Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka ArmA II: Operation Arrowhead (PC)

ArmA II: Operation Arrowhead PC

Samodzielny dodatek do świetnego symulatora żołnierza. Akcja dzieje się trzy lata po zakończeniu starcia na Czarnorusi i przenosi gracza do fikcyjnego Takistanu. Zadanie jest proste – pokonać lokalnego przywódcę, który dysponuje pokaźną armią.

To jest dodatek do gry ArmA II.

Akcji | FPP | TPP | współczesne konflikty | FPS | wojenne | wojskowe | multiplayer | kooperacja | strzelanki

PC Windows
Okładka ArmA II: Operation Arrowhead (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

29czerwca2010

6sierpnia2010

pudełko PL

ArmA II: Operation Arrowhead to samodzielny dodatek do taktycznej strzelaniny od studia Bohemia Interactive. Akcja gry dzieje się trzy lata po zakończeniu konfliktu w Czarnorusi, a my zostajemy przeniesieni do fikcyjnego Takistanu, by pod egidą wojsk koalicji kierowanych przez Stany Zjednoczone walczyć o pokój na terytorium zajętym przez wojska pułkownika Aziza - lokalnego anarchisty. W trakcie misji wchodzących w skład kampanii dowodzimy jednostkami specjalnymi, helikopterem bojowym Apache, a także czołgiem Abrams. Oczywiście tak jak w przypadku poprzednich gier z serii ArmA, dowództwo nakreśla dokładnie cele, ale to w jaki sposób zostaną one zrealizowane, zależy już tylko od naszych poczynań.

Działania prowadzimy na wzgórzach położonych w środkowej Azji. Poszczególne elementy składające się na mechanikę rozgrywki wyglądają dość podobnie do tych znanych z ArmA II. Mamy tu rozległe pole walki, dowolność wyboru taktyki i sposobu realizowania kolejnych rozkazów. Do tego szeroki przekrój dostępnych jednostek – od piechoty (w tym czeskie oraz niemieckie oddziały specjalne), na rozmaitych pojazdach wojskowych kończąc. Jedną z głównych atrakcji Operation Arrowhead jest możliwość wykorzystania bezzałogowego helikoptera zwiadowczego AH-6X, który jest w stanie namierzyć wrogie pojazdy i żołnierzy z dużej odległości. Studio Bohemia Interactive wzbogaciło także listę modułów w edytorze misji m.in. dodając generator terenów zurbanizowanych.

Gra cechuje się ponadto szczegółowym odwzorowaniem zastosowanych rodzajów broni w oparciu o modele istniejące w rzeczywistości. Autorzy postarali się również o wprowadzenie systemu termowizji o nazwie FLIR, który rozpoznaje obiekty o podwyższonej temperaturze z uwzględnieniem elementów pojazdów tj. gąsienice, silnik, pancerz.

Zobacz pełny opis gry

Ocena czytelników: 8,6 / 10 na podstawie 348 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8.9 / 10 na podstawie 109 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 69,99 PLN

Gry podobne do ArmA II: Operation Arrowhead

Klasyfikacja PEGI ArmA II: Operation Arrowhead

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe ArmA II: Operation Arrowhead

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Quad 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista

ArmA II: Operation Arrowhead - recenzja gry
ArmA II: Operation Arrowhead - recenzja gry

Recenzja 4 sierpnia 2010, 13:25

Operation Arrowhead wprowadza również cztery nowe strony konfliktu: armię Stanów Zjednoczonych, oddziały NATO (złożone z czeskiego KSK oraz niemieckich speców z Bundeswehry), wojska Takistanu oraz lokalną bojówkę. Oczywiście nietrudno zgadnąć, że znowu mamy do czynienia z kiepskim wyważeniem sił. Jankesi dysponujący solidnymi czołgami typu Abrams z palcem w nosie pokonują siły Takistanu, które mają na wyposażeniu stare i wyżyłowane T-55. Tak samo zresztą prezentują się pojazdy lekkie – Humvee w pustynnym kamuflażu i ze wzmocnionym pancerzem zamieniają w pył UAZ-y z karabinami maszynowymi czy nawet zagrabione Land Rovery partyzantów. Oczywiście można sobie utrudnić zadanie i zatrzeć braki w balansie umiejętnym rozłożeniem liczby jednostek. Inna bajka to ich graficzna jakość, a ta jest bardzo dobra. Nie ma chyba w OA pojazdu, który odstawałby wizualnie od reszty. Wszystko dopięte jest na ostatni guzik i dopracowane w najdrobniejszych detalach. Dotyczy to także nowych rodzajów broni, zwłaszcza SCAR-ów, które wymodelowano do najmniejszej śrubki.