Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

69. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 69. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Ice Cream Tycoon Deluxe
Ice Cream Tycoon Deluxe

Strategiczne 2 marca 2007

Strategia ekonomiczna, w której zarządzamy przedsiębiorstwem sprzedającym lody. Sami ustalamy menu, ceny i miejsca dystrybucji, jak również decydujemy o kampanii marketingowej. Musimy też radzić sobie z bezwzględną konkurencją. W osiągnięciu sukcesu próbują nam przeszkodzić policjanci i urzędnicy.

Wesołe Ranczo
Wesołe Ranczo

Strategiczne 8 września 2006

Pony Ranch to symulacja życia na rancho. Gra należy do gatunku strategii ekonomicznych, wobec czego można w niej dostrzec podobieństwo chociażby do Wildlife Park. Zabawa w głównej mierze polega na zbudowaniu własnego gospodarstwa i opiekowaniu się zwierzętami, mieszkającymi na jego terenie.

Space Empires IV
Space Empires IV

Strategiczne 9 listopada 2000

Space Empires IV to czwarta odsłona cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych w realiach science-fiction. Gracz obejmuje kontrolę nad jedną z międzygwiezdnych cywilizacji, a jego zadaniem jest osiągnięcie dominacji we Wszechświecie. Gra, stworzona przez studio Malfador Machinations przy współudziale deweloperów z Shrapnel Games, odznacza się dużą złożonością i adresowana jest głównie do doświadczonych graczy.

Rise of Nations: Złota Edycja
Rise of Nations: Złota Edycja

Strategiczne 28 października 2004

Rise of Nations: Złota Edycja to pakiet składający się z podstawowej wersji gry Rise of Nations oraz wydanego rok później dodatku Thrones and Patriots. Za produkcją obu tytułów stoi firma Big Huge Games, mająca na swoim koncie m.in. next-genową strategię Catan oraz The Asian Dynasties, rozszerzenie do Age of Empires III.

Legion Arena
Legion Arena

Strategiczne 4 listopada 2005

Legion Arena to przygotowana z dużym rozmachem gra strategiczna, która poprzez uwzględnienie elementów znanych z produkcji typowych dla gatunku RPG, oferuje użytkownikom coś więcej, aniżeli tylko tradycyjne potyczki z udziałem licznych armii.

Holiday World
Holiday World

Strategiczne 30 lipca 2004

Holiday World to strategia ekonomiczna od studia Island Games. W produkcie tym dane jest nam wcielić się w zarządcę kurortu wakacyjnego, a naszym głównym zadaniem – jak w niemal każdym tycoonie - jest zarabianie pieniędzy, pod pretekstem spełniania zachcianek klientów.

Z Moskwy po Berlin
Z Moskwy po Berlin

Strategiczne 24 października 2005

Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.

Rebels Prison Escape
Rebels Prison Escape

Strategiczne 20 lipca 2003

Rebels Prison Escape to wyprodukowana przez studio deweloperskie Philos Laboratories strategia taktyczna z elementami zręcznościowymi. Akcja gry osadzona została w alternatywnym świecie, wzorowanym na lata 30. i 40. ubiegłego stulecia. Gracz wciela się w przywódcę rebelianckiej grupy A.R.M., która stara się obalić dyktaturę niegodziwego Friedricha.

The Outforce
The Outforce

Strategiczne 4 października 2000

The Outforce to strategia czasu rzeczywistego (RTS) rozgrywająca się w przestrzeni kosmicznej. Po zniszczeniu Ziemi przez asteroidę resztki ludzkości walczą o przetrwanie z dwiema rasami zamieszkałymi w systemie Epsilon Eridani, który jest ostatnią nadzieją Ziemian nowy dom.

Stalingrad (2005)
Stalingrad (2005)

Strategiczne 11 marca 2005

Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.

Total Annihilation: The Core Contingency
Total Annihilation: The Core Contingency

Strategiczne 8 lipca 1998

The Core Contingency to rozbudowany dodatek do popularnej swego czasu strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Total Annihilation.

Spellcross: Ostatnia bitwa
Spellcross: Ostatnia bitwa

Strategiczne 24 lipca 1998

Spellcross - Ostatnia bitwa należy do gatunku strategii turowych, których akcja rozgrywa się w świecie przypominającym po części Warhammera.

