88. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 88. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Age of Empires II HD: Rise of the Rajas
Strategiczne 19 grudnia 2016
Trzecie rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II HD, za którego stworzenie odpowiadają studia SkyBox Labs i Forgotten Empires. Do dyspozycji graczy oddano cztery azjatyckie cywilizacje: Birmańczyków, Khmerów, Malajów i Wietnamczyków, z których każda może pochwalić się unikalną jednostką. Ponadto w grze pojawiają się dwie nowe jednostki uniwersalne – słonie bojowe oraz imperialni piechurzy.

Harpoon 3: Advanced Naval Warfare
Strategiczne 14 czerwca 2006
Kolejna odsłona legendarnego cyklu gier strategicznych, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w 1989 roku. Jest to najprawdopodobniej najbardziej realistyczna symulacja działań wojennych na lądzie i morzu, jaka kiedykolwiek powstała z myślą o cywilach.

GlobalPower
Strategiczne 27 marca 2002
Strategia turowa nazywana przez twórców „kompletnym symulatorem świata”. Akcja toczy się w latach dziewięćdziesiątych XX wieku i pozwala graczowi poprowadzić wybraną nację do międzynarodowej dominacji.

Starship Troopers: Terran Ascendancy
Strategiczne 24 października 2000
Starship Troopers: Terran Ascendancy to strategia czasu rzeczywistego przygotowana przez studio Blue Tongue Software. Warstwa fabularna gry bazuje na wątkach powieści Roberta A. Heinleina. Gracz kieruje poczynaniami tytułowych żołnierzy kosmosu, którzy wysłani zostają na macierzystą planetę Arachnidów z zadaniem zniszczenia zagrażających Ziemi obcych. Twórcy przewidzieli 20 misji do wykonania przy użyciu rozmaitych rodzajów broni.

Age of Wonders: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Specjalna edycja cyklu Age of Wonders, w skład której wchodzą: Age of Wonders, Age of Wonders: Magia Cienia oraz Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika.

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike
Strategiczne 2 sierpnia 1997
Oficjalny dodatek do wydanej w listopadzie 1996 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert autorstwa Westwood Studios. Dodatek zatytułowany Counterstrike oferuje szesnaście nowych scenariuszy (po osiem dla każdej ze stron) o różnym stopniu trudności. W przeciwieństwie do gry macierzystej, nie zostały one jednak połączone w kampanię i mogą być rozgrywane w całkowicie dowolnej kolejności.

Wargames: Defcon 1
Strategiczne 15 września 1997
Wargames: Defcon 1 to strategia czasu rzeczywistego (RTS), oparta na motywach głośnego filmu "Gry Wojenne" w reżyserii Johna Badhama. Fabuła osadzona została w nieodległej przyszłości i przedstawia konflikt pomiędzy ludźmi i maszynami. Deweloperzy ze studia Interactive przygotowali łącznie 30 misji do wykonania. Gra jest pierwszym RTS-em, w którym wykorzystano silnik graficzny 3D.

Divided Ground: Middle East Conflict 1948 - 1973
Strategiczne 27 lipca 2001
Kolejna część popularnego, strategicznego cyklu „Campaign Series” firmy Talonsoft. Gra kontynuuje dobre tradycje serii, przenosząc nas tym razem w realia wielkich konfliktów zbrojnych, jakie miały miejsce na bliskim wschodzie w latach 1948 - 1973.

Wildfire (2004)
Strategiczne 13 października 2004
Gra akcji w której wcielamy się w członka specjalnej ekipy strażackiej starającej się opanować olbrzymie pożary lasów w Stanach Zjednoczonych.

Rival Realms
Strategiczne 15 czerwca 1997
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w średniowiecznym świecie fantasy, gdzie trzy rasy, ludzi, elfów i łuskoskórych, walczą o panowanie nad pozostałymi.

Dawn of Fantasy
Strategiczne 29 września 2011
Dawn of Fantasy to strategia MMO (MMORTS) osadzona w realiach fantasy z rozwiniętymi systemami taktycznymi i ekonomicznymi. Gracz wciela się w rolę ludzi, elfów lub orków, dążąc do rozwoju swojej rasy poprzez szereg zadań, wojen i paktów. Oprócz głównego trybu multiplayer, przewidziano kilka form zabawy dla pojedynczego gracza. Bitwy i lokacje przedstawione są w przyzwoitej, trójwymiarowej grafice.

