29. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 29. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.

Worms 2: Armageddon
Strategiczne 1 lipca 2009
Specjalna edycja kultowej serii strategiczno-zręcznościowej studia Team 17, stanowiąca kompilację dwóch starszych odsłon cyklu: Worms 2 oraz Worms Armageddon, wydawanych w latach 1997-1999. Gra pod nazwą Worms 2: Armageddon trafiła pierwotnie w ręce graczy konsolowych, skąd w nieco poszerzonej wersji jako Worms: Reloaded została przeniesiona także na popularne pecety. Po umiarkowanym przyjęciu trójwymiarowych odsłon serii, twórcy zdecydowali się powrócić do klasycznej perspektywy 2.

Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge
Strategiczne 17 października 2001
Oficjalny dodatek do wydanej jesienią 2000 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert 2 studia Westwood. Rozszerzenie zatytułowane Yuri’s Revenge wzbogaca fabułę gry podstawowej o nowy wątek, którego głównym bohaterem jest były doradca głównego antagonisty "dwójki" imieniem Jurij. Podobnie jak w poprzednich grach z serii, kampania podstawowa podzielona została na dwie części (po 7 misji dla każdej ze stron), które możemy przejść jako dowódca Aliantów lub Sowietów.

Gruntz
Strategiczne 5 lutego 1999
Gruntz to wyprodukowana przez studio Monolith Productions strategia z elementami gry akcji i logicznej. Gracz ma za zadanie pomóc sympatycznym stworkom - tytułowym Gruntzom - wydostać się z jamy, do której wskoczyły uciekając przed groźnym Klanem Niezadowolonych i bezpiecznie wrócić do swojego królestwa w krainie Groan.

Silent Storm
Strategiczne 31 października 2003
Silent Storm to wyprodukowana przez studio deweloperskie Nival Interactive taktyczna strategia turowa w realiach II wojny światowej. Gracz staje na czele oddziału żołnierzy wysłanego daleko na tyły wroga. Twórcy przygotowali dwie duże kampanie, składające się łącznie z 24 misji, a także ponad 75 rodzajów dostępnego uzbrojenia.

RollerCoaster Tycoon 3
Strategiczne 2 listopada 2004
Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie.

Etherlords: Władcy Eteru
Strategiczne 20 listopada 2001
Nietypowa turówka, w której połączone zostały elementy strategii, cRPG i karcianki. Rozgrywka dzieli się na dwie zasadnicze części: pierwsza strategiczna, w której poruszamy wojskami po całej mapie, odkrywamy nowe tereny i zarządzamy zamkami, i część druga, tzw. bitewna, gdzie bezpośrednio dowodzimy poczynaniami naszych wojsk i bohaterów w walce.

Grand Ages: Rome
Strategiczne 26 lutego 2009
Kontynuacja RTS-a, zatytułowanego Imperium Romanum. Developerzy mają na swoim koncie także inne produkcje, nawiązujące do starożytnego Rzymu - np. Imperium Nemesis of the Roman Empire oraz Glory of the Roman Empire.

Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat
Strategiczne 9 lipca 2013
Drugi po Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie pełnoprawny dodatek do bestsellerowej strategii Sid Meier's Civilization V. Rozszerzenie stworzone przez ekipę deweloperską studia Firaxis Games wzbogaca bazową wersję gry o 9 nowych cywilizacji (w tym również polską pod przywództwem króla Kazimierza Wielkiego), a także nowe ustroje społeczne i technologie, kolejnych osiem cudów świata, złożony system ideologii oraz możliwość pielęgnowania kultury.

Lords of the Realm II
Strategiczne 31 października 1996
Lords of the Realm II jest sequelem wydanej w 1994 roku gry strategicznej studia Impressions Games. Akcja ponownie osadzona została w epoce średniowiecza, a gracz wciela się w rolę feudalnego możnowładcy, który po śmierci króla staje do rywalizacji o koronę. Rozgrywka stanowi połączenie elementów strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS).

Headquarters: World War II - Ardennes
Strategiczne 18 lutego 2025
Drugi dodatek do drugowojennej strategii turowej od studia Starni Games. Headquarters: World War II - Ardennes przynosi dwie nowe kampanie osadzone podczas ofensywy w Ardenach, niedostępne wcześniej jednostki, bohaterów, typy pogody i terenu oraz mundury czy też kamuflaże.

DarkSwitch
Strategiczne 2026
City builder z elementami tower defense, w którym za dnia budujemy miasto w konarach olbrzymiego drzewa, a w nocy bronimy go przed złowieszczą mgłą. W DarkSwitch pozyskujemy surowce, wznosimy budowle, rozwijamy technologię, a także dokonujemy trudnych wyborów.

