Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2008, 11:16

autor: Robert Duraj

E3 2008: Nowe projekty sieciowe Electronic Arts

Na konferencji, zorganizowanej przez Electronic Arts, w ramach targów E3, została ogłoszona nowa inicjatywa koncernu, która ma zjednoczyć graczy wszystkich platform. Mowa o systemie EA Nucleus, opartym na połączeniu internetowym.

Na konferencji, zorganizowanej przez Electronic Arts, w ramach targów E3, została ogłoszona nowa inicjatywa koncernu, która ma zjednoczyć graczy wszystkich platform. Mowa o systemie EA Nucleus, opartym na połączeniu internetowym.

E3 2008: Nowe projekty sieciowe Electronic Arts - ilustracja #1

Możliwości, które zaoferuje nowy produkt amerykańskiego giganta, mają sprawić, iż kontakty pomiędzy graczami wszystkich platform zacieśnią się. Podstawą EA Nucleus staną się profile graczy, którzy będą mogli w nich sprecyzować swoje wirtualne upodobania, a także zawierać nowe znajomości oraz katalogować osiągnięcia. Dzięki temu, reputacja każdego użytkownika przenieść się ma poza granice wytaczane przez platformę gry.

Oprócz tego, system EA Nucleus będziewzbogacony o zestaw narzędzi, umożliwiających wymianę oraz pobieranie z serwerów producenta nowych elementów, wzbogacających gry – map, broni czy przedmiotów. Na początku opcja ta dotyczyć będzie Battlefield Heroes, jednak już teraz zapowiedziano zaimplementowanie systemu w takich grach jak The Sims 2, Spore oraz wszystkich nadchodzących produkcjach, oznaczonych logiem Electronic Arts.

Przedstawiciele EA wspomnieli także o drugim projekcie, który umożliwi graczom rywalizację międzyplatformową. Konfrontacja ta ma odbywać się na płaszczyźnie osiągnięć uzyskanych w grze, a także sporządzonych przez system statystyk. Rupture, bo o nim mowa, doczekał się już swojej odsłony w Sieci. W chwili obecnej jest w fazie rozwojowej, otwartej na kontakt z deweloperami gier, a także graczami, posiadającymi wiedzę z zakresu programowania, którzy chcieliby wziąć udział w pracach nad projektem.