworks w celu podźwignięcia się z opłakanej kondycji finansowej, nie pojawiły się żadne wiadomości na ten temat.
Artur Falkowski
Po kwietniowych informacjach o tym, że zasłużona dla branży gier, w ostatnich latach tonąca w długach firma Interplay sprzedała wszelkie prawa do marki Fallout deweloperowi Bethesda Softworks w celu podźwignięcia się z opłakanej kondycji finansowej, nie pojawiły się żadne nowe wiadomości związane z tematem. Było to frustrujące dla fanów najsłynniejszego postapokaliptycznego RPG oczekujących na nowe informacje a propos zapowiedzianego przez Interplay MMO osadzonego w znanym z serii uniwersum. Okazało się jednak, że z projektu nie zrezygnowano.
Jak ogłosił Harvey Caen z Interplay, firma ma już najgorszy okres za sobą i obecnie zajmuje się zbieraniem funduszy na stworzenie MMO opartego na marce Fallout. Caen przyznał, że powodzenie tego projektu jest niezwykle istotne dla przyszłości Interplay.
Przypominamy, że w grudniu ubiegłego roku Interplay sprzedało licencję na tworzenie gier z serii Fallout twórcom Obliviona, Bethesda Softworks, zachowując dla siebie prawo do przygotowania produkcji MMO. Nie pomogło to jednak firmie i w kwietniu zdecydowano się na bardziej drastyczne posunięcie – odsprzedano wszelkie prawa do Fallouta wspomnianemu deweloperowi. Zastrzeżono sobie przy tym prawo do licencji na stworzenie MMO osadzonego w uniwersum serii. Nie obyło się bez warunków ze strony Bethesdy – Interplay musi zebrać w ciągu dwóch lat minimum 30 milionów dolarów na opracowanie gry i rozpocząć jej deweloping. Cztery lata od jego rozpoczęcia produkcja powinna trafić na rynek. Jeżeli firma nie wywiąże się z tych zobowiązań, straci prawo do stworzenia wspomnianego MMO.
Sprawa nie wygląda jednak zbyt różowo, nawet pomimo tego, że Caen chwali się, że w ciągu ostatniego roku firmie udało się niemal dwukrotnie zwiększyć swoje dochody. W grudniu, kiedy zdradzono plany stworzenia MMO w świecie Fallouta, koszta produkcji oszacowano na 75 milionów dolarów. Bethesda wymaga od Interplay zebrania kwoty mniejszej o ponad połowę. W dalszym ciągu jest to jednak suma niebagatelna, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że za sprzedaż praw do marki Fallout Interplay otrzymało zaledwie 5,75 milionów dolarów.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany483851 Junior
Mógłby mi ktoś wyjaśnić co było przyczyną upadku niegdyś tak dobrze prosperującej firmy?
Devilyn Senator

Porażka finansowa Incewind Dale 2, wykasowanie projektu Van Buren (Fallout 3) przy 95% procętowym ukonczeniu gry no i crap o nazwie Lionheart który miałbyć "Falloutem fantasy" a okazal sie nudnym hack'n'slashem zgniecionym przez recenzentów. Gwozdziem do trumny bylo zamkniecie Black Isle Studios ktore wynikalo z powyzszych powodów.
zanonimizowany99221 Generał
z tym van burenem to chyba cos ci sie poprzestawialo, 95% to kompletna gra, a z grywalnego F3 jest tylko krotkie techdemo ;)
Docenci Pretorianin

Taz90 -> Ja obstawiam cudowne dzieła konsolowe z cyklu Baldur's Gate i Fallout, które to chyba do były skierowane do 3, może 4 osób na świecie. :)