Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PSPPS3
Okładka Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 (PC)

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 jest drugą częścią mini-serii, funkcjonującej w ramach popularnego cyklu taktycznych gier akcji, traktującego o dowodzeniu elitarnym oddziałem żołnierzy, zwanych "Duchami".

Akcji | TPP | współczesne konflikty | taktyczne | wojskowe | multiplayer | TPS | strzelanki

Okładka Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 (PC)

producent: Grin

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

6mar2007

X360

13lip2007

PC

21sie2007

PS3 PSP

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 jest drugą częścią mini-serii, funkcjonującej w ramach popularnego cyklu taktycznych gier akcji, traktującego o dowodzeniu elitarnym oddziałem żołnierzy, zwanych "Duchami". Developerzy z Red Storm Entertainment, podążając za technologicznym rozwojem w branży elektroniczno-rozrywkowej, uczynili swoje dzieło dostępnym wyłącznie dla komputerów osobistych klasy PC oraz konsol nowej generacji (PlayStation 3 i Xbox 360) i kieszonkowej platformy PlayStation Portable.

Początek warstwy fabularnej omawianej gry następuje niedługo po wydarzeniach, przedstawionych w pierwszej odsłonie GRAW. Trafiamy więc w samo serce hipotetycznego konfliktu granicznego z 2014 roku pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Meksykiem. W tym ostatnim kraju panuje wojna domowa z udziałem sił lojalistycznych i rebeliantów, którzy zagrażają również północnemu sąsiadowi ojczyzny tequili. Kapitan Scott Mitchell wraz ze swoimi podkomendnymi ląduje więc najpierw w rejonie meksykańskiego miasta Ciudad Juarez, aby w późniejszych misjach bronić bezpieczeństwa USA na lewym brzegu Rio Grande w teksańskim El Paso.

Twórcy Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 postanowili ponownie zaprezentować graczom, jak mogą wyglądać i działać żołnierze w niezbyt odległej przyszłości. "Duchy" dysponują więc supernowoczesną bronią i mnóstwem innego prototypowego wyposażenia (m.in. specjalne mundury polowe typu ACU). W zespole pojawia się ponadto lekarz, szybko i sprawnie opatrujący rannych towarzyszy. Dodatkowe wsparcie oferuje np. latający robot rozpoznawczy, silnie opancerzony czołg M1A2 Abrams i wyposażony w rakiety śmigłowiec AH-64D Apache.

Na uwagę zasługuje też znacznie bardziej zaawansowany, w stosunku do poprzedniej części GRAW, interfejs użytkownika. Można dzięki niemu błyskawicznie przełączać się pomiędzy rozmaitymi ujęciami pola bitwy, aby nie było problemu z precyzyjnym planowaniem taktycznym. Autorzy poczynili także postępy w dziedzinie Sztucznej Inteligencji i to zarówno przeciwników, jak i podległych nam żołnierzy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8 / 10 na podstawie 1667 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

Klasyfikacja PEGI Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.8 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows XP/Vista

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 - recenzja gry

Recenzja 31 lipca 2007, 10:22

No dobrze... zapoznajemy się z ogólnymi wytycznymi, dobieramy członków drużyny, oglądamy krótki wstęp (filmiki przerywnikowe są niestety przeraźliwie nudne i kręcone na enginie gry), tak aby wreszcie wylądować na mapie i... pojawia się tu pierwsze zaskoczenie. Okazuje się bowiem, że wiele map zostało w tak znacznym stopniu zmniejszonych, że można się wręcz nabawić klaustrofobii. Przykładowo, w pierwszej misji kampanii dotarcie na drugi koniec planszy (pomijając obecność sił wroga) nie zajęłoby więcej niż dwie minuty. Później jest już nieco lepiej, szczególnie w misjach rozgrywanych w mieście, choć planszom daleko jest do stopnia rozbudowania map z pierwszej części serii.

PC
PS3
X360
PSP