Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 marca 2006, 15:18

autor: Maciej "Elrond" Myrcha

Empire above all - RTS ze wsparciem technologii PhysX

Rosyjska firma developerska, IceHill, poinformowała o pracach nad strategią czasu rzeczywistego Empire above all, stanowiącą ich zdaniem kolejny krok w ewolucji gatunku. Jednym z objawów, iż "idzie nowe", jest wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA. Premierę gry przewidziano na ostatni kwartał tego roku.

Rosyjska firma developerska, IceHill, poinformowała o pracach nad strategią czasu rzeczywistego Empire above all, stanowiącą ich zdaniem kolejny krok w ewolucji gatunku. Jednym z objawów, iż "idzie nowe", jest wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA. Premierę gry przewidziano na ostatni kwartał tego roku.

Empire above all - RTS ze wsparciem technologii PhysX - ilustracja #1

Czego można spodziewać się po Empire above all? Gra będzie łączyć tradycyjne cechy gatunku z elementami taktycznymi i zręcznościowymi, dzięki czemu, w zamierzeniach, mamy otrzymać wciągającą i dynamiczną rozgrywkę. Całość okraszona ma zostać spektakularnymi efektami graficznymi, m.in. rzeczywistym cieniowaniem, dynamicznymi oświetleniem, bardzo szczegółowo przedstawionymi modelami jednostek czy zaawansowanymi efektami odbić. Jednym słowem, mamy otrzymać wirtualny świat maksymalnie zbliżony do rzeczywistego. Z pomocą w tej kwestii przyjdzie wspomniana już technologia PhysX, czyniąc świat gry w pełni interaktywnym. Rakieta trafiająca w budynek, obraca ścianę w gruzy, na skutek siły wybuchu stojący niedaleko żołnierz zostaje wyrzucony do góry niczym szmaciana lalka, na powierzchni wody unoszą się drewniane szczątki konstrukcji. Takie, i podobne smaczki, mają umilić nam rozgrywkę w dziele programistów IceHill.

Empire above all - RTS ze wsparciem technologii PhysX - ilustracja #2

Przejdźmy jednak do jej sedna. Wcielając się w żołnierza tytułowego Imperium, stajemy do walki z niezwykłymi potworami rodem z koszmarów - a konkretniej, z obcych planet. Oczywiście wrogich, żeby nie było żadnych nieporozumień. Fabuła przenosi nas do świata stworzonego przez pisarza S-F, Nika Perumowa, w cyklu zatytułowanym nomen omen Imperium ponad wszystko, a konkretniej w powieściach Czaszka na rękawie i Czaszka na niebie. Nasze zadanie jest "niezwykle łatwe" - pokonać Obcych i ocalić ludzkość. Kaszka z mleczkiem, nieprawdaż? A więc do boju kadecie!

Empire above all - RTS ze wsparciem technologii PhysX - ilustracja #3
Empire above all - RTS ze wsparciem technologii PhysX - ilustracja #4