Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3X360
Okładka ArmA II (PC)

ArmA II

Armed Assault II

ArmA 2 jest kontynuacją jednej z najpopularniejszych PeCetowych gier taktycznych. Akcja drugiej części rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Działania prowadzimy na terenie fikcyjnego państwa - Czarnoruś.

Akcji | FPP | współczesne konflikty | FPS | wojenne | wojskowe | multiplayer | kooperacja | strzelanki

Okładka ArmA II (PC)

data premiery gry:

anulowana

PS3 X360

29maj2009

PC

ArmA 2 jest oficjalną kontynuacją jednej z najbardziej popularnych taktycznych strzelanin przedstawionych z perspektywy pierwszej osoby. Wydarzenia obserwujemy z oczu jednego z żołnierzy biorących udział w zakrojonych na szeroką skalę działaniach wojennych. Sama zabawa ma bardzo realistyczny przebieg i wyróżnia się dość złożonym sterowaniem. W przeciwieństwie jednak do pierwszej części, którą wydano wyłącznie na komputery osobiste, tym razem zadbano także o posiadaczy konsol PlayStation 3 oraz Xbox 360.

Akcja drugiej części serii rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Jest rok 2009. Miejscem wydarzeń jest fikcyjne sowieckie państwo o nazwie Czarnoruś. Wcielamy się w jednego z członków elitarnego oddziału specjalnego Razor. Zostajemy wysłani w region konfliktu, by uporać się z agresywnym wrogiem w postaci antyrządowej frakcji o nazwie „CzDKZ” (Czarnoruski Ruch Czerwonej Gwiazdy).

ArmA 2 wyróżnia się spośród wszelakiej maści FPS-ów między innymi rozległymi mapami, na których prowadzone są działania wojenne oraz stosunkowo wysokim poziomem realizmu. Na poszczególnych planszach możemy się do woli przemieszczać bądź to o własnych siłach lub używając różnorakich środków transportu – pojazdów opancerzonych, czołgów czy śmigłowców. Podobnie jak w poprzedniej części serii, jesteśmy jedynie niewielkim trybikiem machiny wojennej. Szeroko zakrojone akcje dywersyjne za linią wroga zostały poszerzone o opcję High Command, polegającą na dowodzeniu całą armią. W grze zawarto także system konwersacji z NPC, wzorowany na grach role-playing.

Gra, podobnie jak pierwsza część ArmA: Armed Assault, cechuje się szczegółowym odwzorowaniem zastosowanych rodzajów broni bazujących na rzeczywistych modelach. Autorzy postarali się również o wprowadzenie symulacji fauny oraz codziennego życia cywilów we wsiach i miasteczkach. Poprawiono także system niszczenia wybranych elementów otoczenia. Modyfikacjom uległ system leczenia partnerów z zespołu oraz dowodzenia.

Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza zawarto pełnoprawny multiplayer.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-64  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 1593 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,9 / 10 na podstawie 499 głosów czytelników.

Wymagania sprzętowe ArmA II

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Quad 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista

ArmA II - recenzja gry
ArmA II - recenzja gry

Recenzja 10 lipca 2009, 12:18

W tym miejscu pojawia się ważna nowinka ArmA II, a mianowicie dynamiczny system konwersacji. Nie jest to opcja rozmiarem przypominająca pozycje z gatunku cRPG, aczkolwiek tak samo przydatna. W trakcie wykonywania misji gracz może podejść do wybranej jednostki i wypytać o kilka ciekawych rzeczy, np. przewidywaną pogodę i pozycję wroga. Warunkiem rozpoczęcia rozmowy jest znajomość języka (nie każdy członek Razor zna czarnoruski), nastawienie obywatela Czarnorusi oraz konstrukcja scenariusza. Zdarzyć się może, że ta sama persona zareaguje inaczej za każdym razem, gdy rozpoczniemy misję od nowa. Niewątpliwie utrudnia to wykonywanie zadań w kontekście śledczego charakteru kampanii.

PS3
X360
PC