Mniej indywidualnych akcji i ninja, więcej koordynacji oraz walki w zespole. To mają przynieść wielkie zmiany w strzelance Squad, które zapowiedziało studio Offworld Industries.
Minęło ponad 2,5 roku, odkąd gra Squad wyszła ze Steam Early Access, i tytuł nadal cieszy się sporą popularnością. Jednakże twórcy uznali, że przyszła pora naprawić jeden z grzechów wczesnego dostępu. Efektem tego będą wielkie zmiany w starciach piechoty w Squad.
Jak czytamy w obszernym wpisie na oficjalnej stronie tytułu, ambicją studia Offworld Industries było stworzenie realistycznej i immersyjnej strzelaniny, w której kluczem do zwycięstwa jest współpraca graczy. Tym samym mieli kontynuować tradycję popularnego moda Project Reality do gry Battlefield 2, który był podstawą dla projektu.
Sęk w tym, że w trakcie prac nad grą twórcy ulegli współczesnym „strzelankowym trendom”, które nieco wypaczyły ich wizję.
Dlatego też twórcy wzięli się ostro do pracy, by wrócić do korzeni Squad. Po analizach zachowania graczy i wewnętrznych testach opracowano zmiany, które mają ulepszyć pracę zespołową, wydłużyć starcia oraz zapewnić nowszym użytkownikom przystępniejszą rozgrywkę. Jednocześnie mają one sprawić, że gra będzie obfitowała w więcej niezapomnianych momentów:
Podsumowując, nasza wizja systemu walki w Squad zakłada zmianę w kierunku ulepszonej pracy zespołowej i współpracy, dłuższych i bardziej strategicznych starć oraz bardziej przystępnego doświadczenia dla graczy. Przewidujemy, że to fundamentalnie zmieni sposób, w jaki gra się w Squad. Korzyści będą daleko idące, sprzyjając większemu zaangażowaniu graczy oraz bardziej dynamicznym i niezapomnianym chwilom, a ostatecznie ugruntowując pozycję Squad jako najlepszej wieloosobowej strzelanki pierwszoosobowej, która rozwija się dzięki pracy zespołowej i strategicznemu myśleniu.

Jak dokładnie twórcy chcą osiągnąć ten cel? We wpisie szczegółowo omówiono najważniejsze zmiany.
Do tego dochodzą pomniejsze, lecz istotne zmiany, m.in. z lunetami (zwiększone przybliżenie, ale też większe ograniczenie pola widzenia). Twórcy chcą pozwolić graczom na przetestowanie tych modyfikacji w bliżej nieokreślonej przyszłości, przy czym nie zamierzają się przesadnie spieszyć z implementacją nowinek. Więcej na ten temat mamy dowiedzieć się wkrótce.

Większość graczy zdaje się być zaintrygowana pomysłami dewelopera (via serwis Reddit), choć pojawiają się też pojedyncze krytyczne głosy, głównie odnośnie do ograniczeń mobilności.. Niemniej nawet większość graczy, którzy będą tęsknić za – tak to nazwijmy – parkourem na miejskich mapach, uważa, że spowolnienie rozgrywki wyjdzie Squad na dobre.
Oczywiście, jak zastrzegają niektórzy, wszystko zależy od szczegółów implementacji tych systemów. Część fanów wyraziła też nadzieję, że ogrom zmian nie przełoży się na tonę zupełnie nowych błędów.
Może Cię zainteresować:
Więcej:Gracze ARC Raiders są mocno podzieleni. Wszystko przez znaczące osłabienie zabezpieczonych skrytek
Gracze
Steam
11

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).