Mass Effect 2 - poradnik do gry

Mass Effect 2 - poradnik do gry

Mass Effect 2 - poradnik do gry

Poradnik do słynnej gry RPG Mass Effect 2 to kompletne i bardzo szczegółowe kompendium, opisujące różne sposoby przejścia głównego wątku gry oraz wszystkich zadań pobocznych. Co za tym idzie, tekst uwzględnia różne zakończenia fabuły oraz wyjaśnia wszystkie decyzje, które do nich prowadzą. W zestawieniu wzięto również pod uwagę questy N7 oraz te oferowane przez dwa rozszerzenia DLC: Normandy Crash i Zaeed. To jednak nie wszystko, ponieważ zupełnie osobną część poradnika stanowi atlas świata, zawierający opisy wszystkich klas postaci, umiejętności, towarzyszy i romansów, a ponadto listę technologii, planet, surowców i handlarzy. Całość została opisana w bardzo szczegółowy sposób i zawiera wiele przydatnych map oraz ilustracji. Z tą solucją w ręku żaden Shepard nie będzie miał problemów z ratowaniem galaktyki.

Oto pełna zawartość poradnika:

  • Opis przejścia wszystkich misji głównych i pobocznych, wraz z alternatywnymi rozwiązaniami i wszystkimi możliwymi zakończeniami;
  • Objaśnienia dotyczące podejmowanych decyzji i ich konsekwencji;
  • Kompendium zawierające szczegółowe informacje na temat klas postaci, umiejętności i towarzyszy;
  • Część objaśniająca mechanikę rozgrywki i zasady, jakie nią kierują;
  • Zestawienie wszystkich wpisów do leksykonu;
  • Lista handlarzy, akcesoriów, surowców, planet i technologii.

Informacje o Mass Effect 2 - poradnik do gry

Autor : Jacek Stranger Hałas

Poradnik zawiera : strony: 145, ilustracje: 1575 .

Poradnik i opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 15 września 2016, odwiedź Poradnik i opis przejścia

Atlas świata

Ostatnia aktualizacja : 15 września 2016, odwiedź Atlas świata

Popularne strony w Mass Effect 2 - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (23)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
16.02.2010 15:14
bogi1
bogi1
125
The Best in the World

Dobra robota. Bardzo obszerny poradnik.

16.02.2010 15:20
odpowiedz
Econochrist
109
Nadworny szyderca

Obszerny poradnik.
Ale jako jeden z niewielu, tego nie będę czytał w ogóle.
Zepsuje sobie tylko przyjemność z odkrywania gry. :)
Jeśli ktoś jeszcze nie kupił to gorąco polecam.
Mało jaka gra mnie tak przyssała do monitora
i z zapartym tchem odkrywam jej tajemnice. Osobiście daje jej 9.9/10.
Znajomość jedynki nie obowiązkowa, ale mocno wskazana.

16.02.2010 16:40
Adrianziomal
👍
odpowiedz
Adrianziomal
46
Samael

Super poradnik, polecam ;)

16.02.2010 22:53
Radkoss
odpowiedz
Radkoss
65
Starszy Ratownik

Ja przeczytałem dopiero w 3 przechodzeniu, ale jakiś się dużo nie dowiedziałem :]

17.02.2010 00:13
odpowiedz
zeusgry
7
Junior

Po ukończeniu łazarza jest jakiś test?
Zawsze mi się wydawało, że nie mam żadnego wyboru na to czy w jedynce rada zginęła czy nie...

18.02.2010 13:22
odpowiedz
mcklocki
2
Junior

co mi da, że bedę sobie robił idealiste albo renegata?

18.02.2010 16:07
144
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

@mcklocki --> Odblokuje to nowe opcje dialogowe w trakcie rozmów, dzięki czemu łatwiej będziesz mógł rozwiązać dany problem czy uzyskać jakieś dodatkowe profity (np. zniżkę w sklepie).

18.02.2010 19:17
odpowiedz
Majcyk
54
Pretorianin

No nareszcie cos do poczytania do poduszki :), a swoja droga ciekawe ile rzeczy ominelam i opcji przejscia .

