Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

49. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 49. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Monster World
Monster World

Strategiczne 1 sierpnia 2012

Gra społecznościowa dedykowana młodszym graczom. Zajmujemy się pielęgnowaniem ogrodu potworów: uprawiamy Czekoladowe Kwiatki czy Krzaczki Futrzaczki, wykonujemy misje, kupujemy dodatkowe elementy dekoracyjne oraz wymieniamy się prezentami ze znajomymi z serwisu facebook.

Anno Online
Anno Online

Strategiczne 26 września 2013

Przeglądarkowa odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, który zadebiutował w 1998 roku i doczekał się kilku części, osadzonych w różnych epokach. Za powstanie gry odpowiada doświadczone, niemieckie studio Blue Byte – znane głównie z serii Battle Isle oraz sagi The Settlers, włącznie z jej bestsellerową wersją przeglądarkową.

Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie
Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie

Strategiczne 19 czerwca 2012

Pierwsze pełnoprawne rozszerzenie do wydanej w 2010 roku gry strategicznej studia Firaxis Games. Dodatek Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie oferuje całą masę nowych atrakcji, z których bodaj najważniejszą stanowi rozwinięty moduł religii. Wprowadza on w grze dodatkowy czynnik, czyli wiarę, dzięki któremu możemy założyć i rozwijać własne wyznanie.

Command & Conquer: Tiberium Alliances
Command & Conquer: Tiberium Alliances

Strategiczne 15 grudnia 2011

Osadzona w uniwersum popularnej serii Command & Conquer przeglądarkowa strategia MMO zrealizowana w popularnej konwencji free-to-play z mikropłatnościami. Gra powstała w wyniku współpracy studia EA Phenomic z doświadczonymi deweloperami BioWare Victory. Akcja gry skupia się na zmaganiach o tytułowy kosmiczny minerał – tyberium, a grający mogą opowiedzieć się po jednej z dwóch znanych fanom serii frakcji: GDI lub Nod.

March of the Eagles
March of the Eagles

Strategiczne 18 lutego 2013

March of the Eagles to strategia czasu rzeczywistego pozwalająca na pokierowanie jednym z mocarstw biorących udział w Wojnach napoleońskich w latach 1805 - 1815. Zadaniem gracza jest werbowanie i szkolenie nowych jednostek, organizowanie działań armii i flot oraz zajmowanie się dyplomacją.

Starmageddon
Starmageddon

Strategiczne 30 kwietnia 2002

Starmageddon to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez firmę Lemon Interactive. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy to trzy międzygalaktyczne rasy toczą ze sobą wyniszczającą wojnę o panowanie we Wszechświecie. Gra znana jest również pod tytułem Project Earth: Starmageddon.

Hotel Giant
Hotel Giant

Strategiczne 17 maja 2002

Strategia ekonomiczna stworzona przez Trevora Chan’a, twórcę serii Seven Kingdoms. Gracz staje się młodym przedsiębiorcą, którego celem jest stworzenie najlepszej sieci ekskluzywnych hoteli.

Medieval Lords: Buduj, broń, zdobywaj
Medieval Lords: Buduj, broń, zdobywaj

Strategiczne 29 października 2004

Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.

Lords of the Realm
Lords of the Realm

Strategiczne 30 kwietnia 1994

Lords of the Realm to gra strategiczna osadzona w realiach średniowiecznej Anglii, która łączy rozbudowane wątki gospodarcze z militarnymi. Gracz wcieli się w rolę jednego z sześciu władców, mających aspiracje do korony. Zdobyć ją można oczywiście tylko w jeden sposób – poprzez całkowitą dominację.

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

Strategiczne 20 września 2002

Kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord. Przenosi ona akcję z frontu zachodniego na front wschodni, gdzie możemy dowodzić wojskami walczących stron w szeregu bitew i pojedynków, które odbyły się w okresie od operacji Barbarossa (czerwiec 1941) aż do końca wojny (zdobycia Berlina).

Pop Life: Droga na Szczyt
Pop Life: Droga na Szczyt

Strategiczne 31 października 2003

Wirtualna adaptacja brytyjskiego programu telewizyjnego z cyklu 'reality show'. Zadaniem graczy jest tutaj wykreowanie ciekawej osobowości, a także poprowadzenie jej po kolejnych szczeblach piosenkarskiej kariery.

City Life
City Life

Strategiczne 14 kwietnia 2006

City Life to propozycja skierowana dla miłośników gier "simopodobnych", w których od podstaw zajmujemy się stworzeniem miejskiej aglomeracji. Dzięki City Life poznajemy rozterki i męki tworzenia, jakie przeżywają miejscy architekci, którzy muszą wybudować wygodne, nowoczesne i funkcjonalne budynki, spełniające wymagania przeróżnych grup społecznych.

Massive Assault
Massive Assault

Strategiczne 23 października 2003

Massive Assault to strategia turowa, wyprodukowana przez studio Wargaming.net. Akcja gry osadzona została w przyszłości. Gracz staje na czele koalicji Axis-of-Good, która stara się przeciwstawić totalitarnemu ugrupowaniu Shadow Clique, zamierzającemu opanować Ziemię i skolonizowane przez ludzi planety. W starciach z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami uczestniczyć może 26 rodzajów jednostek bojowych.

Z: Steel Soldiers
Z: Steel Soldiers

Strategiczne 8 czerwca 2001

Z: Steel Soldiers to strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Bitmap Brothers. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Gracze stają po jednej ze stron toczącego się konfliktu między klanami robotów, a ich zadaniem jest zdobycie bogatych w zasoby naturalne terytoriów. Gra oferuje m.in. 30 misji w trybie single player oraz możliwość zabawy wieloosobowej za pośrednictwem Internetu lub sieci LAN.

Tropico: Rajska Wyspa
Tropico: Rajska Wyspa

Strategiczne 9 stycznia 2002

Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.

Myth II: Zielone Berety
Myth II: Zielone Berety

Strategiczne 30 lipca 2001

Dodatek do taktycznej gry strategicznej Myth II, który przenosi nas w krwawe realia wojny amerykańsko wietnamskiej gdzie czekają nas ciężkie walki w azjatyckiej dżungli i zaskakujące ataki wroga.

From Dust
From Dust

Strategiczne 17 sierpnia 2011

Stworzona pod kierownictwem Erica Chahi, autora kultowego Another World, rozbudowana strategia, w której gracze próbują okiełznać siły przyrody, by zapewnić bezpieczeństwo i rozwój plemienia ludzi.

Stormrise
Stormrise

Strategiczne 24 marca 2009

Stormrise to niekonwencjonalna strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez twórców słynnej serii Total War. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu jedną z dwóch frakcji.

Mega lo Mania
Mega lo Mania

Strategiczne 21 września 1991

Mega lo Mania to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli Ci wcielić się w rolę przywódcy małej społeczności jaskiniowców. Opracowując nowe technologie i skupiając się na wynalezieniu broni, musisz stworzyć armię, która będzie w stanie pokonać trzech innych pretendentów do objęcia władzy nad bliżej niezidentyfikowaną planetą.

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm
Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm

Strategiczne 29 kwietnia 2005

Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).

I Wojna Światowa
I Wojna Światowa

Strategiczne 17 czerwca 2005

World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

Twierdza Warchest
Twierdza Warchest

Strategiczne 11 lipca 2003

Stronghold Warchest (pol. Twierdza Warchest) to pakiet dwóch gier z serii Stronghold, tj. znakomitej strategii rozgrywającej się w średniowiecznej Brytanii pt. Stronghold (pol. Twierdza) oraz jej sequela, osadzonego w realiach Wypraw Krzyżowych - Stronghold: Crusader (pol. Twierdza: Krzyżowiec), poszerzony o ponad 50 premierowych map oraz ośmiu nowych komputerowych oponentów do pokonania.

Sid Meier's Alien Crossfire
Sid Meier's Alien Crossfire

Strategiczne 20 października 1999

Pierwsze rozszerzenie do sygnowanej nazwiskiem Sida Meiera strategii turowej Alpha Centauri. Alien Crossfire wprowadza szereg zmian w rozgrywce, w tym siedem nowych frakcji.

The Guild 2: Piraci Starego Świata
The Guild 2: Piraci Starego Świata

Strategiczne 27 kwietnia 2007

Pierwszy dodatek do gry The Guild 2, którego opracowanie wziął na swoje barki zespół 4Head Studios. Jak sugeruje tytuł, add-on pozwala wypłynąć na szerokie wody europejskich mórz, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, by prowadzić rozbudowane transakcje handlowe z największymi portami, budować dobre relacje z innymi kupcami i korzystać z w miarę bezpiecznych szlaków handlowych.