Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

35. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 35. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Field of Glory: Kingdoms
Field of Glory: Kingdoms

Strategiczne 4 czerwca 2024

Strategia turowa, która zabiera nas w podróż do epoki średniowiecza i pozwala poprowadzić ku świetlanej (bądź wręcz przeciwnie) przyszłości wybraną frakcję. Field of Glory: Kingdoms umożliwia rozgrywkę w pojedynkę bądź multiplayerową zabawę przez PBEM.

Crossroads Inn 2
Crossroads Inn 2

Strategiczne 2025

Druga odsłona cyklu poświęconego pracy właściciela tawerny. W Crossroads Inn 2 od podstaw budujemy własną karczmę, przygotowujemy przepisy, rekrutujemy pracowników i bierzemy udział w kształtowaniu historii świata w misjach inspirowanych grami RPG.

Gangsters 2: Vendetta
Gangsters 2: Vendetta

Strategiczne 6 czerwca 2001

Druga odsłona taktycznej strategii czasu rzeczywistego o gangsterskich klimatach, wyprodukowana przez Hothouse Creations. Jako Joey Bane wykonujemy misje i zadania w celu odnalezienia morderców naszego ojca. Pomiędzy zadaniami zarządzamy też zasobami gangu i przemierzamy wirtualne miasto New Temperance. Dwuwymiarowa, izometryczna grafika prezentuje się całkiem nieźle. W grze zaimplementowano tryb multiplayer dla 4 graczy.

Colobot
Colobot

Strategiczne 3 listopada 2001

Gra strategiczno-logiczna przeznaczona dla najmłodszych miłośników komputerowej rozrywki. Gracze mają za zadanie pomóc dzielnemu astronaucie, który w wyniku cięć budżetowych w NASA musi samotnie znaleźć nowy dom dla Ziemian.

Emergency: Fighters for Life
Emergency: Fighters for Life

Strategiczne 21 sierpnia 1998

Gra strategiczno-symulacyjna w której możecie spróbować swych sił jako koordynator działań trzech niesłychanie istotnych dla działania aglomeracji miejskich służb, czyli policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.

Battle Mages
Battle Mages

Strategiczne 26 marca 2004

Strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Gracz staje się świeżo upieczonym absolwentem Imperialnej Szkoły Magów, który odnajdzie zapomniany krasnoludzki artefakt i przy jego pomocy pokonana armię chaosu.

Korona Północy
Korona Północy

Strategiczne 22 lipca 2003

Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.

Space Colony
Space Colony

Strategiczne 14 października 2003

Space Colony to utrzymana w klimatach science-fiction strategia ekonomiczna, stworzona przez zespół deweloperski studia FireFly. Gracz wciela się w rolę kolonizatora obcej planety, który przy użyciu dostępnych środków stara się zbudować tętniące życiem, galaktyczne metropolie. Zadanie jest o tyle trudne, że rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a na mieszkańców kolonii czyha mnóstwo niebezpieczeństw.

Silent Storm: Sentinels
Silent Storm: Sentinels

Strategiczne 4 września 2004

Silent Storm: Sentinels to oficjalne rozszerzenie pełnej wersji popularnej strategii turowej, której premiera miała miejsce pod koniec października 2003 roku. Po raz kolejny gracz staje się dowódcą elitarnego oddziału żołnierzy, wykonującego bardzo niebezpieczne zadania bojowe.

Submarine Titans
Submarine Titans

Strategiczne 28 lipca 2000

Submarine Titans jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowaną przez studio Ellipse. Akcja gry osadzona została w przyszłości. W wyniku zderzenia Ziemi z kometą ludzkość musiała schronić się w głębinach morskich. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech dostępnych frakcji - Białe Rekiny, Czarne Ośmiornice lub Silikoni (obcy), starając się przejąć kontrolę nad planetą.

Reflux
Reflux

Strategiczne 28 lutego 1998

Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez nasz rodzimy zespół Metropolis. Uratuj Ziemię przed zagładą! Weź udział w zmaganiach pomiędzy dwoma przeciwnikami. Ten, kto wygra będzie miał szansę przeciwstawić się Obcym i zetrzeć się z nimi na śmierć i życie.

Blitzkrieg 2: Upadek Rzeszy
Blitzkrieg 2: Upadek Rzeszy

Strategiczne 1 września 2006

Pierwsze rozszerzenie do wojennego RTS-a Blitzkrieg 2. Dodatek oferuje trzy wielkie kampanie: operację Bagration (wielka ofensywa radzieckiej armii, wyzwalająca Białoruś i otwierająca drogę na Niemcy), oblężenie świadkami Budapesztu, a także zdobywanie Kurland Fortress. Autorzy wprowadzili też sporo dodatkowego sprzętu.

Kozacy: Powrót na Wojnę
Kozacy: Powrót na Wojnę

Strategiczne 25 września 2002

Drugi oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World osadzonej w czasach opisanych w sienkiewiczowskiej Trylogii. Kozacy: Powrót na Wojnę to samodzielne rozszerzenie, które oprócz nowej zawartości oferuje kampanie z oryginalnej gry Kozacy: Europejskie Boje oraz pierwszego dodatku Kozacy: Sztuka Wojny.

SimCity Społeczności
SimCity Społeczności

Strategiczne 13 listopada 2007

SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku. Tym razem w proces produkcji nie zaangażowano jednak zespołu Maxis, lecz studio Tilted Mill Entertainment, z którego wyszły takie gry jak Caesar IV. Wraz ze zmianą tradycyjnego developera pewnej modyfikacji uległa koncepcja zabawy.

Demokracja 3: Edycja (Nie)Parlamentarna
Demokracja 3: Edycja (Nie)Parlamentarna

Strategiczne 14 października 2013

Trzecia odsłona cyklu rozbudowanych, turowych strategii ekonomicznych, rozwijanego od 2005 roku przez ekipę studia Positech Games. W Democracy 3 ponownie stajemy na czele fikcyjnego demokratycznego państwa, a naszym zadaniem jest podejmowanie szeregu działań, które pozwolą zaspokoić, często sprzeczne, oczekiwania wirtualnego społeczeństwa i dzięki temu utrzymać się u władzy.

Railroad Tycoon
Railroad Tycoon

Strategiczne 18 maja 1990

Wciel się w postać początkującego przedsiębiorcy, stań do wielkiego wyścigu, którego celem jest zmonopolizowanie dziewiczego rynku kolejowego i oczywiście osiągnij swój cel. Stań się największym magnatem kolejowym w historii.

Might & Magic: Heroes Kingdoms
Might & Magic: Heroes Kingdoms

Strategiczne 11 sierpnia 2010

Pierwsza próba przeniesienia popularnego uniwersum cyklu Heroes of Might & Magic na grunt przeglądarkowej strategii MMO. Zabawę zaczynamy od stworzenia bohatera należącego do jednej z 4 frakcji: niebiańskiej, piekielnej, nekromanckiej i akademickiej. Rozgrywka podzielona jest na sezony, a celem każdego z nich jest zdobycie przez graczy 13 artefaktów, znanych jako Łzy Ashan.

The Golden Horde
The Golden Horde

Strategiczne 1 lutego 2008

The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.

Supreme Commander: W obliczu wroga
Supreme Commander: W obliczu wroga

Strategiczne 6 listopada 2007

Supreme Commander: W obliczu wroga jest samodzielnym rozszerzeniem wydanej w 2007 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja dodatku osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w bazowej grze. Zwaśnione frakcje UEF, Cybran oraz Aeon muszą wspólnie stawić czoła nowemu zagrożeniu - obcej rasie Seraphim. Deweloperzy ze studia Gas Powered Games przygotowali ponad 100 nowych jednostek, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki.

Trapped Dead
Trapped Dead

Strategiczne 16 grudnia 2010

Taktyczny RTS bazujący na założeniach wypracowanych na potrzeby kultowej serii Commandos. Dzieło studia Headup Games przenosi nas do alternatywnej wersji lat osiemdziesiątych XX wieku, do miasta Hedge Hill w amerykańskim stanie Missouri. Główni bohaterowie, czyli Mike i Gerald, trafiają do owej mieściny akurat w momencie, w którym tajemniczy wirus zaczyna przemieniać jej mieszkańców w krwiożercze zombie.

Disciples III: Wskrzeszenie - Hordy Nieumarłych
Disciples III: Wskrzeszenie - Hordy Nieumarłych

Strategiczne 3 grudnia 2010

Samodzielne rozszerzenie trzeciej części popularnego cyklu Disciples, wskrzeszonego w 2009 roku przez firmę Kalypso Media. W grze możemy stanąć na czele Hordy Nieumarłych, którą mogliśmy kontrolować we wcześniejszych odsłonach serii. Historia fabularna została stworzona przez pisarkę Ekaterinę Stadnikową, od lat piszącą historie osadzone w uniwersum cyklu.

Restaurant Empire 2
Restaurant Empire 2

Strategiczne 7 kwietnia 2009

Kontynuacja popularnej gry ekonomicznej, w której zadaniem gracza jest zarządzanie restauracją, a później całą ich siecią. Do wyboru mamy trzy typy lokali gastonowmicznych oraz całe setki przepisów i najrózniejszych obiektów dekoracyjnych.

Hotel Giant 2
Hotel Giant 2

Strategiczne 14 listopada 2008

Druga odsłona sympatycznej serii gier ekonomicznych, w których wcielamy się w menedżera hotelu. Naszym głównym celem jest stworzenie jak najbardziej luksusowego miejsca pobytu w całym mieście. W tym celu m.in. dbamy o budżet i ciągłe podnoszenie jakości świadczonych przez nasz ośrodek usług, rekrutację nowych pracowników i organizację szkoleń dla całego personelu.

Imperium Azteków
Imperium Azteków

Strategiczne 15 kwietnia 1999

Imperium Azteków jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła przedstawia alternatywną wizję historii świata. Cywilizacja Azteków osiągnęła pełny rozkwit, docierając na drugi brzeg Atlantyku. Gracz ma okazję wziąć udział w fikcyjnym konflikcie pomiędzy tytułowym Imperium Azteków, Chinami i Rosją. Deweloperzy ze studia New Media Generation przygotowali rozbudowaną kampanię do rozgrywki jednoosobowej oraz sieciowy tryb multiplayer dla maksymalnie 7 uczestników.