The Urbz: Simowie w Mieście
Strategiczne 7 listopada 2004
The Urbz: Sims in the City to tzw. „miejska” odmiana popularnych Simsów. Zamiast przytulnych domków jednorodzinnych i spokojnej egzystencji na peryferiach, gracze kierują tutaj swoimi podopiecznymi, którzy prowadzą wirtualne życie w olbrzymim mieście.

Worms: Battle Islands
Strategiczne 23 listopada 2010
Worms: Battle Islands jest strategią turową z kultowymi robalami w rolach głównych. Gra wyprodukowana została przez studio Team 17 Software. Twórcy pozostali wierni podstawowym zasadom rozgrywki w Wormsach oraz tradycyjnej dla serii humorystycznej oprawie wizualnej. Kampanię dla jednego gracza uzupełniają tryb Puzzle Challange oraz funkcjonalny multiplayer.

King Arthur: Fallen Champions
Strategiczne 17 września 2011
Samodzielne rozszerzenie gry King Arthur stanowiące pomost pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną cyklu. Tak jak wersja podstawowa jest to gra strategiczna oferująca turowe zarządzanie imperium i rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy, a wszystko to doprawione solidną porcją elementów RPG.

Toy Soldiers
Strategiczne 3 marca 2010
Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.

Warhammer 40,000: Squad Command
Strategiczne 12 listopada 2007
Warhammer 40,000: Squad Command jest grą powstałą na kanwie słynnej figurowej gry bitewnej ze stajni Games Workshop. Mamy w niej do czynienia z dynamiczną i wyjątkowo widowiskową strategią, zorganizowaną w klasycznym systemie turowym i przedstawiającą futurystyczny konflikt zbrojny pomiędzy Imperium a Choasem.

Battle Isle 2220 - Shadow of the Emperor
Strategiczne 10 września 1995
Trzecia część słynnej serii niemieckiego teamu Blue Byte, który zabłysnął w świecie informatyki w 1991 roku, wydając grę strategiczną Battle Isle. Battle Isle 3 to strategia turowa oferująca nam kampanię dla pojedynczego gracza, składającą się z 40 misji oraz rozbudowany tryb multiplayer.

Empires in Arms
Strategiczne 5 grudnia 2007
Empires in Arms to oficjalna, komputerowa konwersja klasycznej, planszowej gry strategicznej typu grand strategy z 1982 roku, autorstwa studia Australian Design Group. Mamy więc do czynienia z poważną, rozbudowaną, turową strategią, umiejscowioną w okresie Wojen Napoleońskich (lata 1805-1815).

Settlers 4: Nowe misje
Strategiczne 23 lipca 2001
The Settlers IV: Mission Pack to dodatek do czwartej odsłony popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali trzy nowe kampanie, na które składa się łącznie ponad 50 misji. Gracz może zostać przywódcą Majów, Rzymian lub Wikingów i zmierzyć się z nowymi wyzwaniami.

Ground Control: Dark Conspiracy
Strategiczne 21 listopada 2000
Oficjalny dodatek do gry Ground Control zawierający nowe misje oraz trzecią frakcję z nowymi jednostkami. Rozszerzenie kontynuuje historię opowiedzianą w podstawce i pozwala na poznanie dalszych losów Sarah Parker i Jarreda Stone.

Space Rangers
Strategiczne 27 grudnia 2002
Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.

1869
Strategiczne 12 kwietnia 1992
1869 to gra ekonomiczna, podejmująca temat handlu morskiego. Zakładając małą firmę transportową i kupując pierwszy statek, gracz musi osiągnąć finansową potęgę, a to z kolei sprowadza się do korzystnego obrotu towarami pomiędzy poszczególnymi portami, zlokalizowanymi na całym świecie.

Software Tycoon
Strategiczne 2 września 2002
Software Tycoon to wyprodukowana przez studio Epic Interactive strategia ekonomiczna, w której gracz może spróbować swoich sił jako szef firmy produkującej gry komputerowe. Do jego zadań należy czuwanie nad procesem dewelopingu tytułów, ale również zarządzanie personelem, dobór strategii marketingowej oraz pozyskiwanie inwestorów.