Przedstawiamy dwudzieste pierwsze notowanie listy dziesięciu najlepiej sprzedających się gier na PC w Stanach Zjednoczonych, opracowane przez kompanię NPD. Lista obejmuje programy sprzedane w okresie od 28 do 3 czerwca 2006 roku.
Przedstawiamy dwudzieste pierwsze notowanie listy dziesięciu najlepiej sprzedających się gier na PC w Stanach Zjednoczonych, opracowane przez kompanię NPD. Lista obejmuje programy sprzedane w okresie od 28 do 3 czerwca 2006 roku.

Mimo, że World of WarCraft miała premierę ponad półtora roku temu, w amerykańskim rankingu bestsellerów wciąż utrzymuje wysoką pozycję. Trudno zliczyć ile razy ten program uzyskał miano najlepiej sprzedającej się gry w Stanach Zjednoczonych, ale z pewnością kilkadziesiąt. W tym tygodniu programowi rodem z Blizzard Entertainment uległ nawet wielce oczekiwany dodatek do Half-Life 2, ale należy pamiętać, że kompania NPD podsumowuje wyłącznie popularność wersji pudełkowych gier. Gdyby dodać to, co firma Valve sprzedała za pośrednictwem systemu elektronicznej dystrybucji Steam, World of WarCraft z pewnością musiałby zadowolić się drugą lokatą.
W dalszej części listy zmian niewiele, jak zwykle zresztą. Żelazne pozycje (w tym seria The Sims) wciąż trzymają się mocno. Zaskoczeniem może być jedynie obecność w rankingu limitowanej edycji Heroes of Might & Magic V. Widocznie dopiero teraz Amerykanie rzucili się na wersję tej gry z licznymi dodatkami.
LP. | TYTUŁ |
1. | World of WarCraft (Vivendi Universal) |
2. | Half-Life 2: Episode One (Electronic Arts) |
3. | The Sims 2 (Electronic Arts) |
4. | Heroes of Might & Magic V (Ubisoft) |
5. | The Elder Scrolls IV: Oblivion (2K Games) |
6. | The Sims 2: Open for Business (Electronic Arts) |
7. | The Sims 2: Family Fun Stuff (Electronic Arts) |
8. | Guild Wars: Factions (NCSoft) |
9. | Battlefield 2 (Electronic Arts) |
10. |
0

Autor: Krystian Smoszna
Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.