Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

47. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 47. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Combat Mission: Battle for Normandy
Combat Mission: Battle for Normandy

Strategiczne 17 maja 2011

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Autorzy produkcji położyli duży nacisk na realistyczne odwzorowanie bitew. Rozgrywka została podzielona na dwie kampanie i wiele samodzielnych misji. Podczas zadań przejmujemy dowodzenie nad poszczególnymi żołnierzami. W grze pojawia się też rozbudowany edytor oraz tryb multiplayer z opcją prowadzenia zabawy przez email.

Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty
Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty

Strategiczne 1 października 1996

Oficjalne rozszerzenie do turowej gry strategicznej Heroes of Might & Magic II, w odróżnieniu od oryginału przygotowane nie przez firmę New World Computing, lecz ekipę Cyberlore Studios. Dodatek zatytułowany The Price of Loyalty wprowadza do rozgrywki cztery nowe kampanie – dwie długie (8 misji) oraz dwie krótkie (4 misje). Każda z nich opowiada zaś zupełnie inną historię, niepowiązaną bezpośrednio z fabułą gry podstawowej.

Age of Wonders III: Eternal Lords
Age of Wonders III: Eternal Lords

Strategiczne 14 kwietnia 2015

Drugi oficjalny dodatek do turowej gry stategicznej Age of Wonders III studia Triumph Software z 2014 roku. W rozszerzeniu odwiedzamy ponownie fantastyczną krainę Evermore, w której poszczególne rasy rywalizują ze sobą o dominację. W trakcie zupełnie nowej kampanii fabularnej, wcielamy się w postać Avika – dziedzica królestwa Frostlingów, który pragnie odzyskać swoją krainę dzięki zakazanym mocom nekromancji.

Flashpoint Campaigns: Red Storm
Flashpoint Campaigns: Red Storm

Strategiczne 9 października 2013

Turowa gra strategiczna osadzona w czasach zimnej wojny i przenosząca nas w realia trzech fikcyjnych inwazji sił NATO na ZSRR. Produkcja zawiera ponad 20 scenariuszy rozgrywanych w centralnej Europie i daje możliwość pokierowania wojskami obydwu wrogich sobie armii. Uwagę zwraca zaawansowana sztuczna inteligencja przeciwników oraz szczegółowo oddane jednostki i pola walki.

Champions of Anteria
Champions of Anteria

Strategiczne 30 sierpnia 2016

Osadzona w realiach fantasy gra strategiczna z elementami RPG autorstwa doświadczonego, niemieckiego studia Blue Byte Software. W pierwotnych założeniach tytuł stanowić miał ósmą odsłonę słynnego cyklu The Settlers, jednak finalnie koncepcję gry zmieniono i zdecydowano się wydać ją pod nową, niezwiązaną z serią nazwą Champions of Anteria. Podczas zabawy rywalizujemy o władzę w tytułowej krainie Anterii, tocząc boje z wrogimi frakcjami za pomocą drużyny, składającej się z max. 3 bohaterów.

NEO Scavenger
NEO Scavenger

Strategiczne 15 grudnia 2014

Strategia turowa z elementami survivalu, której akcja rozgrywa się w niedalekiej, postapokaliptycznej przyszłości. Na Ziemię przybyły monstra z koszmarów i legend, które zrujnowały miasta i wymordowały niemal wszystkich ludzi. Niedobitki ukrywają się w metropoliach-fortecach oraz niewielkich, zapomnianych osadach, licząc na to, że jakimś cudem uda im się przeżyć kolejny dzień.

Talisman: The Horus Heresy
Talisman: The Horus Heresy

Strategiczne 22 lutego 2016

Elektroniczna gra planszowa studia Nomad Games, stanowiąca połączenie kultowego uniwersum Warhammera z mechaniką popularnej planszówki Talisman (znanej u nas również pod nazwą Magia i Miecz). Fabuła gry bazuje na motywach trylogii Dana Abnetta Herezja Horusa i rozgrywa się w 31 tysiącleciu, kiedy pod łaskawymi rządami Imperatora ludzkość przeżywa okres prawdziwego rozkwitu.

LEGO Loco
LEGO Loco

Strategiczne 30 kwietnia 1998

LEGO Loco to gra strategiczna, wyprodukowana przez studio Intelligent Games i adresowana do młodych fanów kolejnictwa. Gracz ma okazję zbudować własną sieć kolejową w oparciu o elementy wzorowane na zestawach klocków LEGO City, a następnie kierować ruchem kursujących po niej pociągów.

Wrzesień '39
Wrzesień '39

Strategiczne 17 września 2013

Osadzona w realiach II wojny światowej strategia turowa, stworzona przez specjalizujące się w tym gatunku (World War 2: Time of Wrath, Strategic War in Europe) studio Wastelands Interactive. Kampania główna w Fall Weiss przedstawia zmagania militarne na terytorium Polski we wrześniu 1939 roku. Gracze mają okazję poznać przebieg konfliktu z różnych perspektyw: polskiej, niemieckiej i radzieckiej. Twórcy położyli duży nacisk na zgodność z historycznymi realiami.

Warlock: Mistrz Magii
Warlock: Mistrz Magii

Strategiczne 8 maja 2012

Turowa gra strategiczna, której akcję osadzono w znanym z popularnego cyklu Majesty fantastycznym świecie Ardanii. Za powstanie gry odpowiada rosyjskie studio Ino-Co, mające na swoim koncie takie tytułu jak Fantasy Wars, Elven Legacy czy drugą odsłonę wspomnianego Majesty. Fabuła Warlock kontynuuje zapoczątkowane tam wątki fabularne i opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się po zjednoczeniu krainy i tajemniczym zaginięciu króla.

