Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Operation Flashpoint: Red River (PC)

Operation Flashpoint: Red River

Trzecia odsłona popularnego cyklu taktycznych FPS-ów. Tym razem bierzemy udział w walkach toczących się na terenie Tadżykistanu. Akcja gry toczy się na terenach Tadżykistanu, czyli kraju osadzonego pomiędzy Afganistanem, Uzbekistanem, Kirgistanem oraz Chinami.

Akcji | FPP | taktyczne | FPS | wojenne | multiplayer | kooperacja | strzelanki

Okładka Operation Flashpoint: Red River (PC)

data premiery gry:

21kwi2011

PC X360 PS3

Operation Flashpoint: Red River to trzecia część zapoczątkowanej w 2001 roku serii gier akcji. Podobnie jak poprzednie tytuły z cyklu, najnowsza odsłona koncentruje się na wiarygodnym przedstawieniu realiów pola walki i zapewnieniu taktycznej głębi wszystkim starciom. Za produkcję odpowiada ten sam zespół, który stworzył drugą część (a jednocześnie inny, niż ten odpowiedzialny za pierwszą odsłonę), czyli wewnętrzne studio Codemasters.

Akcja gry toczy się na terenach Tadżykistanu. Kraj ten osadzony jest pomiędzy Afganistanem, Uzbekistanem, Kirgistanem oraz Chinami, a jego historia kształtowana była zarówno przez wpływy azjatyckie jak i sowieckie. Zapewnia to olbrzymią różnorodność architektoniczną odwiedzanych miejsc. Fabułę Red River rozbito na trzy akty, a twórcy otwarcie przyznają, że wzorowali się na współczesnych filmach wojennych takich jak Jarhead, The Hurt Locker czy serial Generation Kill. Dzięki temu nadano konfliktowi zbrojnemu bardziej ludzki wymiar, co osiągnięto m.in. przez wprowadzenie barwnych i regularnych komentarzy towarzyszących nam żołnierzy, czy dbałość o detale takie jak wyraźnie podniszczony wizualnie ekwipunek.

Operation Flashpoint: Red River jest zdecydowanie bardziej przystępna dla zwykłego gracza niż poprzednie odsłony cyklu, choć wciąż zachowuje realizm. Przerobieniu uległ sposób wydawania rozkazów, dzięki czemu nie musimy już za każdym razem przedzierać się przez kilkustopniowe menu. Strzelanie i obsługa broni są teraz bardziej płynne, co zostało osiągnięte przez wprowadzenie systemu wspomagającego celowanie, znanego m.in. z serii Call of Duty. Oczywiście, dla fanów realizmu przewidziano opcję wyłączenia wszystkich pomocy. Zaimplementowano również system zdobywania doświadczenia oraz podzielono postacie na klasy (strzelec, grenadier, zwiadowca oraz strzelec automatyczny). Współdziała z tym ulepszona sztuczna inteligencja zarówno wrogów, jak i sił sprzymierzonych.

Red River oferuje rozbudowany tryb kooperacji wzorowany na rozwiązaniach z Left 4 Dead. Oznacza to, że w grę wbudowany został system dynamicznie zmieniający sytuację na polu walki zależnie od naszych poczynań. Wszystko po to, byśmy mogli z przyjaciółmi wielokrotnie przechodzić te same misje bez znudzenia. Zaimplementowane tryby wieloosobowe polegają na obronie jadącego konwoju (opcja Convoy), uratowaniu zaginionego pilota (opcja Search and Rescue) oraz obronie bazy przed falami wroga (Last Man Standing). Oprócz tego dostępny jest popularny Cooperative dla maksymalnie 4 osób.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 6,7 / 10 na podstawie 1036 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,5 / 10 na podstawie 267 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Gry podobne do Operation Flashpoint: Red River

Klasyfikacja PEGI Operation Flashpoint: Red River

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Operation Flashpoint: Red River

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 1 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepszy), 6GB HDD, Windows XP/Vista/7
Operation Flashpoint: Red River - recenzja gry
Operation Flashpoint: Red River - recenzja gry

Recenzja 2 maja 2011, 11:56

Dla odmiany dość dobrze prezentuje się personalizacja ról i wyposażenia członków drużyny. Każdy z żołnierzy może być reprezentantem jednej z czterech klas, różniących się między sobą przede wszystkim pod względem wykorzystywanego uzbrojenia. Wybór narzędzi zagłady jest spory i dodatkowo urozmaicany przez możliwość dokonywania w wyznaczonych momentach rozgrywki różnego rodzaju nalotów i ostrzałów moździerzowych. W grze obowiązują dwa systemy nagród. Otrzymywanie odznaczeń za wykonywanie misji pozwala na podnoszenie umiejętności, poprawiających między innymi sprint czy celowanie z użyciem karabinu. Punkty doświadczenia z kolei używane są do odblokowywania nowych elementów wyposażenia. W tym wypadku należy doczepić się do tego, że niektórym klasom sztucznie zablokowano naprawdę cenne przedmioty, przez co w początkowej fazie rozgrywki muszą radzić sobie na przykład bez celowników optycznych czy granatów odłamkowych. Pewnym wybawieniem jest to, że gra pozwala na dowolne podnoszenie broni pozostawianej przez siły wroga.

PC
X360
PS3