Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2005, 08:54

Final Fantasy XII - zmiana na stanowisku producenta i oficjalna data premiery

Twórcy gry Final Fantasy XII mieli ostatnio mały kłopot. Z powodu problemów zdrowotnych ekipę opuścił dotychczasowy producent programu – Yasumi Matsuno. Kontrolę nad projektem objął w zastępstwie Akitoshi Kawazu, który współpracował przy legendarnym cyklu niemal od samego początku – zna się więc dobrze na rzeczy.

Twórcy gry Final Fantasy XII mieli ostatnio mały kłopot. Z powodu problemów zdrowotnych ekipę opuścił dotychczasowy producent programu – Yasumi Matsuno. Kontrolę nad projektem objął w zastępstwie Akitoshi Kawazu, który współpracował przy legendarnym cyklu niemal od samego początku – zna się więc dobrze na rzeczy. Są jednak i dobre wieści. Koncern Square Enix opublikował wreszcie oficjalną datę premiery gry. Final Fantasy XII zadebiutuje w Japonii 16 marca 2006 roku. Na rynek amerykański program trafi trochę później, ale nie sprecyzowano dokładnie kiedy.

Akcja Final Fantasy XII umieszczona została w świecie Ivalice, znanym chociażby z Final Fantasy Tactics Advance. Miasto Rabanastre zostaje tutaj wciągnięte w konflikt pomiędzy rasami Archadianów oraz Rosalianów - ci pierwsi zajmują je szturmem i rozpoczynają surowe rządy. Faktyczna rozgrywka rozpoczyna się dwa lata po tym wydarzeniu. Rabanastre dalej znajduje się w rękach Archadianów, zaś gracze kierują losami 17-letniego Vaana, który marzy o zostaniu powietrznym piratem oraz uwolnieniu mieszkańców metropolii od okrutnych oprawców (jego rodzice zginęli podczas ataku). Z czasem dołączają się do niego inne, równie ciekawe postacie.

Podobnie jak w poprzednich częściach, podczas rozgrywki wykonujemy zlecone questy, stopniowo odkrywamy kolejne wątki scenariusza, eksplorujemy różnorodne lokacje, doskonalimy statystyki i wybrane umiejętności, gromadzimy potrzebny ekwipunek, etc. Prowadzenie drużyny odbywa się na kilka sposobów (każdy bohater prowadzony oddzielnie albo kierowanie liderem, podczas gdy reszta podąża za nim i wykonuje komendy ogólne w stylu ataku, obrony, itp.), przez co można odnieść wrażenie, że Final Fantasy XII jest bardziej grą action-adventure niż role-playing. Na wyróżnienie zasługuje nowy system rozgrywania pojedynków z rozmaitymi oponentami (wykorzystanie gambitów, czyli przedmiotów dających różne efekty/moce czy dodatkowe ataki).

Więcej informacji na temat Final Fantasy XII znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej