Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

102. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 102. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Europa Universalis: Rzym
Europa Universalis: Rzym

Strategiczne 15 kwietnia 2008

Spin-offowa odsłona popularnej serii Europa Universalis, bazująca na silniku i mechanice wydanej w 2007 roku trzeciej części cyklu. W odróżnieniu od wszystkich poprzednich odsłon serii, Europa Universalis: Rzym przenosi nas do epoki starożytności, koncentrując się na losach Imperium Rzymskiego w latach od 280 p.n.e. do 27 p.n.e. – czyli od czasów pierwszej wojny punickiej do początków świetności Cesarstwa.

Panzer Command: Kharkov
Panzer Command: Kharkov

Strategiczne 11 kwietnia 2008

Panzer Command: Kharkov jest kontynuacją wydanej w 2006 roku przez Matrix Games taktycznej strategii rozgrywającej się w realiach II Wojny Światowej.

War Leaders: Clash of Nations
War Leaders: Clash of Nations

Strategiczne 28 marca 2008

Rozbudowana gra strategiczna umożliwiająca objęcia przywództwa nad siedmioma najważniejszymi państwami w drugiej połowie XX wieku, czyli: Niemcami, Francją, Anglią, ZSRR, USA, Japonią oraz Włochami.

Crusaders: Twoje królestwo
Crusaders: Twoje królestwo

Strategiczne 27 marca 2008

Crusaders: Thy Kingdom Come jest RTS-em osadzonym w czasach tytułowych Wypraw Krzyżowych, którego realizacji podjęło się węgierskie studio Neocore Games. Jest ono również twórcą hybrydy turowej strategii i RTS-a King Arthur.

The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa

Strategiczne 27 marca 2008

Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.

Command & Conquer 3: Gniew Kane'a
Command & Conquer 3: Gniew Kane'a

Strategiczne 26 marca 2008

Oficjalny dodatek do gry Command & Conquer 3 wyprodukowanej w 2007 roku przez spadkobierców oryginalnych twórców serii ze studia EA Los Angeles. Fabuła rozszerzenia koncentruje się w całości na poczynaniach Bractwa Nod i jego charyzmatycznego przywódcy Kane’a. Kampania dla jednego gracza podzielona została na 3 niezależne rozdziały, których akcja toczy się na przestrzeni 20 lat.

A-Train 8
A-Train 8

Strategiczne 21 marca 2008

Następna odsłona ciekawej i rozbudowanej strategii, w której możemy zbudować własne miasto i przewodzić przedsiębiorstwu kolejowemu. Tytuł oferuje bardzo rzetelne podejście do tematu tworzenia infrastruktury transportu publicznego.

Warhammer: Mark of Chaos - Battle March
Warhammer: Mark of Chaos - Battle March

Strategiczne 16 marca 2008

Oficjalny dodatek do wydanej w 2006 roku bitewnej strategii czasu rzeczywistego Warhammer: Mark of Chaos studia Black Hole Games. Rozszerzenie zatytułowane Battle March oferuje całkiem nową kampanię fabularną, w której mamy okazję pokierować dwoma niedostępnymi w grze macierzystej sprzymierzeńcami Chaosu, czyli uzdolnionymi magicznie Mrocznymi Elfami oraz specjalizującymi się w bezpośredniej walce Zielonoskórymi.

Seven Kingdoms: Conquest
Seven Kingdoms: Conquest

Strategiczne 14 marca 2008

Seven Kingdoms: Conquest jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio Enlight Software przy współpracy z Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia trwający 6 tys. lat konflikt pomiędzy ludźmi i demonami. Gracz sam decyduje o tym, którą rasę poprowadzi ku zwycięstwu. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami serii twórcy zdecydowali się umniejszyć aspekt gospodarczy na rzecz bardziej widowiskowej i emocjonującej walki.

Lost Empire: Immortals
Lost Empire: Immortals

Strategiczne 11 marca 2008

Lost Empire: Immortals jest grą z gatunku kosmicznych strategii turowych w stylu Master of Orion czy Galactic Civilization, często określanych mianem 4X, czyli eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate (eksploruj, rozwijaj się, wykorzystuj, eksterminuj).

Racing Team Manager
Racing Team Manager

Strategiczne 6 marca 2008

Złożona strategia, w której wcielamy się w postać szefa profesjonalnej stajni wyścigowej. Zatrudniamy kierowców i dodatkowy personel, podpisujemy umowy ze sponsorami oraz dbamy o rozwój technologiczny teamu.