Industry Giant II (2002)
Industry Giant II (2002)

Strategiczne 28 czerwca 2002

Następca znanej symulacji ekonomicznej pozwali nam stworzyć od podstaw ogólnoświatowe imperium gospodarcze zaczynając w czasach rewolucji przemysłowej schyłku XIX wieku aż do nowoczesnych technologii końca XX wieku.

Rising Kingdoms
Rising Kingdoms

Strategiczne 10 czerwca 2005

Rozbudowana gra strategiczna, za której przygotowanie odpowiadają doświadczeni programiści z bułgarskiego studia developerskiego Haemimont Games, twórcy między innymi takich pozycji jak Tzar: the Burden of the Crown, Celtic Kings: Rage of War i Nemesis of the Roman Empire.

Cities XL
Cities XL

Strategiczne 8 października 2009

Strategia, w której budujemy i zarządzamy miastami (tzw. „city builder”). Produkcja zawiera kilka scenariusz - najwięcej frajdy sprawia zbudowanie własnej metropolii od podstaw. Podczas tego procesu określamy układ ulic, stawiamy budynki i organizujemy komunikację, a później dbamy o zadowolenie mieszkańców. W dniu premiery atrakcją gry był także tryb online, dzięki któremu mogliśmy odwiedzać miasta innych graczy.

The Guild 2: Piraci Starego Świata
The Guild 2: Piraci Starego Świata

Strategiczne 27 kwietnia 2007

Pierwszy dodatek do gry The Guild 2, którego opracowanie wziął na swoje barki zespół 4Head Studios. Jak sugeruje tytuł, add-on pozwala wypłynąć na szerokie wody europejskich mórz, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, by prowadzić rozbudowane transakcje handlowe z największymi portami, budować dobre relacje z innymi kupcami i korzystać z w miarę bezpiecznych szlaków handlowych.

Joint Task Force
Joint Task Force

Strategiczne 12 września 2006

Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.

Ski Resort Tycoon II
Ski Resort Tycoon II

Strategiczne 9 października 2001

Ski Resort Tycoon II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii ekonomicznej. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz wciela się w rolę dyrektora kurortu narciarskiego, a do jego obowiązków należy m.in. zapewnienie odpowiednich warunków bytowych dla narciarzy, wytyczanie tras narciarskich i zarządzanie sprawami administracyjnymi ośrodka. Gra wyprodukowana została przez studio Cat Daddy Games.

Dziedzictwo Elfów
Dziedzictwo Elfów

Strategiczne 21 grudnia 2007

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna studia Ino-Co, uznawana fakultatywnie za kontynuację bądź samodzielne rozszerzenie wydanej w tym samym roku gry Fantasy Wars. W Elven Legacy (znanym również w naszym kraju pod nazwą Dziedzictwo Elfów) trafiamy ponownie do znanej z pierwowzoru krainy, w której elfy próbują przywrócić swoją rasę do dawnej świetności. Problem w tym, że ktoś usiłuje uzyskać dostęp do starożytnej magii, ich Wielkiego Drzewa, dającego możliwość reinkarnacji.

The Movies: Stunts & Effects
The Movies: Stunts & Effects

Strategiczne 6 czerwca 2006

Wyobraź sobie, że kręcisz swój kolejny film. Bardzo chciałbyś rzucić nim widzów na kolana i wprowadzić ich w stan euforii podczas projekcji. Niestety, Twojej produkcji brakuje efektownego zakończenia. Czy nie lepiej byłoby, żeby finałowe sceny obfitowały w szaleńcze pościgi samochodowe, które zostaną zakończone efektowną eksplozją?

1869
1869

Strategiczne 12 kwietnia 1992

1869 to gra ekonomiczna, podejmująca temat handlu morskiego. Zakładając małą firmę transportową i kupując pierwszy statek, gracz musi osiągnąć finansową potęgę, a to z kolei sprowadza się do korzystnego obrotu towarami pomiędzy poszczególnymi portami, zlokalizowanymi na całym świecie.

Crazy Factory
Crazy Factory

Strategiczne 19 września 2001

Gra strategiczno-ekonomiczna, w której mamy możliwość dorobienia się fortuny sprzedając przeróżne dziwaczne zabawki (m. in. rolki z napędem odrzutowym, androidy pomagające odrabiać prace domowe) tworzone przez zespół pomysłowych wynalazców.

Universe at War: Earth Assault
Universe at War: Earth Assault

Strategiczne 10 grudnia 2007

Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.

Catan: Pierwsza Wyspa
Catan: Pierwsza Wyspa

Strategiczne 26 kwietnia 2001

Kolekcja zawierająca cyfrowe wersje dwóch pozycji - karcianej i planszowej - z uniwersum popularnej gry stołowej Osadnicy z Catanu (Catan). Za stworzenie konwersji odpowiada studio Exozet, a za wydanie - United Soft Media.

Warlords
Warlords

Strategiczne 23 kwietnia 1990

Pierwsza gra z serii Warlords przez wielu uważana za protoplastę popularnych obecnie Herosów z firmy 3DO. Jest to strategia turowa osadzona w realiach świata fantasy. Akcja rozgrywa się w krainie zwanej Illuria, gdzie ośmiu oponentów, tytułowych Lordów Wojny, walczy o całkowitą dominację.

Airport Tycoon 3
Airport Tycoon 3

Strategiczne 27 października 2003

Kolejna część strategiczno-ekonomicznej serii, w której gracz staje przed zadaniem zaprojektowania, wybudowania i w końcu prowadzenia ogromnego międzynarodowego portu lotniczego. Autorzy postawili na realizm, więc trzeba dbać m.in. o stan techniczny maszyn, punktualność lotów, elokwentną obsługę, bezpieczeństwo na pokładzie samolotów, odpowiednie ceny biletów i płace pracownicze.