41. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 41. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Kingdom Under Fire
Strategiczne 15 stycznia 2001
Kingdom Under Fire to ciekawe połącznie typowego RTS'a i gry z gatunku cRPG. Siły dobra i zła spotykają się ponownie, to po której stronie się opowiesz zależy tylko od Ciebie. Każda ze stron konflikt otrzymała własną, długą na 30 misji kampanie. Nie zabrakło też trybu multiplayer.

Myth III: Era Wilka
Strategiczne 30 października 2001
Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 1997 roku serii taktycznych strategii RTS, którą po przejęciu studia Bungie przez Microsoft, opracowała zupełnie nowa ekipa Mumbo Jumbo Software. Akcja Myth III: Era Wilka rozgrywa się tysiąc lat przed wydarzeniami znanymi z poprzednich odsłon cyklu i skupia się na postaci Connachta – legendarnego bohatera, który uratował ludzkość przed zagładą i stał się pierwszym imperatorem kraju ludzi.

Ś.W.I.N.I.A.
Strategiczne 4 grudnia 2001
S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. Gracze mogą się wcielić w dowódcę armii jednej z walczących stron i swym geniuszem taktycznym doprowadzić ją do zwycięstwa.

Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska
Strategiczne 2 kwietnia 2013
Sequel bardzo udanej strategii ekonomicznej Cities in Motion. Pracami nad tytułem ponownie zajęło się studio Colossal Order we współpracy z firmą Paradox Interactive. Akcja Cities in Motion 2: The Modern Days osadzona została we współczesnej metropolii. Zadaniem gracza jest zaprojektowanie i zbudowanie funkcjonalnego układu komunikacyjnego, który zaspokoi potrzeby mieszkańców. Dostępne środki transportu obejmują m.in. autobusy, trolejbusy, tramwaje, pociągi podmiejskie i metro.

Symulator misji ratunkowych: Emergency 2014
Strategiczne 15 listopada 2013
Emergency 2014 to pakiet, w którym otrzymujemy zawartość gier Emergency 2012 i Emergency 2013, a także nowy pakiet misji, pozwalający wziąć udział w akcjach ratunkowych w rejonach dotkniętych przez niszczycielskie deszcze meteorytów. Otrzymujemy również kilka nowych jednostek porządkowych, w tym śmigłowiec gaśniczy oraz konną straż pożarną.

Darkest Hour
Strategiczne 5 kwietnia 2011
Strategia czasu rzeczywistego przedstawiająca w skali globalnej działania militarne i polityczne mające miejsce od początku XX wieku aż do rozpadu Związku Radzieckiego. Rozgrywka wymaga od gracza zajmowania się nie tylko aspektem militarnym, ale również ekonomicznym, politycznym i społecznym.

OGame
Strategiczne 1 stycznia 2002
OGame jest darmową, przeglądarkową grą strategiczną w konwencji MMO, przygotowaną i wydaną przez niemiecką firmę Gameforge. Gracze przejmują kontrolę nad niewielką planetą i rozbudowując jej potencjał gospodarczy oraz militarny starają się stworzyć międzygalaktyczne imperium.

Worms Ultimate Mayhem
Strategiczne 28 września 2011
Kompilacja dwóch klasycznych odsłon popularnej serii strategiczno-zręcznościowej, Worms 3D oraz Worms 4: Mayhem, które ukazały się odpowiednio w 2003 i 2005 roku. Były one dla serii przełomowe, przenosząc odwieczne zmagania tytułowych robali w trzeci wymiar. Twórcy serii z firmy Team 17 nie dokonali zmian w mechanice rozgrywki, skupiając się na odświeżeniu oprawy graficznej i podrasowaniu jej do standardów HD. Poprawiono o także pracę kamery oraz drobne niedociągnięcia w systemie sterowania.

Demigod
Strategiczne 14 kwietnia 2009
Gra akcji będąca połączeniem motywów rodem RPG oraz RTS, autorstwa Gas Powered Games, twórców Dungeon Siege. Rozrywka skupia się na sieciowych zmaganiach, które wzorowano na słynnym modzie do Warcraft’a III – DoTA. Mamy do wyboru jednego z ośmiu półbogów, podzielonych na dwie klasy (Assassin lub General), które dość znacznie różnią się stylem walki i umiejętnościami.

Restaurant Empire
Strategiczne 25 marca 2003
Kolejna gra Trevora Chana, twórcy takich głośnych tytułów jak Capitalism czy Seven Kingdoms. Tym razem jest to strategia-ekonomiczna, w której możemy zająć się stworzeniem od podstaw najlepszej światowej sieci restauracji.

