Wirtualne światy lepsze od rzeczywistych

Wiadomo, iż dla niektórych osób wirtualne światy stają się bardziej "rzeczywiste" i pociągające niż otaczająca je rzeczywistość (patrz Matrix:) Jednak wieści dochodzące z Korei Południowej (i innych krajów azjatyckich) są zatrważające - coraz częściej słyszy się tam o zgonach z powodu zbyt długich rozgrywek w tytuły MMO.

Maciej Myrcha

Wiadomo, iż dla niektórych osób wirtualne światy stają się bardziej "rzeczywiste" i pociągające niż otaczająca je rzeczywistość (patrz Matrix:) Jednak wieści dochodzące z Korei Południowej (i innych krajów azjatyckich) są zatrważające - coraz częściej słyszy się tam o zgonach z powodu zbyt długich rozgrywek w tytuły MMO.

O tym, jak bardzo można uzależnić się od tego typu gier przekonała się 24 letnia Kim Hee Young, która przebywała w wirtualnych światach ponad 20 godzin na dobę. Jak łatwo wyliczyć, na sen przeznaczała tylko kilka godzin (coś jak Napoleon, jednak on walczył w świecie rzeczywistym:), a jadła kiedy sobie o tym przypomniała, oczywiście nad klawiaturą. Straciła na wadze (jednak nie polecamy takiej kuracji odchudzającej), pogorszyły się jej relacje z rodzicami oraz przyjaciółmi i prawie wyleciała ze studiów. Kim próbowała walczyć z nałogiem, jednak nie było to łatwe - wyjściem z sytuacji okazał się wyjazd z Korei Południowej, kraju, w którym dzięki powszechnemu dostępowi do szerokopasmowego Internetu gry online stały się najbardziej popularną formą spędzania wolnego czasu. Według badań przeprowadzonych na zlecenie rządu, 6 z 10 Koreańczyków z przedziału wiekowego 9-39 lat uważa się za częstych bywalców światów wirtualnych. Eksperci twierdzą, iż ponad milion graczy z Południowej Korei wykazuje symptomy ciężkiego uzależnienia od gier online. Jest to już taki stopień obsesji, że osoby te zaniedbują podstawowe czynności życia codziennego: jedzenie, mycie się, uczęszczanie do szkoły czy pracy. W wielu przypadkach taki styl prowadzi do śmierci - w zeszłym roku odnotowano co najmniej 7 przypadków zgonów spowodowanych zbyt długą grą.

Paradoksalnie, dla wielu młodych Koreańczyków, idolem jest nie seksowna gwiazda popu, ale Lim Yo Hwan, 26 letni gracz online, biorący udział w zawodach sponsorowanych przez wielkie korporacje. Przykładowo, w zeszłym roku, zmagania Lima w World of Warcraft na telebimie ustawionym na plaży, oglądało ponad 100,000 osób! Tak ogromne zainteresowanie wirtualnymi światami tłumaczone jest przez ogromną chęć współzawodnictwa - w grach online można po prostu osiągnąć status, którego zdobycie w świecie realnym jest dla wielu Koreańczyków nieosiągalne.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2006-06-15
13:42

spown4 Legionista

spown4

a co to ... WoW ?? :)

Komentarz: spown4
2006-06-15
14:07

zanonimizowany40215 Legend

World Of Warcraft - najlepiej sprzedająca się gra Massive Multiplayer Online na świecie.

Heh, co się stanie z tym światem jak pojawi się WoS (World of Starcraft) i WoD(iablo) :-o.

Komentarz: zanonimizowany40215
2006-06-15
14:48

zanonimizowany159220 Pretorianin

HopkinZ
Heh, co się stanie z tym światem jak pojawi się WoS (World of Starcraft) i WoD(iablo) :-o.

swiat legnie w gruzach, nie będzie miał kto pracować, żyć, ludzie poumierają przed komuterami w kafejkach i domach ;]

Komentarz: zanonimizowany159220
2006-06-15
17:32

zanonimizowany52907 Senator

WoS to dzieci w szkolach maja:P

Komentarz: zanonimizowany52907
2006-06-15
17:42

DiabloManiak Legend

DiabloManiak
😜

Conath wiesz Wos maja w szkolach i nawet takie zerlingowskie sie zrobily. Male duzo ich i sa meczliwe (a jakie glosne) :D.

Komentarz: DiabloManiak

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl