Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Squad (PC)

Squad PC

Taktyczna strzelanina sieciowa, będąca kontynuacją jednej z najpopularniejszych modyfikacji do gry Battlefield 2, Project Reality. Tytuł opracowany został jako komercyjna modyfikacja słynnego moda, choć w pracach nad grą udział wzięła jedynie część oryginalnej ekipy.

Akcji | FPP | współczesne konflikty | taktyczne | FPS | sieciowe | multiplayer | crowdfunding | indie | kooperacja | strzelanki

PC Windows
Okładka Squad (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15grudnia2015

wczesny dostęp

data nieogłoszona

Squad jest taktyczną strzelaniną sieciową, kładącą szczególny nacisk na tryb kooperacji i współpracę w drużynie. Za powstanie gry odpowiadają twórcy jednej z najpopularniejszych modyfikacji do gry Battlefield 2, znanej jako Project Reality. Tytuł miał stanowić pierwotnie komercyjną kontynuację moda, lecz w wyniku rozłamu większa część ekipy postanowiła poświęcić się stworzeniu osobnej, ambitniejszej produkcji.

Mimo to Squad pozostał wierny pierwotnym założeniom Project Reality, a ambicją twórców stało się stworzenie gry, stanowiącej kompromis pomiędzy arcade’owymi strzelaninami pokroju Battlefield, a prawdziwymi symulatorami pola walki w stylu serii ArmA. Główną cechą gry stał się więc realizm, przejawiający się m.in. w ograniczeniu wyświetlanych na ekranie informacji, usprawnionej balistyce oraz realistycznemu zasięgowi i sile rażenia broni czy znacznym zwiększeniu dystansu, na którym prowadzone są wymiany ognia. W grze urealniono system leczenia postaci i wprowadzono szereg elementów mających na celu spowolnienie akcji (np. wydłużenie czasu przeładowania broni).

Rozgrywka toczy się na sporej wielkości mapach o powierzchni do 16 km kwadratowych. W zabawie może brać udział jednocześnie nawet do 100 graczy, podzielonych na dwie wzajemnie zwalczające się frakcje (np. oddziały Armii Stanów Zjednoczonych oraz terroryści). Daje to wrażenie realistycznego pola walki, na którym kluczem do sukcesu okazuje się praca zespołowa oraz komunikacja pomiędzy członkami tytułowego “oddziału”, a każdy z graczy może zająć się realizacją innego typu zadań ofensywnych bądź defensywnych. Twórcy oddali do dyspozycji graczy spory arsenał broni, a także możliwość korzystania z rozmaitych pojazdów, takich jak transportery opancerzone i samochody. Dodatkowo dowódcy poszczególnych ekip mają dosyć spore możliwości kształtowania pola bitwy, np. poprzez wznoszenie różnego rodzaju fortyfikacji.

Od strony technicznej Squad wykorzystuje zaawansowany silnik graficzny Unreal Engine 4, zapewniający wysokiej jakości wrażenia wizualne. Na uwagę zasługują odtworzone w najdrobniejszych szczegółach modele broni oraz elementy umundurowania i wyposażenia walczących żołnierzy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 8.8 / 10 na podstawie 161 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 152,20 PLN

Gry podobne do Squad

Wymagania wiekowe Squad

18+

Wymagania sprzętowe Squad

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7-4790K 4.0 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 290 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770 / Radeon HD 7870 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7 SP1 64-bit

Testujemy grę Squad - w spadkobiercy Project Reality strzela się na poważnie
Testujemy grę Squad - w spadkobiercy Project Reality strzela się na poważnie

Przed premierą 18 grudnia 2015, 17:18

Rola dowódcy wiąże się też z zestawem dodatkowych możliwości, których nie posiadają inne klasy. Może on ustalać punkty odradzania lub zakładać bazy operacyjne na polu bitwy. W takim miejscu da się postawić zasłony czy umocnienia, a wszystko powstaje w trakcie kopania posiadanymi saperkami przez resztę zespołu i kosztuje pewną ilość zasobów, na które trzeba zwracać uwagę. Nie mniej ważni w drużynie są medycy, którzy przywracają nas do zdrowia po ciężkimi zranieniu. Duży dystans podczas wymian ognia powoduje, że po postrzale często jesteśmy tylko niezdolni do walki, a uzdrowienie przez medyka nie oznacza utraty ticketu – każda strona konfliktu ma ich ograniczoną ilość na bitwę. Każdy posiada też własny zestaw opatrunkowy, który pomaga jedynie w przypadku krwawienia. Pozostałe klasy to na razie zwykły strzelec, żołnierz z karabinem wsparcia, wyrzutnią rakiet, grenadier i w niektórych drużynach strzelec wyborowy. Ograniczenie każdej z ról sprawia, że nie możemy grać tym, kim chcemy, a tylko postacią, która akurat jest wolna. Każdy ma też z góry przypisane wyposażenie i uzbrojenie. To w połączeniu z dużymi odległościami na mapie powoduje, że np. po stronie armii USA największą popularnością cieszy się strzelec z lunetą o czterokrotnym przybliżeniu, a takowych może być jedynie dwóch na cały oddział.