Harvest: Massive Encounter
Harvest: Massive Encounter

Strategiczne 5 marca 2008

Strategia typu tower defence, osadzona w realiach sci-fi. Celem rozgrywki jest obrona bazy przed atakami kosmitów. W tym celu budujemy fortyfikacje i stawiamy kolejne wieżyczki obronne. Akcja toczy się na trzech planetach Hephaestus, Poseidon i Ares, a przeciwstawiamy się dziewięciu typom przeciwników.

Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm

Strategiczne 4 marca 2008

Kolejne samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku strategii czasu rzeczywistego Warhammer 40,000: Dawn of War. Dodatek zatytułowany Soulstorm oferuje graczom tylko jedną nową kampanię fabularną, jednak obejmuje ona zasięgiem cały system gwiezdny Kaurva, z czterema planetami i trzema księżycami. Na tym właśnie terenie dochodzi do konfliktu pomiędzy dziewięcioma frakcjami, pragnącymi zbadać występującą tu tytułową anomalię (w polskiej wersji gry zwaną Burzą Spaczni).

City Life 2008 Edition
City Life 2008 Edition

Strategiczne 22 lutego 2008

City Life 2008 Edition to wyprodukowana przez studio deweloperskie Monte Cristo strategia ekonomiczna, w której gracze mają okazję sprawdzić się w roli architektów miejskich. Do ich zadań należy troska o harmonijny rozwój nowoczesnej aglomeracji, w tym zaspokajanie rozmaitych potrzeb wirtualnych mieszkańców. Twórcy położyli duży nacisk na złożoność problemów społecznych, gospodarczych i środowiskowych, jakim sprostać muszą zarządzający metropoliami.

Imperium Romanum
Imperium Romanum

Strategiczne 22 lutego 2008

Imperium Romanum to strategia pozwalająca graczowi wcielić się w rolę zarządcy rzymskiej prowincji w starożytności i doprowadzić ją do jej jak największego rozkwitu. Autorzy, studio Haemimont Games, włożyli dużo pracy w to, aby tytuł ten jak najstaranniej odzwierciedlał historyczne realia.

Ikariam
Ikariam

Strategiczne 15 lutego 2008

Ikariam to udostępniana na zasadzie „free to play” przeglądarkowa strategia czasu rzeczywistego w konwencji MMO. Gracze obejmują władanie nad niewielką osadą i starają się ją przekształcić w stolicę wielkiego imperium. W przypominającym starożytną Grecję świecie gry znaleźć można sporo odniesień do mitologii oraz kultury masowej.

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca

Strategiczne 4 lutego 2008

Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.

The Golden Horde
The Golden Horde

Strategiczne 1 lutego 2008

The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.

Building & Co: You are the architect!
Building & Co: You are the architect!

Strategiczne 17 stycznia 2008

Building & Co (znany wcześniej pod nazwą Building World i Click'n Build) jest grą strategiczno-ekonomiczną, w której stajemy się architektem i inżynierem budowlanym. Nasze zadanie polega na wzniesieniu szeregu ambitnych konstrukcji.

Savage 2: A Tortured Soul
Savage 2: A Tortured Soul

Strategiczne 16 stycznia 2008

Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

Strategiczne 4 stycznia 2008

Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).

Dziedzictwo Elfów
Dziedzictwo Elfów

Strategiczne 21 grudnia 2007

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna studia Ino-Co, uznawana fakultatywnie za kontynuację bądź samodzielne rozszerzenie wydanej w tym samym roku gry Fantasy Wars. W Elven Legacy (znanym również w naszym kraju pod nazwą Dziedzictwo Elfów) trafiamy ponownie do znanej z pierwowzoru krainy, w której elfy próbują przywrócić swoją rasę do dawnej świetności. Problem w tym, że ktoś usiłuje uzyskać dostęp do starożytnej magii, ich Wielkiego Drzewa, dającego możliwość reinkarnacji.

Fate of Hellas
Fate of Hellas

Strategiczne 20 grudnia 2007

Fate Of Hellas jest dodatkiem do gry Ancient Wars: Sparta. Jako grecki dowódca stajemy na czele armii, której celem jest podbicie znanego świata. Rozgrywka pozwala nam na odbycie dwóch kampanii, przy czym każda składa się z siedmiu misji.

Empire above all
Empire above all

Strategiczne 19 grudnia 2007

Projekt rosyjskiej grupy developerskiej, IceHill. Gra reprezentuje gatunek strategii czasu rzeczywistego, i w opinii swoich twórców, stanowi kolejny krok w ewolucji gatunku. Należy ona również do pierwszej fali tytułów, które otrzymały wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA.