59. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 59. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Stronghold Kingdoms
Strategiczne 17 października 2012
Poboczna odsłona popularnego cyklu Stronghold, stworzonego i rozwijanego niezmiennie przez studio Firefly. Stronghold Kingdoms został zrealizowany w konwencji darmowej gry MMO z mikropłatnościami i tradycyjnie dla serii przenosi graczy w realia mrocznego średniowiecza.

Heroes of Might and Magic Online
Strategiczne 30 maja 2008
Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata.

LEGO Loco
Strategiczne 30 kwietnia 1998
LEGO Loco to gra strategiczna, wyprodukowana przez studio Intelligent Games i adresowana do młodych fanów kolejnictwa. Gracz ma okazję zbudować własną sieć kolejową w oparciu o elementy wzorowane na zestawach klocków LEGO City, a następnie kierować ruchem kursujących po niej pociągów.

Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty
Strategiczne 1 października 1996
Oficjalne rozszerzenie do turowej gry strategicznej Heroes of Might & Magic II, w odróżnieniu od oryginału przygotowane nie przez firmę New World Computing, lecz ekipę Cyberlore Studios. Dodatek zatytułowany The Price of Loyalty wprowadza do rozgrywki cztery nowe kampanie – dwie długie (8 misji) oraz dwie krótkie (4 misje). Każda z nich opowiada zaś zupełnie inną historię, niepowiązaną bezpośrednio z fabułą gry podstawowej.

Achtung Panzer: Kharkov 1943
Strategiczne 11 września 2009
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasie drugiej wojny światowej. Gracz dowodzi wojskami Wermachtu lub armii czerwonej w trakcie ciężkich starć w okolicach miasta Charków w roku 1943. Gra kładzie nacisk na realizm starć. Wszystkie pojazdy i sprzęt odtworzono zgodnie z prawdą historyczną, każdy element mapy można zniszczyć, a w trakcie bitew olbrzymią role odgrywa morale żołnierzy.

Majesty 2: Mroczne Królestwo
Strategiczne 11 stycznia 2011
Trzeci dodatek do strategii Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim. Wcielamy się w obalonego władcę, który próbuje odzyskać tron z pomocą dawnych wrogów, czyli przeróżnej maści potworów. Rozszerzenie oferuje długą na dziesięć misji kampanię oraz nową grywalną rasę do trybu multiplayer w postaci cyklopów.

Dark Legions
Strategiczne 11 kwietnia 1994
Dark Legions to gra strategiczna, przygotowana przez zespół Silicon Knights – znany m.in. z Blood Omen: Legacy of Kain, a wydana przez doskonale znany wszystkim fanom tego typu produkcji koncern SSI. Program pod wieloma względami przypomina opublikowanego w połowie lat osiemdziesiątych Archona.

Shogun: Total War Warlord Edition
Strategiczne 8 sierpnia 2001
Kompletne wydanie bestsellerowej gry strategicznej autorstwa studia Creative Assembly. W skład pakietu zatytułowanego Shogun: Total War – Warlord Edition wchodzi wydana w roku 2000 gra macierzysta oraz udostępniony rok później dodatek The Mongol Invasion. W Shogun: Total War gracz musi w trakcie rozbudowanej kampanii fabularnej zjednoczyć pod swoim panowaniem rozbite prowincje średniowiecznej Japonii, mając do dyspozycji historyczne jednostki z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów
Strategiczne 15 listopada 2000
Piąta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów jesteśmy świadkami końca trwającego od tysięcy lat rozejmu pomiędzy Władcami Ziemi, Powietrza, Ognia i Wody.

Horde: The Northern Wind
Strategiczne 3 listopada 1999
Horde: The Northern Wind to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.

The Settlers IV: The New World
Strategiczne 28 listopada 2002
The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.

Theatre of War: Pola zagłady
Strategiczne 20 października 2006
Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.

Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.

Star Trek: Starfleet Command II: Empires at War
Strategiczne 28 listopada 2000
Empires at War to kolejna wersja strategicznej rozgrywki czasu rzeczywistego w świecie Star Trek. Nowa kampania, dwie nowe rasy oraz ponad tysiąc wariantów statków dla miłośników Federacji.

Empire of the Ants (2000)
Strategiczne 15 lipca 2000
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w świecie owadów, gdzie naszym zadaniem jest stworzenie prężnie rozwijającego się mrowiska.

Larry Bond's Harpoon 4
Strategiczne prace wstrzymane
Gra bedaca kontynuacja serii marynistycznych gier strategicznych. Wspaniala grafika, przyjazny interfejs oraz glebia realizmu i szczególowosci, sprawily, ze pierwsza gra z tej serii stala sie narzedziem treningowym US NAVY.

Robin Hood: Defender of the Crown
Strategiczne 7 października 2003
Robin Hood: Defender of the Crown jest strategią z elementami gry akcji oraz cRPG, wyprodukowaną przez studio Cinemaware. Gracz wciela się w tytułowego banitę, a jego zadaniem jest uratowanie króla Ryszarda Lwie Serce oraz położenie kresu tyranii księcia Jana. Kluczem do zwycięstwa jest podbicie i zjednoczenie pod prawowitymi rządami 38 terytoriów.

Star Trek: Legacy
Strategiczne 5 grudnia 2006
Star Trek: Legacy jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, przygotowaną z okazji czterdziestej rocznicy powstania słynnego fantastycznonaukowego uniwersum, wymyślonego de facto przez jednego człowieka – Teksańczyka nazwiskiem Gene Roddenberry.

Call to Power II
Strategiczne 15 listopada 2000
Druga odsłona cyklu turowych strategii stanowiących odpowiedź firmy Activision na serię Sid Meier’s Civilization. Naszym zadaniem jest podbój świata i stworzenie największego imperium w historii. W tym celu zarządzamy rozbudową miast, odkrywamy nowe tereny, rozwijamy technologię i dbamy o gospodarkę.

Hired Guns: The Jagged Edge
Strategiczne 19 października 2007
Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror, a także mającej na swym koncie takie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law.

Truck Tycoon
Strategiczne 8 grudnia 2006
Strategia czasu rzeczywistego, w której zadaniem gracza jest założenie i rozwój własnej firmy transportowej. Tytuł ten pod wieloma względami przypomina takie pozycje jak Industry Giant II czy Chris Sawyer's Locomotion.

Reunion
Strategiczne 12 kwietnia 1994
Reunion to gra strategiczna opracowana przez węgierskie studio Amnesty Design, która pozwoli wcielić Ci się w rolę przywódcy pierwszej pozaziemskiej kolonii. Stawiane przed Tobą zadanie nie jest proste: musisz zbudować samowystarczalną bazę, wydobyć surowce pozwalające opracować nowe technologie oraz stworzyć solidną armię.

Blitzkrieg: Operation North
Strategiczne 5 marca 2004
Operation North, to dodatek stworzony przez grupę Dark Fox, do Blitzkrieg, popularnej strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym. Tym razem pod komendę gracza oddano słynny oddział Wehrmachtu „North”, z zadaniem zdobycia dwóch radzieckich miast.

Creature Conflict: Wojny Klanów
Strategiczne 6 maja 2005
Creature Conflict: Wojny Klanów to przygotowana przez studio deweloperskie Mithis Games strategia turowa z elementami taktycznymi. Akcja gry osadzona została w odległej galaktyce, zamieszkałej przez cztery walczące ze sobą zwierzęce klany. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z nich i rozpoczyna zmagania o dominację nad kolejnymi planetami.