Kingdom's Deck
Strategiczne 28 kwietnia 2025
Gra z pogranicza strategii i karcianek w klimacie fantasy. W Kingdom’s Deck produkujemy żywność, pozyskujemy zasoby, wznosimy budowle i toczymy wojny, a wszystko to robimy, zagrywając karty przyzywające jednostki oraz budynki i umożliwiające korzystanie z magicznych zdolności.

Anvil Saga
Strategiczne 16 listopada 2023
Anvil Saga to symulacja traktująca o prowadzeniu średniowiecznej kuźni w trakcie wojny stuletniej. Gracz musi realizować zlecenia, rozwijać biznes, konstruować nowe pomieszczania oraz zatrudniać pracowników. Regularnie podejmuje też decyzje, które wpływają na sytuację w świecie gry oraz kształtują stosunki różnych frakcji do kowala.

Stargate: Timekeepers
Strategiczne 23 stycznia 2024
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, osadzona w uniwersum Gwiezdnych wrót. Za opracowaniem gry Stargate: Timekeepers stoi polskie studio CreativeForge Games, mające w swoim portfolio takie pozycje jak Hard West oraz Phantom Doctrine.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp
Strategiczne 21 kwietnia 2023
Remake dwóch pierwszych części popularnego cyklu strategii turowych, zapoczątkowanego na konsoli Game Boy Advance. W Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp otrzymujemy dwie kampanie fabularne oraz tryb multiplayer dla maksymalnie czterech graczy.

Potyczki taktyczne
Strategiczne 27 czerwca 2019
Teamfight Tactics / Potyczki taktyczne to alternatywny tryb w grze MOBA League of Legends, funkcjonujący w zasadzie jako osobna produkcja, powstała na fali popularności moda Dota Auto Chess. Produkcja została opracowana i wydana przez firmę Riot Games.

XCOM 2 Collection
Strategiczne 21 lutego 2018
Zestaw zawierający taktyczną strategię XCOM 2 wraz z dużym rozszerzeniem War of the Chosen oraz kilkoma mniejszymi pakietami DLC. Wszystkie części pakietu XCOM 2 Collection zostały opracowane przez studio Firaxis Games, natomiast konwersję na Androida i iOS przygotowało studio Feral Interactive.

Battlefleet Gothic: Armada
Strategiczne 21 kwietnia 2016
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego osadzona w popularnym uniwersum science fiction, wykreowanym przez firmę Games Workshop na potrzeby stołowych gier bitewnych. Za stworzenie tytułu odpowiada niezależne francuskie studio Tindalos Interactive, znane głównie za sprawą gry Stellar Impact. Akcja gry przenosi nas do targanego nieustanną wojną świata Warhammera 40,000, gdzie 4 potężne frakcje: Imperium, Chaos, Eldarzy i Orkowie walczą ze sobą o panowanie nad sektorem Gothic.

Clash Royale
Strategiczne 2 marca 2016
Opracowana przez fińskie studio Supercell sieciowa gra bitewna z elementami MOBA, osadzona w uniwersum jednego z największych mobilnych bestsellerów - Clash of Clans. Podobnie jak tam, w grze wcielamy się we władcę, którego ambicje wykraczają dalece poza granice własnego królestwa. Zabawa w grze Clash Royale sprowadza się zaś do toczenia kolejnych sieciowych pojedynków z innymi graczami, których celem jest obalenie wrogiego króla.

Graviteam Tactics: Mius-Front
Strategiczne 5 marca 2016
Komputerowa strategia wojenna osadzona w realiach drugiej wojny światowej. Grę stworzyło studio Graviteam, które ma na koncie kilka podobnych produkcji. Tym razem gracz może poprowadzić niemieckie bądź radzieckie wojska w tytułowych walkach na froncie nad rzeką Mius, toczonych w 1943 roku. Gra oferuje dwie rozbudowane operacje, których przebieg kształtują decyzje zaawansowanej sztucznej inteligencji oraz działania gracza. Rozgrywka w Graviteam Tactics: Mius-Front jest dwufazowa.

Phoenix Point
Strategiczne 3 grudnia 2019
Taktyczna strategia turowa, czerpiąca garściami z serii X-COM i stworzona przez ojca tegoż cyklu, Juliana Gollopa. Akcja Phoenix Point rozgrywa się w roku 2046, kiedy to wymykający się spod kontroli starożytny wirus zamienia wszelkie formy życia na Ziemi w zmutowane potwory.

BattleTech
Strategiczne 24 kwietnia 2018
Opracowana przez znane z serii Shadowrun studio Harebrained Schemes taktyczna gra bitewna, będąca odświeżoną wersją produkcji, która ukazała się na komputerach pod koniec lat 80. jako jedna z pierwszych produkcji legendarnego studia Westwood (seria Command & Conquer). Nad całością prac czuwał zaś sam Jordan Weisman – twórca cenionej serii MechWarrior oraz oryginalnego BattleTech, który zadebiutował w 1984 roku jako gra planszowa.