Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 maja 2005, 12:59

autor: Maciej Myrcha

Call of Duty 2 w pytaniach i odpowiedziach

Serwis GameSpot wziął w krzyżowy ogień pytań panów Vince'a Zampella, prezesa Infinity Ward, oraz Zieda Rieke, głównego projektanta Call of Duty 2, dzięki czemu gracze mają szansę poznać nieco więcej szczegółów na temat tej gry. Poniżej przedstawiamy wybrane, najciekawsze fragmenty tego wywiadu.

Serwis GameSpot wziął w krzyżowy ogień pytań panów Vince'a Zampella, prezesa Infinity Ward, oraz Zieda Rieke, głównego projektanta Call of Duty 2, dzięki czemu gracze mają szansę poznać nieco więcej szczegółów na temat tej gry. Poniżej przedstawiamy wybrane, najciekawsze fragmenty tego wywiadu.

I tak w drugim wcieleniu znakomitego shootera z czasów II Wojny Światowej ponownie ujrzymy znanego z części pierwszej, Kapitana Price'a. Żołenierze, w których postaci będziemy mieli okazję się wcielić, to szeregowiec Wasilij Iwanowicz Kozłow, sierżant Davis z 8 Armii generała Montgomery'ego, dowódca czołgu, Welsh, z brytyjskiej 7 Dywizji Pancernej, osławionych Desert Rats, oraz kapral Bill Taylor, członek 2go Batalionu Komandosów. Grę rozpoczynamy czerwonoarmistą, w momencie, gdy armia niemiecka została zatrzymana około 30 km od Moskwy. W Call of Duty 2 ponownie będziemy mieli okazję brać udział w bitwie o Stalingrad, ponieważ jak przyznali twórcy gry, jest ona tak inspirującym wydarzeniem, iż na jej podstawie można by stworzyć około 6 gier opowiadających wyłącznie o niej. Nowym terenem działań jest Północa Afryka, gdzie weźmiemy udział w bitwach na terenach Tunezji, Libii oraz Egiptu. Zmierzyły się tam ze sobą 8 Armia generała Montgomery'ego i Afrika Korps marszałka polowego Erwina Rommla.

Wiemy również w jaki sposób rozwiązano przełączanie się pomiędzy kampaniami. Akcja gry jak już wspomniano, rozpoczyna się podczas kampanii radzieckiej, w roku 1941. Po zakończeniu pierwszej misji, otworem przed nami staje rok 1942 - możemy więc kontynuować bieżącą kampanię lub rozpocząć kampanię brytyjską. Oczywiście z biegiem czasu dostajemy nowe możliwości, m.in. kampanię amerykańską, ale w każdym momencie możemy wrócić do poprzednich misji. W Call of Duty 2 doczekamy się także większej interaktywności ze strony naszych kompanów. Dzięki poprawionym algorytmom sztucznej inteligencji, nasi towarzysze na bieżąco informują nas o sytuacji na polu walki, w zależności od rozgrywanych wydarzeń. Przykładowo, jeśli za wrakiem samochodu ukrywa się nieprzyjacielsko żołnierz, usłyszymy ostrzeżenie.

Modele broni obecnych w Call of Duty 2 zostały praktycznie zaprojektowane od początku, dodano im więcej szczegółów oraz dzięki nowej technologii graficznej nadano im bardziej realny wygląd. W stosunku do poprzednika, pojawią się także nowe modele broni, jak m.in. G43 czy SVT40 oraz Panzerschreck. Ciekawostką jest fakt, iż snajper będzie mógł na moment wstrzymać oddech aby dokładniej wycelować. W tym momencie odgłosy pola walki znacznie przycichną a gracz będzie w stanie usłyszeć bicie serca prowadzonej postaci. A koncentracja przy celowaniu bardzo się przyda, ponieważ nasi przeciwnicy będą znacznie bardziej ruchliwi niż w pierwszej części gry. Oprócz tego będą próbowali się kryć za różnego rodzaju osłonami czy okrążać nas.

Krótko mówiąc, gra zapowiada się znakomicie.