Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Arma III (PC)

Arma III PC

Trzecia część cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS), realistycznie przedstawiających współczesne pole walki. Akcja ArmA III osadzona została w niedalekiej przyszłości. Konflikt na Bliskim Wschodzie mocno osłabił siły NATO.

Akcji | FPP | współczesne konflikty | FPS | wojenne | multiplayer | kooperacja | strzelanki

PC Windows
Okładka Arma III (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

12września2013

12września2013

pudełko PL

Studio Bohemia Interactive wyspecjalizowało się w produkcji taktycznych FPS-ów, odznaczających się dużym realizmem w przedstawieniu współczesnego pola walki. ArmA III to kolejna odsłona cyklu zapoczątkowanego w 2006 roku. Twórcy gry pozostali wierni platformie PC, jednocześnie wprowadzając szereg innowacji technologicznych, w tym następną generację silnika graficznego Real Virtuality.

Akcja ArmA III osadzona została w niedalekiej przyszłości. Po latach intensywnych działań wojennych na Bliskim Wschodzie, Europa staje się ostatnim bastionem dla osłabionych sił wojskowych NATO. Dowództwo Paktu upatruje szansy na zmianę sytuacji w desperackiej misji daleko na tyłach wroga. Niewielka wyspa na Morzu Śródziemnym skrywa militarny sekret, który może mieć kluczowe znaczenie dla losów toczącego się konfliktu. Na miejsce wysłani zostają żołnierze jednostki specjalnej oraz badacze. Rozpoczyna się operacja o kryptonimie „Magnitude”. Czescy deweloperzy nie zapomnieli też o miłośnikach starć multiplayer. Dedykowane serwery (odrębnie dla systemów Windows i Linux) umożliwiają zabawę zarówno w trybie rywalizacji jak i kooperacji.

Twórcy gry postawili sobie zadanie, by dać graczom możliwie dużą swobodę działania. Ma to swoje odzwierciedlenie chociażby w bogatych opcjach indywidualizacji umundurowania czy uzbrojenia. W porównaniu z poprzednimi odsłonami serii ArmA III oferuje także większy wachlarz dostępnych broni i pojazdów. Gracze mogą kierować różnego rodzaju samolotami, helikopterami, pojazdami kołowymi a nawet statkami. Twórcy poprawili interfejs użytkownika, dzięki czemu jest on znacznie łatwiejszy w obsłudze. Jednocześnie nie zostało to osiągnięte przez uproszczenie mechanizmów rozgrywki. Wszystkie opcje i funkcje wciąż są dostępne. Teraz po prostu korzystanie z nich jest prostsze. Po raz pierwszy w historii serii pojawiają się również misje podwodne.

Za stronę wizualną ArmA III odpowiada czwarta generacja silnika graficznego studia Bohemia, korzystająca m.in. z technologii PhysX. Pozwoliło to znacząco podnieść symulacyjny charakter rozgrywki, jednocześnie zapewniając lepszej jakości animacje. Ponadto nowa technologia umożliwiła wprowadzenie olbrzymiej skali map. Udostępnione graczom tereny przekraczają 320 kilometrów kwadratowych. Otoczenie w grze odwzorowane zostało na podstawie autentycznego wyglądu jednej z wysp na Morzu Śródziemnym z dużą dbałością o detale geograficzne. Twórcy zadbali także o narzędzia dla moderów. W oparciu o intuicyjnie prosty w obsłudze edytor gracze mogą tworzyć własne misje i scenariusze.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6.575 / 10 na podstawie 1149 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.2 / 10 na podstawie 795 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Arma III

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Arma III

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5 2.8 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), 25 GB HDD, Windows Vista(SP2)/7(SP1)

Recenzja gry ArmA III - wizualnie piękna, ale pozbawiona treści

Recenzja 12 września 2013, 12:53

Nasi podopieczni nie doczekali się może rozbudowanego systemu staminy, po którym mdleli – znanego z moda ACE, jednak obecny, w którym wojak przestaje biec, głośno oddycha i ma problemy z celowaniem, wydaje się rozwiązaniem wystarczającym. Samo strzelanie pozostało na poziomie znanym z Army II: Operation Arrowhead, dobre wyzerowanie celownika to jak zwykle podstawa podczas prowadzenia ognia na duże odległości, balistyka nie jest jednak tak rozbudowana jak w fanowskich nakładkach.