Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 czerwca 2005, 11:11

autor: Radosław Grabowski

Internauci pytają, a developerzy gry Alan Wake odpowiadają

Siedem świeżych zrzutów ekranowych, prezentujących wygląd efektownej oprawy graficznej gry Alan Wake (premiera prawdopodobnie przyszłym roku), pokazaliśmy Szanownym Czytelnikom w ubiegłą sobotę. Redaktorzy internetowego serwisu o nazwie AlanWAKE.Net postanowili przeprowadzić tymczasem wywiad z dwoma pracownikami firmy Remedy Entertainment właśnie na temat owego psychologicznego thrillera akcji.

Siedem świeżych zrzutów ekranowych, prezentujących wygląd efektownej oprawy graficznej gry Alan Wake (premiera prawdopodobnie przyszłym roku), pokazaliśmy Szanownym Czytelnikom w ubiegłą sobotę. Redaktorzy internetowego serwisu o nazwie AlanWAKE.Net postanowili przeprowadzić tymczasem wywiad z dwoma pracownikami firmy Remedy Entertainment właśnie na temat owego psychologicznego thrillera akcji.

Z udzielonych przez developerów odpowiedzi wynika, że postać tytułowego bohatera powstała w oparciu o wizerunek profesjonalnego fińskiego modela. Ponadto eksploracja wirtualnego świata ma się odbywać na bardzo szeroką skalę (zobaczymy więc wnętrza budynków, leśną gęstwinę etc.), jednak nie uzyskamy dostępu od razu do wszystkich lokacji – nowe miejsca pojawią się w miarę rozwoju wydarzeń.

Projektanci dysponują znacznie potężniejszymi narzędziami programistycznymi, niż w przypadku serii Max Payne, a zatem mogą przykładowo stworzyć wyjątkowo realistyczny efekt listowia niczym w słynnym systemie SpeedTreeRT (vide m.in. The Elder Scrolls IV: Oblivion). Warto podkreślić, iż autorzy nie planują zaimplementowania w Alan Wake opcji zabawy wieloosobowej, ponieważ pragną dostarczyć klientom możliwie najlepszy tryb single-player i znają pewne sposoby, aby użytkownicy po ukończeniu gry zechcieli rozpocząć przygodę raz jeszcze.