Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

36. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 36. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
998: Pogromcy Ognia
998: Pogromcy Ognia

Strategiczne 13 czerwca 2003

Kompleksowy symulator pracy dowódcy remizy strażackiej. Gracz musi zająć się szkoleniem podległych mu drużyn strażackich, utrzymaniem wozów i sprzętu w należytym stanie technicznym oraz dowodzeniem w akcjach gaśniczych.

Osadnicy: Kolos
Osadnicy: Kolos

Strategiczne 11 lutego 2010

Osadnicy: Kolos to inspirowana kulturą antyczną casualowa gra łącząca elementy HOG (Hidden Objects Game) oraz symulacji budowy miasta. Gracz wciela się w rolę dotkniętego klątwą długowieczności cesarza, który aby odzyskać łaskę bogów musi zbudować potężne imperium. Rozgrywka bazuje na zadaniach typu „ukryte przedmioty” oraz prostych łamigłówkach.

Anomaly 2
Anomaly 2

Strategiczne 15 maja 2013

Druga pełnoprawna odsłona cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego (RTS) Anomaly: Warzone Earth. Akcja Anomaly 2 osadzona została w 2034 roku, kiedy ludzkość ostatecznie przegrywa wojnę z najeźdźcami z kosmosu. Ocalali ludzie podróżują w dużych konwojach przez mroźne pustkowia w poszukiwaniu resztek zapasów. Na południowej półkuli znajduje się jednak opanowana przez obcych anomalia, w której wciąż panuje tropikalny klimat dający nadzieję na przetrwanie.

Duma Szlachecka
Duma Szlachecka

Strategiczne prace wstrzymane

Przeglądarkowa strategia ekonomiczna autorstwa rodzimego studia Symulacje Historyczne. Produkcja przenosi nas w realia XVII-wiecznej Rzeczpospolitej Obojga Narodów, pozwalając wcielić się w szlachcica budującego swą magnacką potęgę. Podczas zabawy dbamy o aspekt ekonomiczny i rozbudowę naszego folwarku, uczestniczymy w życiu politycznym kraju i tworzymy własną siłę militarną.

Civilization III: Złota Edycja
Civilization III: Złota Edycja

Strategiczne 14 września 2004

Sid Meier’s Civilization III: Złota edycja to zbiorcze wydanie turowej strategii Sid Meier’s Civilization III i obu dodatków do niej: Play the World i Conquests. Sid Meier's Civilization III to trzecia odsłona kultowej gry strategicznej, w której mamy sposobność stworzyć największą cywilizację na Ziemi. Dowódcy wojsk zdobywają doświadczenie w boju, dzięki czemu ich umiejętności walki wzrastają.

Anno 1701: Klątwa Smoka
Anno 1701: Klątwa Smoka

Strategiczne 25 października 2007

Anno 1701: The Sunken Dragon to dodatek do cieszącej się niezwykłą popularnością strategii ekonomicznej. Owa gra należy do cyklu, traktującego o rozwijaniu zamorskich posiadłości i czynieniu z nich potęgi poprzez podejmowanie kluczowych decyzji gospodarczych.

The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa

Strategiczne 27 marca 2008

Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.

Cities XL
Cities XL

Strategiczne 8 października 2009

Strategia, w której budujemy i zarządzamy miastami (tzw. „city builder”). Produkcja zawiera kilka scenariusz - najwięcej frajdy sprawia zbudowanie własnej metropolii od podstaw. Podczas tego procesu określamy układ ulic, stawiamy budynki i organizujemy komunikację, a później dbamy o zadowolenie mieszkańców. W dniu premiery atrakcją gry był także tryb online, dzięki któremu mogliśmy odwiedzać miasta innych graczy.

7,62 High Calibre
7,62 High Calibre

Strategiczne 24 sierpnia 2007

Taktyczna gra akcji, w której ważną rolę pełnią elementy cRPG. Produkcja ta jest sequelem pozycji, znanej w Polsce pod tytułem Brygada E5: New Jagged Union. Całość stanowi gratkę dla fanów Jagged Alliance i podobnych gier.

War Front: Punkt Zwrotny
War Front: Punkt Zwrotny

Strategiczne 7 lutego 2007

War Front: Punkt Zwrotny jest strategią czasu rzeczywistego opracowaną przez studio Digital Reality, mające na swoim koncie już kilka innych gier z tego gatunku. Tym razem tło produkcji stanowi II wojna światowa, która jednak potoczyła się w sposób alternatywny do tego, jaki znamy z kart historii.

Cultures: Discovery of Vinland
Cultures: Discovery of Vinland

Strategiczne 21 listopada 2000

Strategia czasu rzeczywistego, w której gracze zajmują się rozbudową i rozwojem cywilizacji Wikingów przybyłych na kontynent Amerykański z zadaniem odnalezienia części meteorytu mogącego przywrócić spokój w ich ojczyźnie.

Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Three Kingdoms: Fate of the Dragon

Strategiczne 14 marca 2001

Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.

Age of Empires II: The Conquerors
Age of Empires II: The Conquerors

Strategiczne 25 sierpnia 2000

Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.

Hogs of War
Hogs of War

Strategiczne 30 stycznia 2001

Hogs of War to utrzymana w humorystycznej konwencji gra strategiczna, wyprodukowana przez ekipę deweloperską firmy Infogrames. Gracze dowodzą oddziałami złożonymi ze świń, które ubrane w mundury i wyposażone w sprzęt wojskowy walczą pod sztandarem jednej z sześciu światowych nacji.

Wildlife Park 2
Wildlife Park 2

Strategiczne 12 maja 2006

Symulator prosperowania enklawy dzikiej fauny i flory. Program zaszczepia potencjalnemu graczowi szczerą miłość do zwierząt i roślin, a następnie wręcza mu pewną kwotę gotówki, celem wzniesienia i utrzymania własnego ogrodu zoologicznego.

Twierdza Deluxe
Twierdza Deluxe

Strategiczne 19 maja 2006

Twierdza Deluxe to specjalne wydanie cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach średniowiecza. Edycja ta zawiera grę Twierdza oraz przygotowany przez studio deweloperskie FireFly oficjalny dodatek Excalibur Pack, w którym znalazły się legendarne i historyczne warownie na czele z zamkiem Camelot oraz słynną Tower of London.

Magic & Mayhem: The Art of Magic
Magic & Mayhem: The Art of Magic

Strategiczne 27 października 2001

Czy zdołasz przeżyć choć sekundę w pełnym magii fantastycznym świecie? Jeżeli chcesz odpowiedzieć sobie na to pytanie lub po prostu lubisz gry, w których wcielasz się w bohaterów przeżywających niesamowite przygody to zagraj w tą grę.

Disciples II: Strażnicy Światła
Disciples II: Strażnicy Światła

Strategiczne 11 czerwca 2003

Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „dobrych” nacji: Imperium oraz Górskich Klanów.

Disciples II: Słudzy Ciemności
Disciples II: Słudzy Ciemności

Strategiczne 15 lipca 2003

Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „złych” nacji: Przeklętych Legionów i Hord Nieumarłych.

Storm Frontline Nation: III Wojna Światowa
Storm Frontline Nation: III Wojna Światowa

Strategiczne 10 czerwca 2011

Frontline Nation to rozbudowana strategia turowa, która przenosi miłośników zmagań tego typu na obszar Starego Kontynentu w niedalekiej przyszłości. Za przygotowanie całości odpowiadają pracownicy szwedzkiego zespołu developerskiego Colossai Studios.

World War I: Battlefields
World War I: Battlefields

Strategiczne 25 listopada 2003

Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do czasów I Wojny Światowej, w lata 1914-1918, gdzie mogą objąć dowodzenie nad siłami jednego z pięciu krajów uwikłanych w ten konflikt zbrojny.

King's Bounty
King's Bounty

Strategiczne 4 kwietnia 1990

King’s Bounty to gra strategiczna, której autorem jest Jon van Caneghem, późniejszy twórca słynnych programów z serii Heroes of Might & Magic. Jak nietrudno się domyślić, opisywany produkt jest ich protoplastą.

Heroes Chronicles:  Wojownicy Pustkowi
Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi

Strategiczne 27 września 2000

Pierwsza odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi cofamy się o wiele wieków, poznając głównego protagonistę cyklu – barbarzyńcę Tarnuma, który w miarę zyskiwania władzy staje się coraz większym tyranem, siejącym strach nawet wśród swoich sprzymierzeńców.

Harpoon Classic '97
Harpoon Classic '97

Strategiczne 10 grudnia 1996

Kolejna odsłona legendarnej serii morskich gier taktycznym. Tradycyjnie autorzy położyli nacisk na realizm. Do naszej dyspozycji oddano liczne scenariusze, od prostych potyczek morskich z udziałem kilku jednostek, po skomplikowane operacje powietrzno-desantowe z udziałem setek samolotów i okrętów.