Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

40. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 40. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Demigod
Demigod

Strategiczne 14 kwietnia 2009

Gra akcji będąca połączeniem motywów rodem RPG oraz RTS, autorstwa Gas Powered Games, twórców Dungeon Siege. Rozrywka skupia się na sieciowych zmaganiach, które wzorowano na słynnym modzie do Warcraft’a III – DoTA. Mamy do wyboru jednego z ośmiu półbogów, podzielonych na dwie klasy (Assassin lub General), które dość znacznie różnią się stylem walki i umiejętnościami.

Helldorado
Helldorado

Strategiczne 1 czerwca 2007

Nieformalna kontynuacja cyklu taktycznych strategii z elementami akcji Desperados studia Spellbound Entertainment. Fabuła Helldorado przenosi nas ponownie w realia Dzikiego Zachodu, gdzie przejmujemy kontrolę nad drużyną sześciu bohaterów pod wodzą znanego z poprzednich części serii Johna Coopera. Wraz z nowym wątkiem fabularnym, produkcja oferuje nam serię scenariuszy i zadań, wśród których znalazły się m.in.

Planetary Annihilation
Planetary Annihilation

Strategiczne 5 września 2014

Planetary Annihilation to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do przeboju z 1997 roku – Total Annihilation. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio Uber Entertainment przy wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja przenosi graczy w odległą przyszłość, gdzie uczestniczą w bezkompromisowej rywalizacji o panowanie nad Wszechświatem.

Strategic War in Europe
Strategic War in Europe

Strategiczne 23 sierpnia 2012

Strategic War in Europe jest strategią turową polskiego studia Wasteland Entertainment. Rozgrywka toczy się podczas II wojny światowej i umożliwia pokierowanie jednym z 25 państw biorących udział w konflikcie. Gra wykorzystuje prostą i czytelną dwuwymiarową grafikę i toczy się na rozległej heksagonalnej mapie Europy i Afryki Północnej.

Hegemony Rome: The Rise of Caesar
Hegemony Rome: The Rise of Caesar

Strategiczne 15 maja 2014

Kontynuacja strategii RTS Hegemony: Philip of Macedon, stworzonej w 2010 roku przez kanadyjskie studio Longbow Digital Arts. Gra po raz kolejny przenosi nas do czasów starożytnych, skupiając się tym razem na słynnych podbojach Juliusza Cezara. Kampania fabularna dzieli się na cztery rozdziały, których akcja toczy się w latach 58-52 p.n.e. i koncentruje na wojnie Rzymu z Galią, toczonej na obszarze rozciągającym się od wybrzeży Brytanii do Morza Śródziemnego.

Symulator pola kempingowego
Symulator pola kempingowego

Strategiczne 26 czerwca 2012

Symulator pola kempingowego to gra strategiczna wyprodukowana przez niemiecką firmę Astragon Software. Gracz wciela się w rolę zarządcy pola kempingowego, a jego zadaniem jest zapewnienie wygód i rozrywki odwiedzającym je turystom.

Jagged Alliance: Flashback
Jagged Alliance: Flashback

Strategiczne 21 października 2014

Kolejna pozycja z zapoczątkowanej w 1994 roku serii strategii turowych, skupiających się na działaniach specjalnej grupy najemników, gotowych za odpowiednią cenę podjąć się niemalże każdego zadania. Tym razem tytuł został opracowany przez duńskie studio Full Control, odpowiedzialne m.in. za nową odsłonę klasycznej gry Space Hulk. Pod względem fabularnym mamy tu do czynienia ze swoistym prequelem.

SpellForce 2: Demons Of The Past
SpellForce 2: Demons Of The Past

Strategiczne 16 stycznia 2014

Kolejne samodzielne rozszerzenie do łączącej elementy RPG i strategii gry SpellForce 2, wydanej w 2006 roku. Opracowany prze studio Mind Over Matter dodatek kontynuuje wątki fabularne, zapoczątkowane w dwóch poprzednich rozszerzeniach. Na ratunek zagrożonej krainie śpieszy ponownie znany nam już bohater Shaikan, który w trakcie ponad 50 nowych misji odwiedzi pięć nowych lokacji, stawiając czoła nieznanym dotąd przeciwnikom.

Soldiers of Anarchy
Soldiers of Anarchy

Strategiczne 25 października 2002

Soldiers of Anarchy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w zniszczonym przez nuklearną apokalipsę świecie niedalekiej przyszłości. Gracz staje na czele jednej z nielicznych grup ludzi, którym udało się przeżyć zagładę i rywalizując z konkurencyjnymi frakcjami stara się zbudować nową cywilizację.

Theatre of War: Pola zagłady
Theatre of War: Pola zagłady

Strategiczne 20 października 2006

Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.

