Serwis Gobal Gaming League przeprowadził wywiad z Bradem Hawkinsem. Aktor ten niedawno zakończył pracę nad tworzeniem animacji motion capture do kontynuacji kultowej serii id Software – Dooma 4.
Maciej Śliwiński
Serwis Gobal Gaming League przeprowadził wywiad z Bradem Hawkinsem. Aktor ten niedawno zakończył pracę nad tworzeniem animacji motion capture do kontynuacji kultowej serii id Software – Dooma 4.

Mimo, że developerzy starali się ukryć jak najwięcej szczegółów dotyczących nowej produkcji, aktor zdradził kilka ciekawych rzeczy. Przede wszystkim delikatnie zarysował fabułę czwartej części Dooma.
Po wojażach w kosmosie i prowadzeniu walk na Marsie, które zafundowali nam programiści z id Software w trzeciej części tego tytułu, w Doom 4 powrócimy na Ziemię (działa się tu już akcja Doom II: Hell on Earth). Nie będzie to jednak świat, znany nam wszystkim, a raczej powojenna, postapokaliptyczna wizja globu wyniszczonego długotrwałym konfliktem. Tym razem w walce z demonami żołnierzom pomagać będą cywile, co również jest pewną nowością w stosunku do poprzednich części cyklu.
Hawkins ujawnił również kilka szczegółów, dotyczących samej pracy przy motion capture: „Zrobiliśmy ponad 250 różnych scenek i animacji. ‘Idź tędy, kucnij, biegnij po łuku, rzuć granat, osłaniaj’ – powtarzaliśmy to wiele razy. Każdego dnia zaczynaliśmy o 8:30 rano, nie odpuszczając aż do momentu, w którym wszystko było idealnie. ”
Z wywiadu wiemy również, że programiści z id Software dążą do osiągnięcia prawie filmowej jakości grafiki. Dodatkowo animacje postaci będą bardzo zróżnicowane. Dzięki temu cywile będą poruszać się zupełnie inaczej, niż wyszkoleni i zahartowani w bojach żołnierze.
Prace nad Doomem 4 rozpoczęto w maju ubiegłego roku. Od tamtej pory do Internetu trafiają wyłącznie lakoniczne wiadomości na temat nowego tytułu - twórcy gry starają się utrzymać w tajemnicy jak najwięcej informacji. Wiemy jednak, że w czwartej części możemy liczyć na ciekawą i rozbudowaną fabułę. Wszystko za sprawą Grahama Joyce’a, znanego pisarza, odpowiedzialnego za przygotowanie scenariusza.
Doom 4 powstaje w oparciu o bardzo mocno zmodyfikowany silnik Tech 5, znany choćby z tworzonej równolegle gry Rage. Podczas ubiegłorocznego QuakeConu John Carmack zapowiedział jednak, że gracze będą mieli wrażenie, że program zbudowano na zupełnie innym silniku.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic