41. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 41. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

SpellForce: Shadow of the Phoenix
Strategiczne 12 listopada 2004
Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.

Rome: Total War - Barbarian Invasion
Strategiczne 27 września 2005
Oficjalny dodatek do trzeciej odsłony popularnej serii strategicznej Total War studia Creative Assembly. Rome: Total War – Barbarian Invasion koncentruje się na bardzo niekorzystnym dla Imperium Rzymskiego okresie pomiędzy 363 a 476 rokiem naszej ery. Wtedy to na terenie Europy pojawiło się zagrożenie ze strony plemion barbarzyńskich, zaś na wschodzie wyrosła wrogo nastawiona potęga w postaci Imperium Perskiego.

Primitive Wars
Strategiczne 30 listopada 2001
Primitive Wars: Jurassic Era jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowaną przez południowokoreańskie studio deweloperskie Wizard Soft. Akcja gry osadzona została na fantastycznej wyspie zamieszkałej przez nacje elfów, demonów, ludzi i gadów, które toczą między sobą zażarte wojny o każdy skrawek ziemi.

KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.

Earth 2150: Lost Souls
Strategiczne 7 stycznia 2002
Kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Do zagłady naszej planety zostało już bardzo mało czasu - czy zdążysz wywalczyć sobie miejsce w kosmicznych wahadłowcach stanowiących jedyną ucieczkę z Ziemi?

Master of Orion
Strategiczne 12 stycznia 1993
Master of Orion to gra strategiczna opracowana przez firmę Simtex Software, która pozwala wcielić się w przywódcę jednej z dziesięciu ras. Zadanie, jakie stawia przed Tobą program jest bardzo proste: skolonizować jak największą liczbę układów i wyeliminować wszystkich konkurentów, którzy staną Ci na drodze.

Gangsters: Organized Crime
Strategiczne 10 stycznia 1999
Niezwykłe połączenie gry strategicznej z wątkami ekonomicznymi. Jeżeli chciałbyś złożyć komuś „propozycję nie do odrzucenia” wciel się w rolę szefa gangu w świecie Ameryki lat 20-tych.

Victoria: Empire Under the Sun
Strategiczne 18 listopada 2003
Kolejna, piąta już część znanej serii gier strategicznych Europa Universalis, która przenosi nas w okres pomiędzy XIX wiekiem a pierwszymi dekadami wieku XX. Jest to czas, w którym dokonano wielu odkryć i postępów naukowych, jest to także okres krwawych starć Pierwszej Wojny Światowej.

WarCraft II: Beyond the Dark Portal
Strategiczne 22 marca 1996
Oficjalny dodatek do niezwykle popularnej strategii RTS Warcraft II: Tides of Darkness studia Blizzard Entertainment. Fabuła rozszerzenia opowiada o dalszych losach konfliktu rasy ludzi i orków. Mimo ostatecznego zniszczenia Mrocznego Portalu, w krainie Azeroth nadal znajduje się szczelina, mogąca sprowadzić na ludzkość kolejną plagę zielonoskórych potworów. W obliczu zagrożenia, ludzie podejmują ryzykowną próbę przedostania się przez nią i stoczenia ostatecznej batalii na ziemiach wroga.

Starmageddon
Strategiczne 30 kwietnia 2002
Starmageddon to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez firmę Lemon Interactive. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy to trzy międzygalaktyczne rasy toczą ze sobą wyniszczającą wojnę o panowanie we Wszechświecie. Gra znana jest również pod tytułem Project Earth: Starmageddon.

Commandos: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Kompletne wydanie trzech pierwszych części popularnego cyklu Commandos, wykreowanego przez ekipę hiszpańskiego Pyro Studios. Opisywany cykl stanowi niezwykle oryginalne połączenie taktycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami gier akcji, a podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad kilkuosobowym oddziałem tytułowych komandosów o zróżnicowanych umiejętnościach, wykonując szereg niezwykle niebezpiecznych misji na tyłach wroga.

Twierdza Deluxe
Strategiczne 19 maja 2006
Twierdza Deluxe to specjalne wydanie cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach średniowiecza. Edycja ta zawiera grę Twierdza oraz przygotowany przez studio deweloperskie FireFly oficjalny dodatek Excalibur Pack, w którym znalazły się legendarne i historyczne warownie na czele z zamkiem Camelot oraz słynną Tower of London.