Buzz Aldrin's Space Program Manager
Strategiczne 31 października 2014
Stworzona przez doświadczone na gruncie produkcji strategicznych studio Slitherine turowa gra strategiczno-symulacyjna, rekonstruująca wczesne etapy podboju kosmosu. Akcja tytułu rozpoczyna się w połowie lat 50-tych XX wieku i umiejętnie łączy najważniejsze fakty historyczne z twórczą fantazją autorów.

SpellForce 2: Demons Of The Past
Strategiczne 16 stycznia 2014
Kolejne samodzielne rozszerzenie do łączącej elementy RPG i strategii gry SpellForce 2, wydanej w 2006 roku. Opracowany prze studio Mind Over Matter dodatek kontynuuje wątki fabularne, zapoczątkowane w dwóch poprzednich rozszerzeniach. Na ratunek zagrożonej krainie śpieszy ponownie znany nam już bohater Shaikan, który w trakcie ponad 50 nowych misji odwiedzi pięć nowych lokacji, stawiając czoła nieznanym dotąd przeciwnikom.

Worms Clan Wars
Strategiczne 15 sierpnia 2013
Kolejna z odsłon legendarnej serii Worms, koncentrująca się w szczególności na sieciowych pojedynkach dwóch drużyn graczy. Twórcy z firmy Team 17 zdecydowali się połączyć klasyczne mechanizmy rozgrywki z elementami współczesnych gier wieloosobowych oraz tytułów spod znaku MOBA. W grze powraca znany z Worms Revolution system klas robali, który na potrzeby produkcji sieciowych został solidnie rozbudowany.

Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff
Strategiczne 18 kwietnia 2001
Stworzona z myślą o graczach konsolowych, poboczna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, za której powstanie odpowiada ekipa New World Computing. Przygotowana przez firmę 3DO Company gra Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff dość mocno odbiega od pecetowych odsłon cyklu i wzorowana jest bezpośrednio na jego prekursorze, czyli wydanym w 1990 roku King’s Bounty.

Jagged Alliance: Crossfire
Strategiczne 24 sierpnia 2012
Jagged Alliance: Crossfire to pierwsze samodzielne rozszerzenie do gry strategicznej z elementami cRPG - Jagged Alliance: Back in Action. Dodatek oferuje nową kampanię, w której dowodzony przez graczy oddział najemników M.E.R.C. musi powstrzymać krwawe masakry na ludności niewielkiego azjatyckiego państewka. Deweloperzy ze studia Coreplay zadbali również o solidną porcję nowych broni, bohaterów i przeciwników.

Earth 2150: Lost Souls
Strategiczne 7 stycznia 2002
Kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Do zagłady naszej planety zostało już bardzo mało czasu - czy zdążysz wywalczyć sobie miejsce w kosmicznych wahadłowcach stanowiących jedyną ucieczkę z Ziemi?

Far West
Strategiczne 6 listopada 2002
Far West to mieszanka akcji i strategii czasu rzeczywistego w której zajmiemy się budową i utrzymaniem rancza położonego gdzieś na dzikich preriach Ameryki Północnej w czasach gdy panowało tam bezprawie i rozbój.

Tycoon City: New York
Strategiczne 21 lutego 2006
Tycoon City: New York to produkcja strategiczno-ekonomiczna, gdzie zadaniem graczy jest zbudowanie własnego imperium biznesowego na obszarze „miasta, które nigdy nie śpi”, czyli tytułowego Nowego Jorku.

Transport Giant
Strategiczne 9 czerwca 2004
Strategia ekonomiczna stworzona przez JoWooD Entertainment AG. Akcja rozpoczyna się w 1850 roku, w okresie wielkiego boomu gospodarczego. Gracz wciela się we właściciela firmy zajmującej się przewożeniem surowców oraz pracowników fabryk i zakładów przemysłowych. Jego zadaniem jest zapewnienie firmie dynamicznego rozwoju, by na przestrzeni dwóch kolejnych stuleci przekształciła się ona w prawdziwe transportowe imperium.

Sword of the Stars
Strategiczne 22 sierpnia 2006
Kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X. Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld.

Locoland
Strategiczne 29 grudnia 2003
Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.

Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.

Ognisty Podmuch: Fire Captain
Strategiczne 25 listopada 2004
Sequel całkiem udanej strategicznej produkcji studia Monte Cristo, której tematem przewodnim była praca straży pożarnej. Fire Department 2 rozwija wszytko to, co mogliśmy zobaczyć w poprzedniku.

Commandos: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Kompletne wydanie trzech pierwszych części popularnego cyklu Commandos, wykreowanego przez ekipę hiszpańskiego Pyro Studios. Opisywany cykl stanowi niezwykle oryginalne połączenie taktycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami gier akcji, a podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad kilkuosobowym oddziałem tytułowych komandosów o zróżnicowanych umiejętnościach, wykonując szereg niezwykle niebezpiecznych misji na tyłach wroga.