Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 30 września 2003, 15:05

autor: eLKaeR

Agenci CIA zagrają w "policjantów i złodziei" na gruncie wirtualno-terrorystycznym?

Historia zna przypadki powstawania programów elektroniczno-rozrywkowych pod patronatem struktur państwowych rodem z USA (np. produkty America’s Army: Operations i Full Spectrum Warrior, wspierane oficjalnie ze strony Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych). Dziennik The Washington Times przedstawił swoim czytelnikom artykuł o grze komputerowej, przygotowywanej właśnie do realizacji w ramach CIA (Central Intelligence Agency - Centralna Agencja Wywiadowcza).

Historia zna przypadki powstawania programów elektroniczno-rozrywkowych pod patronatem struktur państwowych rodem z USA (np. produkty America’s Army: Operations i Full Spectrum Warrior, wspierane oficjalnie ze strony Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych). Dziennik The Washington Times przedstawił swoim czytelnikom artykuł o grze komputerowej, przygotowywanej właśnie do realizacji w ramach CIA (Central Intelligence Agency - Centralna Agencja Wywiadowcza).

Chociaż wspomniany projekt posiada wielu wysoko postawionych przeciwników (np. wojskowych), to obecnie znajduje się bardzo blisko końcowego zaakceptowania przez odpowiednich decydentów. Inwestycja pochłonie prawdopodobnie kilka milionów USD i doprowadzi do narodzin aplikacji, mającej pomóc analitykom myśleć kategoriami terrorystów, celem zapobieżenia sytuacjom pokroju pamiętnego wydarzenia z 11 września 2001 roku. Natomiast głównym założeniem „zabawy” stanie się zaawansowane kierowanie poczynaniami „złych lub dobrych chłopców” w realistycznie funkcjonującej wirtualnej rzeczywistości.

Omawiane przedsięwzięcie skupia specjalistów z rządowej komórki przeciwdziałania aktom terroru o nazwie CTC (Counterterrorist Center) oraz fachowców z Institute of Creative Technologies (Instytut Technologii Kreatywnych). Ta ostatnia jednostka jest częścią University of Southern California (Uniwersytet Południowej Kalifornii), a jej kadra brała dotychczas udział w tworzeniu projektów z dziedziny kinematografii i elektronicznej rozrywki.