Army Men: RTS
Army Men: RTS

Strategiczne 28 maja 2002

Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

Starmageddon
Starmageddon

Strategiczne 30 kwietnia 2002

Starmageddon to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez firmę Lemon Interactive. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy to trzy międzygalaktyczne rasy toczą ze sobą wyniszczającą wojnę o panowanie we Wszechświecie. Gra znana jest również pod tytułem Project Earth: Starmageddon.

Massive Assault: Phantom Renaissance
Massive Assault: Phantom Renaissance

Strategiczne 2 marca 2005

Sequel strategii turowej Massive Assault wydanej w roku 2003. Początkowo produkt ten nosił tytuł Massive Assault: Phantom Renaissance i miał być dodatkiem do Massive Assault, jednakże w czasie trwania prac developerskich zdecydowano się uczynić z niego pełnoprawną grę.

Lords of EverQuest
Lords of EverQuest

Strategiczne 1 grudnia 2003

Lords of EverQuest to strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG, której akcja osadzona została w popularnym uniwersum fantasy. W trybie kampanii gracze mogą poznać historię zmagań trzech frakcji walczących o panowanie nad kontynentem Antonica. Deweloperzy ze studia Rapid Eye Entertainment zadbali także o funkcjonalny multiplayer, pozwalający na wspólną grę 12 osobom poprzez sieć LAN lub Internet.

Podbój Rzymu
Podbój Rzymu

Strategiczne 7 listopada 2003

Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w początkowym okresie naszej ery, tj. w latach 200 - 450. Stajemy się przywódcą jednego z prymitywnych plemion barbarzyńskich. Wraz ze swoim ludem najeżdżamy i plądrujemy wrogie osady. W ten sposób rozwijamy się, zdobywamy żywność, broń oraz złoto, a także reputację i sławę.

Lords of the Realm
Lords of the Realm

Strategiczne 30 kwietnia 1994

Lords of the Realm to gra strategiczna osadzona w realiach średniowiecznej Anglii, która łączy rozbudowane wątki gospodarcze z militarnymi. Gracz wcieli się w rolę jednego z sześciu władców, mających aspiracje do korony. Zdobyć ją można oczywiście tylko w jeden sposób – poprzez całkowitą dominację.

Hotel Giant
Hotel Giant

Strategiczne 17 maja 2002

Strategia ekonomiczna stworzona przez Trevora Chan’a, twórcę serii Seven Kingdoms. Gracz staje się młodym przedsiębiorcą, którego celem jest stworzenie najlepszej sieci ekskluzywnych hoteli.

Stronghold (1993)
Stronghold (1993)

Strategiczne 4 grudnia 1993

Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.

Monopoly Tycoon
Monopoly Tycoon

Strategiczne 25 września 2001

Ekonomiczna strategia wprowadzająca stare i sprawdzone pomysły z serii gier Monopoly w nowe trójwymiarowe komputerowe realia. Podobnie jak w tekturowym, stołowym pierwowzorze startujemy tu z kilkoma oponentami do finansowej walki, z której tylko jeden może wyjść cało.

Dino Island
Dino Island

Strategiczne 7 czerwca 2002

Dino Island to strategia ekonomiczna będąca symulatorem Parku Jurajskiego. Wcielamy się w kierownika placówki, budujemy rozmaite atrakcje, a także bierzemy udział w przywracaniu kolejnych gatunków dinozaurów. W grze zawarto szereg sympatycznych minigierek, będących również atrakcją dla naszych wirtualnych gości. Wszystko to przedstawiono w kreskówkowej, trójwymiarowej grafice.

Ancient Wars: Sparta
Ancient Wars: Sparta

Strategiczne 8 grudnia 2006

Sparta: Ancient Wars jest pierwszą częścią cyklu PeCetowych strategii czasu rzeczywistego, traktującego o głośnych starożytnych wojnach. Jak sama nazwa wskazuje, przejmujemy kontrolę nad legendarnymi oddziałami spartańskimi rodem z Półwyspu Peloponeskiego, słynącymi przede wszystkim z niesamowitej bitności.

Evil Islands: Forgotten in Astrale
Evil Islands: Forgotten in Astrale

Strategiczne 27 stycznia 2006

Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.

Traffic Giant
Traffic Giant

Strategiczne 16 lipca 2000

Spróbuj swoich sił w niełatwym zadaniu prowadzeniu publicznego transportu miejskiego, zarządzając taborami autobusowymi, liniami tramwajowymi i kolejowymi oraz dbając o to aby zadowolić większość pasażerów.

Sid Meier's Gettysburg
Sid Meier's Gettysburg

Strategiczne 13 czerwca 1997

Obejmij dowództwo nad jedną z armii Unii lub Konfederacji i swym kunsztem strategicznym przesądź o losach największej bitwy wojny secesyjnej.