Data wydania: 22 czerwca 2017
Ukierunkowana na drużynową rywalizację w sieci taktyczna strzelanina FPS czeskiego studia Bohemia Interactive, będąca konwersją wydanego w 2011 roku symulatora militarnego Arma III. Akcja gry Argo osadzona została na fikcyjnej wyspie Malden, będącej odświeżoną wersją lokacji z wydanego w 2001 roku Operation Flashpoint.
Gracze
Project Argo to ukierunkowana na drużynową rywalizację w sieci taktyczna strzelanina FPS, będąca konwersją wydanego we wrześniu 2013 roku symulatora militarnego Arma III. Tytuł dostępny jest na platformie PC, a za jego powstanie odpowiadają twórcy pierwowzoru (jak i całej serii) z czeskiego studia Bohemia Interactive, znani także z takich produkcji, jak DayZ, Take on Helicopters czy pierwsze odsłony cyklu Operation Flashpoint. Warto jednocześnie dodać, że opisywany tytuł jest pierwszym projektem stworzonym w ramach programu Bohemia Incubator, którego zadaniem jest testowanie różnych elementów mechaniki do wykorzystania w kluczowych produkcjach studia (w tym wypadku kooperacyjnego trybu wieloosobowego w serii Arma).
Akcja Project Argo osadzona została na fikcyjnej, pacyficznej wyspie Malden, stanowiącej odświeżoną wersję lokacji znanej z pierwszej ważnej gry Bohemia Interactive, tj. wydanego w roku 2001 Operation Flashpoint: Cold War Crisis. Kiedy na wyspę spadają szczątki tytułowej stacji kosmicznej Argo, rozpoczyna się rywalizacja o przejęcie fragmentów konstrukcji oraz odzyskanie wykorzystanej do jej stworzenia technologii. Do akcji wkraczają dwie rywalizujące ze sobą frakcje: korporacja Clouds oraz paramilitarna organizacja Flames. Gracze, wcieliwszy się w role najemników i dołączywszy do jednej z frakcji, starają się przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.
Project Argo jest konwersją, która zmienia mechanikę militarnego symulatora Arma III w taktyczną, drużynową strzelaninę FPS, wykorzystującą cały szereg typowych dla gatunku rozwiązań. Przystępując do zabawy, wybieramy swojego najemnika i decydujemy o rodzaju wykorzystywanego przez niego wyposażenia, a następnie wkraczamy na pole bitwy, aby uczestnicząc w kolejnych dynamicznych wymianach ognia, uczynić z początkującego adepta prawdziwego weterana.
Rozgrywka zaprojektowana została wedle zasady: łatwa do nauczenia, trudna do opanowania. Do osiągnięcia sukcesu niezbędne są więc zarówno indywidualne zdolności graczy i umiejętność wykorzystywania rozmaitych osłon terenowych, jak i stosowanie drużynowych manewrów taktycznych, takich jak ogień zaporowy, flankowanie itp. W grze nie ma żadnych wytyczonych ścieżek postępowania, a gracze otrzymują pełną swobodę działania na całym terenie. Niebezpieczeństwo może więc nadejść w każdej chwili i z każdej strony, co zmusza do ścisłego i umiejętnego współdziałania graczy w ramach drużyny. Na przebieg walki wpływ mogą wywierać także okazjonalne zrzuty zaopatrzenia, które nierzadko potrafią odwrócić losy całej bitwy.
Opisywana produkcja studia Bohemia Interactive przeznaczona jest wyłącznie do wieloosobowej zabawy w sieci i oferuje trzy podstawowe tryby rozgrywki, rozgrywające się w różnych lokacjach wyspy Malden, z których każda podzielona została na trzy tzw. strefy bitew. W trybie Clash obie drużyny rywalizują ze sobą o kontrolę nad poszczególnymi sektorami mapy. W wariancie Link celem zabawy jest przejęcie wszystkich punktów strategicznych szybciej od przeciwnika. W trybie Raid drużyny dzielą się na stronę atakującą i broniącą; celem pierwszej z nich jest odszukanie ukrytego w jednej z trzech możliwych lokalizacji terminala i pobranie z niego ważnych danych, zaś ekipa broniąca stara się do tego nie dopuścić.
Pod względem oprawy, wydany na platformie PC Project Argo stoi na bardzo wysokim poziomie, czyniąc użytek z kolejnej generacji autorskiego silnika graficznego, zastosowanego w grze Arma III i nieustannie rozwijanego wraz z jej kolejnymi aktualizacjami. Produkcja ma więc podobne atuty, jak jej ceniona poprzedniczka, wliczając w to olbrzymich rozmiarów mapy zaprojektowane z niezwykłą dbałością o detale, czy też realistycznie odwzorowaną balistykę pocisków. Ciekawostkę stanowić może fakt, że stworzona na potrzeby Project Argo mapa wyspy Malden została udostępniona w formie bezpłatnego DLC również posiadaczom Army III.
Autor opisu gry: Retromaniak
Darmowy FPS Argo doczekał się premiery pełnej wersji. Nowa produkcja twórców gry Arma III trafiła wczoraj na Steama, pozwalając graczom na wzięcie udziału w rywalizacji pięcioosobowych zespołów.
gry
Jakub Błażewicz
23 czerwca 2017
Zespół Bohemia Interactive ogłosił, że 22 czerwca ukaże się gra Argo, czyli w pełni darmowa sieciowa strzelanka, która połączy szybkie wieloosobowe potyczki z mechaniką Arma III.
gry
Adrian Werner
1 czerwca 2017
Dziś piszemy o zapowiedzi nowego, jeszcze niezatytułowanego projektu od thatgamecompany (twórców Journey), gratisowej grze dla uczestników zbiórki pieniędzy na Wasteland 3, darmowym prototypie sieciowej strzelanki Project Argo na bazie Arma III i programie Bohemia Incubator oraz o premierze Eisenwald: Blood of November, samodzielnego dodatku do Legends of Eisenwald. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
2 listopada 2016
Wymagania sprzętowe gry Argo:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Dual Core 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9800 GT/Radeon HD 5670 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7 SP1 (64-bit).
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4460 3.2 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7800 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7/8/10 (64-bit).
Średnie Oceny:
Średnia z 31 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Kayonek2017 Legionista
I kolejna gra od Bohemia Interactive ze słabą optymalizacją... Szkoda.
mateo91g Generał
Gra ma potencjał, ale jest cholernie zabugowana. Można przyjąć, że jest to jeszcze Alfa, chociaż niektóre Alfy są bardziej dopracowane. W tą grę trzeba jeszcze sporo pracy włożyć, ale jak ją dokończą, to może być z tego świetna gra. Poruszanie się jest toporne - postać porusza się tak jakby ślizgała się po lodzie, ponadto co chwilę o coś się blokuje, system trafień nie działa, sterowanie jest niedorobione (nie ma nawet przycisku odpowiedzialnego za skakanie, zmianę trybu ognia, mimo iż ikonka z wybranym trybem jest widoczna), gra jest niezoptymalizowana i spadki klatek są nagminne. Jednym słowem - warto poczekać, aż dopracują i załatają tą grę, a na radzie sobie odpuścić.
Zalewany Konsul
Ja pograłem chwilę (tj. 3 godziny) i powiem, że gra jest w porządku.
Jeżeli graliście w jakąkolwiek Armę (choćby DayZ), a w szczególności trójkę to będziecie czuć się jak w domu. Wszystko hula na tym samym silniku przez co bugi, optymalizacja i ogólna toporność to normalka co każdy gracz Army z dłuższym stażem oleje bo jest przyzwyczajony.
Sterowanie jak się do niego przyzwyczaicie nie będzie sprawiało kłopotów. Wszystko jest na swoim miejscu, tylko jak na tą serię przystało inaczej przypisane (F - zmiana trybu strzału, Spacja - Interakcja itd.).
Rozgrywka wcale nie jest jakaś trudna bo jako początkujący na spokojnie można dać sobie radę. Sama gra jest szybsza od Army przez co niektórzy nie będą się nudzić. Jedynie bugi, glitche i popsuty hitreg dają się we znaki.
Model Free2Play jest przepiękny, żadnych mikropłatności, wszystko za zarobione punkty, a specjalne DLC daje tylko kosmetyczne przedmioty.
Optymalizacja jest jaka jest, ale to przecież Bohemia. Kogoś to dziwi? Jeszcze w tytule F2P? BF1 mi z patcha na patcha tnie coraz bardziej i wiszą mi już te FPSy. Byle, żeby dało się grać.
Gra musi się rozwinąć bo ma potencjał, a wyszła całkiem niedawno, mam nadzieję, że tego nie zmarnują. Moim zdaniem warto poświęcić dla Argo trochę czasu, szczególnie, że nic za to nie płacicie (poza prądem i internetem).
mukulele Legionista
Zapomniałem o tym tytule patrzę na news że gra dostępna na Steam. Pobieram żeby sprawdzić "z czym to się je".
Czytam komentarze że słaba optymalizacja itd. spodziewam się najgorszego a tu gra działa na maksymalnych ustawieniach (wszystkie suwaki na max plus ustawienia ultra, również maksymalne wygładzanie krawędzi) i to bez żadnego przycięcia. W dodatku wygląda lepiej niż sama Arma III która działa kilkukrotnie gorzej a to przecież ten sam silnik graficzny.
Co daje efekt że Argo wygląda wręcz genialnie. Czyżby poprawili optymalizację w kilka miesięcy?
Ogromne zaskoczenie w tej kwestii.
Co do rozgrywki na razie nie rozumiem zamysłu rozgrywki. I w jakim kierunku pójdzie. Na pewno to kwestia czasu i poznania mechaniki itd. Dla mnie ważne czy będą pojazdy i walki na dużych obszarach jak w Squad? A może to mniej ambitny projekt. Trochę nie wierzę że taka gra może być wiecznie darmowa. No i widzę że klawisze nie są przypisane jak w w większości gier (Przykład kucanie jest klawiszem). Oczywiście można wszystko ustawić wcześniej.
Bardzo ciekawa pozycja, którą warto śledzić.