Alien vs Predator: Extinction
Strategiczne 29 lipca 2003
Nietypowe podejście do tematu Obcych, Predatorów i Marines, znanych z licznych filmów, komiksów oraz gier. Gra jest bowiem strategią czasu rzeczywistego, w której prowadzimy do boju oddziały każdej z frakcji. W sumie otrzymujemy 21 etapów, podzielonych na trzy zróżnicowane kampanie. Poszczególne rasy posiadają do 10 różnych jednostek.

Airline Tycoon
Strategiczne 29 listopada 1999
Humorystyczna strategia ekonomiczna, której celem jest stworzenie najlepszego przedsiębiorstwa lotniczego. Osiągamy to zatrudniając personel latający, kupując nowe samoloty, ustalając najlepsze trasy przelotu, realizując trudne zlecenia biur podróży. Do naszej dyspozycji oddano też kilka nielegalnych metod eliminacji konkurencji.

Tropico: Rajska Wyspa
Strategiczne 9 stycznia 2002
Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.

Theatre of War: Pola zagłady
Strategiczne 20 października 2006
Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.

Plants vs. Zombies 2: It's About Time
Strategiczne 15 sierpnia 2013
Pełnoprawna kontynuacja zwariowanej strategii typu tower defense, w której udało się połączyć popularność tego casualowego gatunku z niesłabnącym zainteresowaniem wszelkiego rodzaju produkcjami o zombie. Gra została przygotowana przez twórców oryginału, doświadczone w budżetowych produkcjach studio PopCap Games. Motywem przewodnim serii jest inwazja nieumarłych, którzy głodni ludzkich mózgów zgromadzili potężną armię, zdolną doprowadzić ich do celu.

Stonehearth
Strategiczne 25 lipca 2018
Sandboksowa strategia ekonomiczna, opracowana przez debiutujące, 2-osobowe studio Radiant Entertainment. Akcja gry toczy się w średniowiecznej krainie wzbogaconej elementami fantasy, a zadaniem graczy jest zbudowanie wioski i przekształcenie jej w tętniące życiem miasto. W tym celu niezbędne jest gromadzenie surowców i żywności oraz dbanie o bezpieczeństwo mieszkańców. Autorzy dali jednak graczom sporą swobodę w wyborze własnej drogi.

Battle Worlds: Kronos
Strategiczne 4 listopada 2013
Klasyczna turowa strategia wojenna osadzona w klimacie science-fiction. Akcja toczy się na obcej planecie, o kontrolę nad którą walczą dwie frakcje. Battle Worlds: Kronos oferuje dwie kampanie fabularne, bogaty wybór pojedynczych scenariuszy oraz tryb multiplayer.

Heroes of Might and Magic Online
Strategiczne 30 maja 2008
Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata.

Combat Mission: Battle for Normandy
Strategiczne 17 maja 2011
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Autorzy produkcji położyli duży nacisk na realistyczne odwzorowanie bitew. Rozgrywka została podzielona na dwie kampanie i wiele samodzielnych misji. Podczas zadań przejmujemy dowodzenie nad poszczególnymi żołnierzami. W grze pojawia się też rozbudowany edytor oraz tryb multiplayer z opcją prowadzenia zabawy przez email.

1953: NATO vs Warsaw Pact
Strategiczne 2 marca 2025
Klasyczna strategia turowa polskiej produkcji, opowiadająca o fikcyjnym konflikcie Sojuszu Północnoatlantyckiego z państwami byłego Układu Warszawskiego. 1953: NATO vs Warsaw Pact przenosi nas w zimnowojenne realia lat 50. XX wieku, kiedy po śmierci Józefa Stalina wojownicze frakcje rosyjskich polityków i możnowładców postanawiają wykorzystać okres destabilizacji w państwie, rozpętując upragnioną wojną przeciwko ‘zepsutemu Zachodowi’.

Among Us
Strategiczne 15 czerwca 2018
Among Us jest nietypową grą sieciową, w której wraz z innymi graczami staramy się przygotować statek kosmiczny do podróży. W wykonaniu zadania przeszkadzają nam ukryci w grupie sabotażyści. Produkcja została opracowana przez studio Innersloth.