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu
Galactic Civilizations II: Władcy Strachu

Strategiczne 21 lutego 2006

Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy.

The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe

Strategiczne 22 marca 2005

The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe to rozszerzenie wzbogacające podstawową wersję gry The Settlers: Dziedzictwo Królów. W dodatku znalazła się nowa kampania, a także mapy przeznaczone do rozgrywek w trybie single- i multiplayer. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali również kilku nowych bohaterów, dodatkowe budynki oraz funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze.

Cloven Crania Meadow
Cloven Crania Meadow

Strategiczne 26 lipca 2005

Cloven Crania Meadow to strategia czasu rzeczywistego osadzona w dość sztampowym świecie fantasy. Zadaniem gracza jest rozwijanie swojego miasta i zapewnienie poddanym pożywienia, istotną rolę odgrywa zaplecze militarne.

Monopoly Tycoon
Monopoly Tycoon

Strategiczne 25 września 2001

Ekonomiczna strategia wprowadzająca stare i sprawdzone pomysły z serii gier Monopoly w nowe trójwymiarowe komputerowe realia. Podobnie jak w tekturowym, stołowym pierwowzorze startujemy tu z kilkoma oponentami do finansowej walki, z której tylko jeden może wyjść cało.

Patrician II: Quest for Power
Patrician II: Quest for Power

Strategiczne 10 stycznia 2001

Gra strategiczno-ekonomiczna osadzona w czternastowiecznych europejskich realiach. Gracz rozpoczyna swoje zmagania jako skromny kupiec posiadający mały okręt handlowy i stara się dorobić wielkich pieniędzy oraz zyskać uznanie w oczach ludzi.

Empire of Magic
Empire of Magic

Strategiczne 28 kwietnia 2003

Strategia turowa osadzona w starożytnym świecie fantasy. Gracz wciela się w rolę początkującego maga wysłanego z misją zażegnania niebezpieczeństwa zagrażającego Imperium Magii.

Crown of Glory: Europe in the Age of Napoleon
Crown of Glory: Europe in the Age of Napoleon

Strategiczne 1 lipca 2005

Strategia turowa, której autorzy, zespół Western Civilization Software, postanowili oddać w ręce graczy produkt szczegółowo i wiernie odwzorowujący realia Ery Napoleońskiej, tj. lata pomiędzy 1799 a 1820 rokiem.

Myth III: Era Wilka
Myth III: Era Wilka

Strategiczne 30 października 2001

Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 1997 roku serii taktycznych strategii RTS, którą po przejęciu studia Bungie przez Microsoft, opracowała zupełnie nowa ekipa Mumbo Jumbo Software. Akcja Myth III: Era Wilka rozgrywa się tysiąc lat przed wydarzeniami znanymi z poprzednich odsłon cyklu i skupia się na postaci Connachta – legendarnego bohatera, który uratował ludzkość przed zagładą i stał się pierwszym imperatorem kraju ludzi.

State of War
State of War

Strategiczne 3 stycznia 2001

Zostań głównodowodzącym największych w historii sił wojskowych i pokonaj groźną sektę fanatyków Beho-Sunns zagrażającą wszystkim ludziom na Ziemi.

Siła Ognia
Siła Ognia

Strategiczne 4 marca 2005

Siła Ognia jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), stworzoną przez studio Gameyus. Akcja gry osadzona została we współczesności, a gracz wciela się w Williama Steela - młodego oficera amerykańskiej armii, który staje na czele batalionu doskonale wyszkolonych żołnierzy. Tryb kampanii umożliwia wzięcie udział w misjach rozgrywanych w trakcie wojen w Iraku i Afganistanie.

Fall Weiss 1939
Fall Weiss 1939

Strategiczne 20 kwietnia 1998

Fall Weiss 1939 jest strategią turową przedstawiającą wszystkie ważniejsze bitwy Kampanii Wrześniowej i pozwalającą zapoznać się z historycznymi wydarzeniami.

Dark Reign: The Future of War
Dark Reign: The Future of War

Strategiczne 31 lipca 1997

Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.