136. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 136. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Panzer Campaigns 3: Kharkov '42
Strategiczne 4 listopada 2000
Trzecia część strategicznej serii „Panzer Campaigns” firmy HPS simulations. Możemy w niej objąć dowództwo nad siłami rosyjskimi oraz niemieckimi i zmienić losy rosyjskiej ofensywy 1942 roku.

Thandor: The Invasion
Strategiczne 3 listopada 2000
Klasyczny RTS z realistyczną grafiką 3D i reagującym na zniszczenia terenem, w którym musimy pokonać Glorathów za pomocą wszelkiego typu jednostek lądowych, powietrznych i morskich.

Age of Empires: Edycja Kolekcjonerska
Strategiczne 2 listopada 2000
Pakiet kolekcjonerski gier z serii Age of Empires. W jego skład wchodzą: Age of Empires, Age of Empires: Rise of Rome, Age of Empires II: The Age of Kings oraz Age of Empires II: The Conquerors. Pieczę nad wszystkimi pozycjami sprawował niezrównany zespół Ensemble Studios. Niezależnie od wybranego tytułu, gracz wciela się w rolę przywódcy jednej z kilkunastu dostępnych cywilizacji, a zadaniem, jakie przed nim stoi, jest przeprowadzanie jej przez kolejne fazy rozwoju.

Ogniem i mieczem
Strategiczne 31 października 2000
Ogniem i mieczem to strategia turowa inspirowana powieścią Henryka Sienkiewicza i jednocześnie jej filmową adaptacją w reżyserii Jerzego Hoffmana. Gracz dowodzi polsko-litewskimi wojskami w 10 historycznych bitwach z okresu powstań kozackich. Tytuł wyprodukowany został przez studio Nekrosoft, znane m.in. z kontrowersyjnych Rezerwowych psów.

Earth 2150: The Moon Project
Strategiczne 29 października 2000
The Moon Project jest kontynuacją gry Earth 2150. United Civilized States i Lunar Corporation współzawodniczą ze sobą w zupełnie nowym otoczeniu - całkiem nowe potyczki, nowe jednostki, budynki, utwory muzyczne i wiele więcej. Wbudowana możliwość gry sieciowej przez serwery EarthNet.

Sudden Strike
Strategiczne 26 października 2000
Sudden Strike to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez studio deweloperskie Fireglow. Akcja gry osadzona została w realiach II wojny światowej, a gracze mogą wcielić się w role dowodzących wojskami brytyjskimi, radzieckimi lub niemieckimi. Twórcy zadbali o skomplikowane, bazujące na historycznych źródłach scenariusze, rozgrywane na olbrzymich planszach i przy udziale setek jednostek.

Starship Troopers: Terran Ascendancy
Strategiczne 24 października 2000
Starship Troopers: Terran Ascendancy to strategia czasu rzeczywistego przygotowana przez studio Blue Tongue Software. Warstwa fabularna gry bazuje na wątkach powieści Roberta A. Heinleina. Gracz kieruje poczynaniami tytułowych żołnierzy kosmosu, którzy wysłani zostają na macierzystą planetę Arachnidów z zadaniem zniszczenia zagrażających Ziemi obcych. Twórcy przewidzieli 20 misji do wykonania przy użyciu rozmaitych rodzajów broni.

Command & Conquer: Red Alert 2
Strategiczne 24 października 2000
Pełnoprawna kontynuacja gry Command & Conquer: Red Alert, która ukazała się na komputerach PC jesienią 1996 roku. Fabuła gry kontynuuje wydarzenia zapoczątkowane w pierwowzorze, jednak tym razem na skutek tajnych rosyjskich eksperymentów dochodzi do wydzielenia się alternatywnych rzeczywistości. Gracze mogą ponownie opowiedzieć się po stronie aliantów lub zalewającej świat „czerwonej zarazy” i spróbować wpłynąć na losy świata, korzystając z szeregu zupełnie nowych możliwości.

Squad Leader
Strategiczne 24 października 2000
Gra strategiczna osadzona w realiach II Wojny Światowej o rozgrywce turowej wzorowanej na znanej z serii X–Com. Wcielamy się tu dowódcę oddziału żołnierzy których możemy prowadzić do boju w trzech historycznych kampaniach.

Europa Universalis
Strategiczne 20 października 2000
Gra strategiczna firmy Paradox Development Studio, której akcja rozgrywa się na przestrzeni trzystu lat burzliwych dziejów Starego Kontynentu – od okresu Wielkich Odkryć Geograficznych (1492) po czas Wojen Napoleońskich (1792). W grze Europa Universalis możemy stanąć na czele jednego z ówczesnych mocarstw, takich jak Hiszpania, Anglia, Prusy, Francja, Portugalia a nawet Polska, a od naszych poczynań zależne są losy tego państwa oraz jego sąsiadów.

Zeus: Pan Olimpu
Strategiczne 17 października 2000
Kolejna strategia ekonomiczna z portfolio studia Impressions Games. W Zeus: Pan Olimpu gracze trafiają do starożytnej Grecji, a do ich obowiązków należy nie tylko kierowanie rozwojem metropolii, lecz także dbanie o potrzeby mieszkańców oraz spełnianie zachcianek bóstw.

