Wirtualne światy lepsze od rzeczywistych

Wiadomo, iż dla niektórych osób wirtualne światy stają się bardziej "rzeczywiste" i pociągające niż otaczająca je rzeczywistość (patrz Matrix:) Jednak wieści dochodzące z Korei Południowej (i innych krajów azjatyckich) są zatrważające - coraz częściej słyszy się tam o zgonach z powodu zbyt długich rozgrywek w tytuły MMO.

Maciej Myrcha

17

Wiadomo, iż dla niektórych osób wirtualne światy stają się bardziej "rzeczywiste" i pociągające niż otaczająca je rzeczywistość (patrz Matrix:) Jednak wieści dochodzące z Korei Południowej (i innych krajów azjatyckich) są zatrważające - coraz częściej słyszy się tam o zgonach z powodu zbyt długich rozgrywek w tytuły MMO.

O tym, jak bardzo można uzależnić się od tego typu gier przekonała się 24 letnia Kim Hee Young, która przebywała w wirtualnych światach ponad 20 godzin na dobę. Jak łatwo wyliczyć, na sen przeznaczała tylko kilka godzin (coś jak Napoleon, jednak on walczył w świecie rzeczywistym:), a jadła kiedy sobie o tym przypomniała, oczywiście nad klawiaturą. Straciła na wadze (jednak nie polecamy takiej kuracji odchudzającej), pogorszyły się jej relacje z rodzicami oraz przyjaciółmi i prawie wyleciała ze studiów. Kim próbowała walczyć z nałogiem, jednak nie było to łatwe - wyjściem z sytuacji okazał się wyjazd z Korei Południowej, kraju, w którym dzięki powszechnemu dostępowi do szerokopasmowego Internetu gry online stały się najbardziej popularną formą spędzania wolnego czasu. Według badań przeprowadzonych na zlecenie rządu, 6 z 10 Koreańczyków z przedziału wiekowego 9-39 lat uważa się za częstych bywalców światów wirtualnych. Eksperci twierdzą, iż ponad milion graczy z Południowej Korei wykazuje symptomy ciężkiego uzależnienia od gier online. Jest to już taki stopień obsesji, że osoby te zaniedbują podstawowe czynności życia codziennego: jedzenie, mycie się, uczęszczanie do szkoły czy pracy. W wielu przypadkach taki styl prowadzi do śmierci - w zeszłym roku odnotowano co najmniej 7 przypadków zgonów spowodowanych zbyt długą grą.

Paradoksalnie, dla wielu młodych Koreańczyków, idolem jest nie seksowna gwiazda popu, ale Lim Yo Hwan, 26 letni gracz online, biorący udział w zawodach sponsorowanych przez wielkie korporacje. Przykładowo, w zeszłym roku, zmagania Lima w World of Warcraft na telebimie ustawionym na plaży, oglądało ponad 100,000 osób! Tak ogromne zainteresowanie wirtualnymi światami tłumaczone jest przez ogromną chęć współzawodnictwa - w grach online można po prostu osiągnąć status, którego zdobycie w świecie realnym jest dla wielu Koreańczyków nieosiągalne.

Top 10 gier w US (PC) (14/06/06)

Następny
Top 10 gier w US (PC) (14/06/06)

Raid over the River - screeny

Poprzedni
Raid over the River - screeny

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl