Bohemia Interactive to producent i wydawca gier.
Czeskie studio deweloperskie z siedzibą w Pradze, które tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne. Debiutancki projekt tego zespołu, czyli gra Operation Flashpoint: Cold War Crisis, przyniósł mu światową sławę; dużą popularnością cieszą się również jego kolejne dzieła, wśród których prym wiedzie seria ArmA. Bohemia Interactive jest także wydawcą niektórych swoich gier.
Studio Bohemia Interactive rozpoczęło działalność w 1999 roku. Założycielami firmy byli: Marek Španěl, Ondřej Španěl oraz Slavomír Pavlíček. Debiutanckim dziełem zespołu miała być strzelanka zainspirowana przez kultowe River Raid, jednak ze względu na niewielki potencjał tego projektu, z czasem przeobraził się on w realistycznego FPS-a o kodowej nazwie Poseidon. W międzyczasie twórcy pomogli ekipie Centauri Production w stworzeniu gry Fairy Tale: About Father Frost, Ivan and Nastya, znanej w Polsce pod tytułem Baśń o Dziadku Mrozie, Iwanie i Nastce.
Poseidon rodził się w bólach, trzykrotnie zmieniając wydawcę, by ostatecznie trafić na komputery osobiste w czerwcu 2001 roku, jako wydane przez firmę Codemasters Operation Flashpoint: Cold War Crisis. W ciągu trzech miesięcy od premiery tytuł znalazł ponad pół miliona nabywców, co pozwoliło jego autorom rozpocząć pracę nad kolejnymi projektami.
Celem deweloperów stało się nie tylko wzbogacenie swego debiutanckiego dzieła o dodatkową zawartość, lecz także stworzenie jego konwersji na pierwszego Xboksa oraz przygotowanie drugiej części. Edycja na konsolę Microsoftu powstawała przez cztery lata – wydana pod tytułem Operation Flashpoint: Elite nie odniosła sukcesu, czego powodem była przede wszystkim zbliżająca się premiera Xboksa 360. W międzyczasie deweloperzy pracowali również nad strzelanką osadzoną na Dzikim Zachodzie, jednak ostatecznie projekt został anulowany.
Po premierze Elite Bohemia Interactive skoncentrowało się na przygotowaniu pełnoprawnej kontynuacji swojego pierwszego dzieła, o kodowej nazwie Game 2. Firma Codemasters nie była jednak zadowolona z postępów, w związku z czym zaczęła rozglądać się za pomocą z zewnątrz. Po tym, jak ekipa wyraziła kategoryczny sprzeciw, drogi obu firm ostatecznie się rozeszły. W efekcie Codemasters zachowało prawa do marki Operation Flashpoint przez, zaś Bohemia popadła w finansowe tarapaty.
Przed bankructwem Bohemia Interactive zdołało się uchronić dzięki swemu kolejnemu dziełu. Projekt, oparty na silniku napędzającym Operation Flashpoint: Elite, zyskał tytuł ArmA: Armed Assault. Produkcja, którą studio wydało własnym sumptem, trafiła na komputery osobiste w 2006 roku, odnosząc sukces finansowy. W 2007 roku autorzy oddali w ręce graczy rozszerzenie zatytułowane Queen’s Gambit, po czym skoncentrowali się na tworzeniu jej pełnoprawnego sequela.
ArmA II zadebiutowała w 2009 roku, konkurując ze stworzonym przez Codemasters Operation Flashpoint: Dragon Rising. Zarówno sprzedaż, jak i oceny przyznawane temu tytułowi były bardzo dobre, w związku z czym w kolejnych latach autorzy poświęcili się przygotowywaniu rozszerzeń (Operation Arrowhead, British Armed Forces, Private Military Company, Reinforcements, Army of the Czech Republic) oraz produkcji nieco mniejszego kalibru, zatytułowanej Take on Helicopters. Ponadto w 2011 roku zadebiutowała odświeżona wersja gry Operation Flashpoint: Cold War Crisis, czyli Arma: Cold War Assault.
Seria, która cieszyła się dużą popularnością, miała doczekać się trzeciej odsłony. Co ciekawe, deweloperzy rozważali początkowo osadzenie jej akcji w przyszłości, a także wzbogacenie mechaniki o elementy RPG, jednak ostatecznie wycofali się z tego pomysłu, wracając do współczesnego „settingu”.
W 2012 roku dwóch Czechów zostało przyłapanych na greckiej wyspie Lemnos na fotografowaniu instalacji wojskowych, za co groził im wyrok dwudziestu lat pozbawienia wolności. Jak się okazało niedługo później, byli to pracownicy studia Bohemia Interactive. Po 129 dniach pobytu w więzieniu, interwencji prezydenta Czech Václava Klausa, a także wysłaniu do greckiego rządu petycji podpisanej przez graczy, deweloperzy zostali uwolnieni. W międzyczasie na sklepowych półkach pojawiła się kolejna gra studia, czyli strategia zatytułowana Carrier Command: Gaea Mission.
Pokłosiem wydarzeń z 2012 roku była zmiana miejsca akcji gry Arma III z wyspy Lemnos na fikcyjną Altis. Produkcja zadebiutowała w sierpniu 2013 roku, odnosząc sukces artystyczny i komercyjny. Nie było to zatem ostatnie słowo twórców w temacie rozwoju marki – jeszcze w 2013 roku zadebiutował taktyczny spin-off serii, czyli Arma Tactics (wydany na komputery osobiste i konsole), z kolei w 2016 roku w sprzedaży pojawiło się zarówno duże rozszerzenie do Arma III (nazwane Apex), jak i kolejna mobilna produkcja, czyli Arma Mobile Ops. Jeszcze jeden rozbudowany dodatek do trzeciej Army, czyli Laws of War, oddano w ręce graczy w 2017 roku.
Cofnijmy się na moment do roku 2012, kiedy to Dean Hall, pracujący wówczas w Bohemia Interactive, opublikował modyfikację do drugiej odsłony Arma, zatytułowaną DayZ. Popularność moda przerosła oczekiwania studia, a Hallowi zlecono przeobrażenie go w samodzielną produkcję. DayZ zadebiutowało w steamowym Wczesnym dostępie w grudniu 2013 roku, z kolei Hall opuścił szeregi Bohemia Interactive kilka miesięcy później.
W listopadzie 2016 roku Bohemia Interactive ogłosiło, że pod szyldem Bohemia Incubator będzie pracować nad eksperymentalnymi pozycjami, w których powstawanie zamierza angażować społeczność graczy. Rok 2017 przyniósł natomiast premierę kolejnego dzieła studia, czyli symulacyjnego Take on Mars.
Swoją następną produkcję Bohemia Interactive zapowiedziało w czerwcu 2018 roku. Mowa o multiplayerowej strzelance z elementami survivalu, zatytułowanej Vigor. 19 września 2019 roku pełna wersja tej produkcji pojawiła się na Xboksie One, w 2020 roku tytuł trafił natomiast na PlayStation 4 i 5, Xboksy Series X/S oraz Nintendo Switch. Vigor doczekał się w najlepszym wypadku umiarkowanie ciepłego przyjęcia; średnia ocen dla jego wersji na Xboksa One wynosiła 61/100 (według serwisu Metacritic).
W międzyczasie deweloperzy stworzyli jeszcze jeden dodatek do gry Arma III: Contact oferował nową kampanię obracającą się wokół pierwszego kontaktu z obcą cywilizacją, do którego doszło w Liwonii – fikcyjnym kraju inspirowanym Polską. Niedługo później Liwonia pojawiła się również w grze DayZ, za sprawą dużego rozszerzenia zatytułowanego po prostu Livonia.
Ponadto w grudniu 2019 roku Bohemia Interactive oddało nam do dyspozycji pełną wersję survivalowego sandboksa pod tytułem Ylands, który od listopada 2016 roku tkwił w fazie Wczesnego dostępu. Podobnie jak Vigor, omawiana produkcja nie wzbudziła zachwytów i otrzymała jedynie „mieszane” recenzje na platformie Steam.
Wreszcie w maju 2022 roku deweloperzy ujawnili, jaka przyszłość czeka serię Arma. Jak się okazało, twórcy pracowali nad dwiema produkcjami. Pierwszą z nich była pełnoprawna, czwarta odsłona cyklu, natomiast drugim – Arma Reforger, czyli sieciowa strzelanka, będąca swoistym testem Enfusion, czyli nowego silnika graficznego, napędzającego obydwa projekty.
Arma Reforger powstawała z myślą o komputerach osobistych, Xboksach Series X/S oraz PlayStation 5. Na PC i platformie Microsoftu tytuł zadebiutował w ramach wczesnego dostępu 17 maja 2022 roku. Szybko wyszło na jaw, że pozycja boryka się z wieloma problemami, a liczbę występujących w niej bugów można było określić jako zatrważającą. Czarę goryczy przelewał fakt, że na platformie Steam sprzedawano ją za 99 zł. W związku z powyższym, gracze i tak okazali się dla niej łaskawi, bowiem otrzymała ona od nich „mieszane” recenzje. Niemniej, autorzy szybko przystąpili do pracy nad łatkami, które ukazywały się regularnie na przestrzeni kolejnych miesięcy.
Lista wszystkich gier będących w produkcji przez Bohemia Interactive.
DayZ: Badlands - 2026 - PC
Arma 4 - 2027 - PC
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Bohemia Interactive.
DayZ: Frostline - 15 października 2024 - PC, PS4, XONE
Arma Reforger - 16 listopada 2023 - PC, XSX, PS5
Ylands - 5 grudnia 2019 - Switch, PC
DayZ: Livonia - 3 grudnia 2019 - PC, PS4, XONE
Vigor - 19 sierpnia 2019 - PC, Switch, XSX, PS4, PS5, XONE
Arma III: Contact - 25 lipca 2019 - PC
DayZ - 13 grudnia 2018 - PC, XONE, PS4
Arma III: Laws of War - 7 września 2017 - PC
Argo - 22 czerwca 2017 - PC
Take on Mars - 9 lutego 2017 - PC
Arma III: Apex - 11 lipca 2016 - PC
Arma Mobile Ops - 28 czerwca 2016 - AND, iOS
MiniDayZ - 21 listopada 2014 - PC
Arma III - 12 września 2013 - PC
Arma Tactics - 4 września 2013 - PC, AND, iOS
Carrier Command: Gaea Mission - 27 września 2012 - PC, X360
ArmA II: Army of the Czech Republic - 30 lipca 2012 - PC
Take on Helicopters - 27 października 2011 - PC
Arma: Cold War Assault - 9 sierpnia 2011 - PC
ArmA II: Reinforcements - 1 kwietnia 2011 - PC
ArmA II: Private Military Company - 30 listopada 2010 - PC
ArmA II: British Armed Forces - 26 sierpnia 2010 - PC
ArmA II: Operation Arrowhead - 29 czerwca 2010 - PC
ArmA II - 29 maja 2009 - PS3, X360, PC
ArmA: Queen's Gambit - 28 września 2007 - PC
ArmA: Combat Operations - 10 listopada 2006 - PC
Operation Flashpoint: Elite - 28 października 2005 - XBOX
Operation Flashpoint: Game of the Year - 12 sierpnia 2004 - PC
Operation Flashpoint: Resistance - 28 czerwca 2002 - PC
Operation Flashpoint: Gold Upgrade - 3 grudnia 2001 - PC
Operation Flashpoint: Cold War Crisis - 22 czerwca 2001 - PC
Fairy Tale: About Father Frost, Ivan and Nastya - 10 listopada 2000 - PC
Survivor GameZ - Anulowana - PC, PS4, XONE
Czeskie studio deweloperskie z siedzibą w Pradze, które tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne. Debiutancki projekt tego zespołu, czyli gra Operation Flashpoint: Cold War Crisis, przyniósł mu światową sławę; dużą popularnością cieszą się również jego kolejne dzieła, wśród których prym wiedzie seria ArmA. Bohemia Interactive jest także wydawcą niektórych swoich gier.
Studio Bohemia Interactive rozpoczęło działalność w 1999 roku. Założycielami firmy byli: Marek Španěl, Ondřej Španěl oraz Slavomír Pavlíček. Debiutanckim dziełem zespołu miała być strzelanka zainspirowana przez kultowe River Raid, jednak ze względu na niewielki potencjał tego projektu, z czasem przeobraził się on w realistycznego FPS-a o kodowej nazwie Poseidon. W międzyczasie twórcy pomogli ekipie Centauri Production w stworzeniu gry Fairy Tale: About Father Frost, Ivan and Nastya, znanej w Polsce pod tytułem Baśń o Dziadku Mrozie, Iwanie i Nastce.
Poseidon rodził się w bólach, trzykrotnie zmieniając wydawcę, by ostatecznie trafić na komputery osobiste w czerwcu 2001 roku, jako wydane przez firmę Codemasters Operation Flashpoint: Cold War Crisis. W ciągu trzech miesięcy od premiery tytuł znalazł ponad pół miliona nabywców, co pozwoliło jego autorom rozpocząć pracę nad kolejnymi projektami.
Celem deweloperów stało się nie tylko wzbogacenie swego debiutanckiego dzieła o dodatkową zawartość, lecz także stworzenie jego konwersji na pierwszego Xboksa oraz przygotowanie drugiej części. Edycja na konsolę Microsoftu powstawała przez cztery lata – wydana pod tytułem Operation Flashpoint: Elite nie odniosła sukcesu, czego powodem była przede wszystkim zbliżająca się premiera Xboksa 360. W międzyczasie deweloperzy pracowali również nad strzelanką osadzoną na Dzikim Zachodzie, jednak ostatecznie projekt został anulowany.
Po premierze Elite Bohemia Interactive skoncentrowało się na przygotowaniu pełnoprawnej kontynuacji swojego pierwszego dzieła, o kodowej nazwie Game 2. Firma Codemasters nie była jednak zadowolona z postępów, w związku z czym zaczęła rozglądać się za pomocą z zewnątrz. Po tym, jak ekipa wyraziła kategoryczny sprzeciw, drogi obu firm ostatecznie się rozeszły. W efekcie Codemasters zachowało prawa do marki Operation Flashpoint przez, zaś Bohemia popadła w finansowe tarapaty.
Przed bankructwem Bohemia Interactive zdołało się uchronić dzięki swemu kolejnemu dziełu. Projekt, oparty na silniku napędzającym Operation Flashpoint: Elite, zyskał tytuł ArmA: Armed Assault. Produkcja, którą studio wydało własnym sumptem, trafiła na komputery osobiste w 2006 roku, odnosząc sukces finansowy. W 2007 roku autorzy oddali w ręce graczy rozszerzenie zatytułowane Queen’s Gambit, po czym skoncentrowali się na tworzeniu jej pełnoprawnego sequela.
ArmA II zadebiutowała w 2009 roku, konkurując ze stworzonym przez Codemasters Operation Flashpoint: Dragon Rising. Zarówno sprzedaż, jak i oceny przyznawane temu tytułowi były bardzo dobre, w związku z czym w kolejnych latach autorzy poświęcili się przygotowywaniu rozszerzeń (Operation Arrowhead, British Armed Forces, Private Military Company, Reinforcements, Army of the Czech Republic) oraz produkcji nieco mniejszego kalibru, zatytułowanej Take on Helicopters. Ponadto w 2011 roku zadebiutowała odświeżona wersja gry Operation Flashpoint: Cold War Crisis, czyli Arma: Cold War Assault.
Seria, która cieszyła się dużą popularnością, miała doczekać się trzeciej odsłony. Co ciekawe, deweloperzy rozważali początkowo osadzenie jej akcji w przyszłości, a także wzbogacenie mechaniki o elementy RPG, jednak ostatecznie wycofali się z tego pomysłu, wracając do współczesnego „settingu”.
W 2012 roku dwóch Czechów zostało przyłapanych na greckiej wyspie Lemnos na fotografowaniu instalacji wojskowych, za co groził im wyrok dwudziestu lat pozbawienia wolności. Jak się okazało niedługo później, byli to pracownicy studia Bohemia Interactive. Po 129 dniach pobytu w więzieniu, interwencji prezydenta Czech Václava Klausa, a także wysłaniu do greckiego rządu petycji podpisanej przez graczy, deweloperzy zostali uwolnieni. W międzyczasie na sklepowych półkach pojawiła się kolejna gra studia, czyli strategia zatytułowana Carrier Command: Gaea Mission.
Pokłosiem wydarzeń z 2012 roku była zmiana miejsca akcji gry Arma III z wyspy Lemnos na fikcyjną Altis. Produkcja zadebiutowała w sierpniu 2013 roku, odnosząc sukces artystyczny i komercyjny. Nie było to zatem ostatnie słowo twórców w temacie rozwoju marki – jeszcze w 2013 roku zadebiutował taktyczny spin-off serii, czyli Arma Tactics (wydany na komputery osobiste i konsole), z kolei w 2016 roku w sprzedaży pojawiło się zarówno duże rozszerzenie do Arma III (nazwane Apex), jak i kolejna mobilna produkcja, czyli Arma Mobile Ops. Jeszcze jeden rozbudowany dodatek do trzeciej Army, czyli Laws of War, oddano w ręce graczy w 2017 roku.
Cofnijmy się na moment do roku 2012, kiedy to Dean Hall, pracujący wówczas w Bohemia Interactive, opublikował modyfikację do drugiej odsłony Arma, zatytułowaną DayZ. Popularność moda przerosła oczekiwania studia, a Hallowi zlecono przeobrażenie go w samodzielną produkcję. DayZ zadebiutowało w steamowym Wczesnym dostępie w grudniu 2013 roku, z kolei Hall opuścił szeregi Bohemia Interactive kilka miesięcy później.
W listopadzie 2016 roku Bohemia Interactive ogłosiło, że pod szyldem Bohemia Incubator będzie pracować nad eksperymentalnymi pozycjami, w których powstawanie zamierza angażować społeczność graczy. Rok 2017 przyniósł natomiast premierę kolejnego dzieła studia, czyli symulacyjnego Take on Mars.
Swoją następną produkcję Bohemia Interactive zapowiedziało w czerwcu 2018 roku. Mowa o multiplayerowej strzelance z elementami survivalu, zatytułowanej Vigor. 19 września 2019 roku pełna wersja tej produkcji pojawiła się na Xboksie One, w 2020 roku tytuł trafił natomiast na PlayStation 4 i 5, Xboksy Series X/S oraz Nintendo Switch. Vigor doczekał się w najlepszym wypadku umiarkowanie ciepłego przyjęcia; średnia ocen dla jego wersji na Xboksa One wynosiła 61/100 (według serwisu Metacritic).
W międzyczasie deweloperzy stworzyli jeszcze jeden dodatek do gry Arma III: Contact oferował nową kampanię obracającą się wokół pierwszego kontaktu z obcą cywilizacją, do którego doszło w Liwonii – fikcyjnym kraju inspirowanym Polską. Niedługo później Liwonia pojawiła się również w grze DayZ, za sprawą dużego rozszerzenia zatytułowanego po prostu Livonia.
Ponadto w grudniu 2019 roku Bohemia Interactive oddało nam do dyspozycji pełną wersję survivalowego sandboksa pod tytułem Ylands, który od listopada 2016 roku tkwił w fazie Wczesnego dostępu. Podobnie jak Vigor, omawiana produkcja nie wzbudziła zachwytów i otrzymała jedynie „mieszane” recenzje na platformie Steam.
Wreszcie w maju 2022 roku deweloperzy ujawnili, jaka przyszłość czeka serię Arma. Jak się okazało, twórcy pracowali nad dwiema produkcjami. Pierwszą z nich była pełnoprawna, czwarta odsłona cyklu, natomiast drugim – Arma Reforger, czyli sieciowa strzelanka, będąca swoistym testem Enfusion, czyli nowego silnika graficznego, napędzającego obydwa projekty.
Arma Reforger powstawała z myślą o komputerach osobistych, Xboksach Series X/S oraz PlayStation 5. Na PC i platformie Microsoftu tytuł zadebiutował w ramach wczesnego dostępu 17 maja 2022 roku. Szybko wyszło na jaw, że pozycja boryka się z wieloma problemami, a liczbę występujących w niej bugów można było określić jako zatrważającą. Czarę goryczy przelewał fakt, że na platformie Steam sprzedawano ją za 99 zł. W związku z powyższym, gracze i tak okazali się dla niej łaskawi, bowiem otrzymała ona od nich „mieszane” recenzje. Niemniej, autorzy szybko przystąpili do pracy nad łatkami, które ukazywały się regularnie na przestrzeni kolejnych miesięcy.
Lista wszystkich nadciągających gier które wyda Bohemia Interactive.
DayZ: Badlands - 2026 - PC
Everwind - 2026 - PC
Arma 4 - 2027 - PC
Lista wszystkich gier wydanych przez Bohemia Interactive.
DayZ: Frostline - 15 października 2024 - PC, PS4, XONE
Arma Reforger - 16 listopada 2023 - PC, XSX, PS5
Arma 3 Creator DLC: Spearhead 1944 - 25 lipca 2023 - PC
Silica - 3 maja 2023 - PC
Arma III Creator DLC: S.O.G. Prairie Fire - 6 maja 2021 - PC
Someday You'll Return - 5 maja 2020 - PS4, PS5
Ylands - 5 grudnia 2019 - PC, Switch
DayZ: Livonia - 3 grudnia 2019 - PC, PS4, XONE
Vigor - 19 sierpnia 2019 - XONE, Switch, PS4, PS5, XSX, PC
Arma III: Contact - 25 lipca 2019 - PC
Arma III Creator DLC: Global Mobilization - Cold War Germany - 29 kwietnia 2019 - PC
DayZ - 13 grudnia 2018 - PC, XONE, PS4
Arma III: Laws of War - 7 września 2017 - PC
Argo - 22 czerwca 2017 - PC
Take on Mars - 9 lutego 2017 - PC
Arma III: Apex - 11 lipca 2016 - PC
Arma Mobile Ops - 28 czerwca 2016 - iOS, AND
MiniDayZ - 21 listopada 2014 - PC
Arma III - 12 września 2013 - PC
Arma Tactics - 4 września 2013 - PC, iOS, AND
ArmA II: Army of the Czech Republic - 30 lipca 2012 - PC
Take on Helicopters - 27 października 2011 - PC
Arma: Cold War Assault - 9 sierpnia 2011 - PC
ArmA II: Reinforcements - 1 kwietnia 2011 - PC
ArmA II: Private Military Company - 30 listopada 2010 - PC
ArmA II: British Armed Forces - 26 sierpnia 2010 - PC
Fairy Tale: About Father Frost, Ivan and Nastya - 10 listopada 2000 - PC
Przyjrzeliśmy się temu, jakie dema cieszą się obecnie największym wzięciem na podczas nowej edycji Festiwalu Steam Next.
gry
Adrian Werner
15 października 2025 14:40
Polska gra RPG z otwartym światem i elementami survivalowymi cieszy się dużą popularnością na platformie Steam. Everwind pozwoli nam przemierzyć krainę złożoną z wysp unoszących się w powietrzu.
gry
Krystian Pieniążek
15 października 2025 06:44
Materiały z kampanii dla pojedynczego gracza do Arma Reforger trafiają do sieci. Nowa mapa ukaże się w ramach następnej dużej aktualizacji.
gry
Zuzanna Domeradzka
22 września 2025 18:44
Studio Bohemia Interactive wypuściło grafikę, która zawierała ukrytą wiadomość dla społeczności. Fani jednak szybko „połączyli kropki” i ją rozszyfrowali.
gry
Maciej Gaffke
2 września 2025 20:42
Arma 4 ma zaoferować naprawdę gigantyczne pole walki, czego studio Bohemia Interactive nie osiągnęłoby z pomocą popularnych silników do gier.
gry
Jakub Błażewicz
20 sierpnia 2025 14:15
Udostępnienie DayZ w usłudze PS Plus okazało się ogromnym sukcesem – w ciągu pierwszego dnia survival od Bohemia Interactive przyciągnął setki tysięcy nowych graczy. Popularność gry szybko jednak doprowadziła do poważnych problemów z serwerami.
gry
Kamil Kleszyk
6 sierpnia 2025 17:09
Sierpniowe gry PS Plus od dzisiaj dostępne dla wszystkich abonentów usługi, a wśród nich popularny survival, doceniony souslike i niespodzianka dla wyjątkowych fanów.
gry
Piotr Doroń
5 sierpnia 2025 09:54
Sony ogłosiło, jakie tytuły trafią do PS Plusa w sierpniu 2025 roku. Wśród nadchodzących gier znajdzie się choćby Lies of P od studia Round8.
gry
Maciej Gaffke
29 lipca 2025 18:55
Zespół Bohemia Interactive pokazał wreszcie odświeżoną wersję mapy znanej z Operation Flashpoint. Kolguyev wkrótce trafi do Arma Reforger.
gry
Adrian Werner
22 lipca 2025 12:58
Studio Bohemia Interactive zapowiedziało trzeci dodatek do DayZ. Badlands zabierze nas na pustynię i przyniesie mnóstwo wyzwań.
gry
Michał Serwicki
27 czerwca 2025 18:02