Steel Panthers: World at War
Strategiczne 15 października 2000
World at War to klasyczna gra strategiczna, będąca kontynuacją słynnej serii Steel Panthers, święcącej największe tryumfy w połowie lat dziewięćdziesiątych.

Close Combat V: Invasion Normandy
Strategiczne 5 października 2000
Strategia odrywająca wydarzenia z 6 czerwca 1944, gdy połączone siły Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady i Francji rozpoczęły największy desant morski w historii swiata.

The Outforce
Strategiczne 4 października 2000
The Outforce to strategia czasu rzeczywistego (RTS) rozgrywająca się w przestrzeni kosmicznej. Po zniszczeniu Ziemi przez asteroidę resztki ludzkości walczą o przetrwanie z dwiema rasami zamieszkałymi w systemie Epsilon Eridani, który jest ostatnią nadzieją Ziemian nowy dom.

Rising Sun: Imperial Strike
Strategiczne 29 września 2000
Rising Sun: Imperial Strike to pierwszy oficjalny dodatek do strategii turowej Rising Sun, autorstwa studia TalonSoft. Rozszerzenie wprowadza m.in. dwie nowe kampanie oraz 10 historycznych scenariuszy.Gracze mogą dowodzić zarówno siłami alianckimi jak i japońskimi walczącymi na Pacyfiku w okresie II wojny światowej.

Heroes Chronicles: The World Tree
Strategiczne 29 września 2000
Trzecia odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: The World Tree główny bohater cyklu – Tarnum – łączy siły z resztkami plemienia, którego zadaniem jest ochrona tytułowego Drzewa Świata. Mimo wysiłków zostaje ono jednak zniszczone przez boga wojny Vorra i jego armię nekromantów.

Panzer General III: Scorched Earth
Strategiczne 28 września 2000
Kolejna gra firmy SSI należąca do słynnej strategicznej serii Panzer General. Akcja toczy się ponownie podczas II wojny światowej i koncentruje na walkach, prowadzonych przez wojska niemieckie i rosyjskie na froncie wschodnim. Jako dowódca tych armii możemy wziąć udział w marszu na Berlin, lub ofensywie w kierunku Moskwy.

Reach for the Stars
Strategiczne 27 września 2000
Reach for the Stars jest wyprodukowaną przez studio Strategic Studies Group kosmiczną strategią turową, stanowiąca remake tytułu święcącego triumfy na komputerach 8-bitowych. Rozgrywka bazuje na eksploracji, kolonizacji i podboju galaktyki, a gracze mają okazję zmierzyć się w przeszło 30 scenariuszach z komputerową Sztuczną Inteligencją w przeszło lub z trojgiem żywych przeciwników za pośrednictwem Internetu lub sieci LAN.

Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi
Strategiczne 27 września 2000
Pierwsza odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi cofamy się o wiele wieków, poznając głównego protagonistę cyklu – barbarzyńcę Tarnuma, który w miarę zyskiwania władzy staje się coraz większym tyranem, siejącym strach nawet wśród swoich sprzymierzeńców.

Heroes Chronicles: Podbój Podziemi
Strategiczne 27 września 2000
Druga odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Podbój Podziemi Tarnum zostaje wysłany przez Przodków na pomoc królowej Allison z Erathii. Aby uwolnić duszę jej ojca z tytułowych Podziemi, nasz protagonista będzie musiał połączyć siły z demonem Deezeliskiem.

RollerCoaster Tycoon: Zwariowane Krajobrazy
Strategiczne 16 września 2000
Podwójny dodatek do RollerCoaster Tycoon zawierający Loopy Landscapes i Corkscrew Follies z nowymi scenariuszami, rodzajami kolejek do budowania i nowymi krajobrazami parków rozrywki.

Tour of Duty
Strategiczne 15 września 2000
Tour of Duty jest turową strategią w realiach II wojny światowej, przygotowaną przez niezależne studio Boku Strategy Games. Gracze wcielają się w role dowódców prowadzących do boju oddziały złożone z rozmaitych formacji wojskowych. Do wykonania jest 21 misji w mocno urozmaiconym terenie - od plaż Normandii po ulice miast.

Battleship 2: Surface Thunder
Strategiczne 15 września 2000
Gra zręcznościowa oparta na popularnych „statkach”. Twórcy przygotowali dwa zupełnie różne tryby rozgrywki: klasyczną planszówkę (stawianie i strzelanie do statków ukrytych na polach) oraz grę akcji. W pierwszym trybie zmagamy się na polach o trzech różnych wielkościach. Druga forma zabawy to trójwymiarowa zręcznościówka, w której prowadzimy statek i niszczymy wrogów.

Start Up 2000
Strategiczne 12 września 2000
Start-Up 2000 to wyprodukowana przez studio Monte Cristo strategia ekonomiczna, w której gracze kierują działalnością przedsiębiorstwa z branży najnowszych technologii. Twórcy starali się możliwie realistycznie odwzorować zasady rynkowe i przewidzieli wiele scenariuszy zdarzeń, jakich doświadczyć może nowoczesna firma.