19.02.2010 08:25
redan
👍
odpowiedz
redan
26
Brodaty Wiking

moje uwagi dot. poradnika. w opisie zadań dot. lokalizacji "Illium" brakuje opisu questu związanego z Gianną Parasini (jeśli jej pomogliśmy w ME1) oraz z Conradem Vernerem (Fan z ME1).

spoiler start

brak także informacji o tym, że jeśli chcemy uratować całą załogę, to do finałowej bitwy musimy przystąpić bezpośrednio po utracie załogi - quest z Jokerem, jeśli polecimy później, nasza załoga zostanie "przetworzona" przez zbieraczy. tak więc guest lojalnościowy dla Legiona, najlepiej wykonać od razu po jego aktywacji (bez lądowań na innych lokacjach), a następnie udać się na misję ratunkową.

spoiler stop

Poza tym, przydałby się opis bonusowych umiejętności wybieranych przy tworzeniu nowej postaci (ostatni krok kreatora postaci). Czasami po samej nazwie trudno skojarzyć do daje nam bonusowa umiejętność, zwłaszcza dla osób zaczynających przygodę z ME2.

PS 1
Stojąc w "kokpicie pilota", ale nie rozmawiając z Jokerem, czasami można posłuchać śmiesznych/ciekawych tekstów. Podobnie z parą mechaników w maszynowni, w stylu Tali ma wiadro na głowie, ale to piękne wiadro :)
PS 2

spoiler start

"Przyjazne/romantyczne stosunki" z Kelly Chambers (niezależne od płci bohatera oraz "wątku romantycznego") mogą zaowocować wspólnym posiłkiem w kajucie kapitańskiej, oraz zaoferowaniem pomocy ze strony Kelly - będzie karmić nasze rybki :). Jeśli uratujemy załogę w całości, włącznie ze wspomnianą Kelly Chambers, po bitwie finałowej, będziemy mogli odblokować kolejne bonusy związane z tą postacią :) (między innymi ubranie tancerki z Omegi/Illium - tak, jest możliwość, że Kelly, będzie w nim tańczyć w naszej kajucie)

spoiler stop

19.02.2010 16:41
144
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Z tymi postaciami z jedynki sprawdzę. Co do załogi Normandii to zostało to omówione tu:
https://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=971&PART=455

Wszystkie rzeczy "niequestowe" (w tym m.in. rozwój postaci, kupowanie rybek, wątki miłosne) zostaną omówione w atlasie świata.

23.02.2010 23:08
odpowiedz
Siw3kPL
6
Legionista

Wszystko bardzo fajnie, ale wytłumaczy mi ktoś dlaczego, gdy podążam drogą prawości itd. otrzymuję punkty egoizmu za nic? Chodzi o to, że wraz z postępem w grze jest ich coraz więcej... Jest to jakiś błąd, wy też tak macie, o co chodzi?

24.02.2010 09:30
redan
odpowiedz
redan
26
Brodaty Wiking

@up to są pewnie te "świadome decyzje". może w grze chodzi o to, że tobie się wydaje, że coś jest "prawe/ideologiczne" wcale nie oznacza, że gra uzna tak samo. grając też to zauważyłem, ale liczba przyznawanych punktów egoizmu jest mała (zazwyczaj dostawałem +2 , max +5 do egoizmu), choć faktycznie dostaje się je w zaskakujących sytuacjach.

24.02.2010 10:25
😉
odpowiedz
Siw3kPL
6
Legionista

@redan: Dzięki za odp. Szkoda, że poradnik nie jest tak dokładny, jak ten który napisał 'Metatron' odnośnie 'jedynki'. No nic... Lepsze to, niż nic. Pozdrawiam.

25.02.2010 10:09
odpowiedz
Jarhem
2
Junior

Nie to jakieś żarty do tak prostej gry poradnik ???
Mass effect jest bardzo łatwy nie trzeba się wysilać by przejść tą grę :P

25.02.2010 10:10
Pan Tur
odpowiedz
Pan Tur
34
Czempion_Kirkwall

no fajnie się czyta

25.02.2010 14:03
odpowiedz
Filevandrel
120
czlowiek o trudnym nicku

Pewnie uznacie ze sie czepiam- Czlowiek Iluzja? takie bylo oficjalne tlumaczenie? jezeli tak to kolejny raz ciesze sie ze postaralem sie o oryginalna wersje jezykowa:/

25.02.2010 15:51
144
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Filevandrel --> Tak, to oficjalne tłumaczenie. Polecam Twojej uwadze filmik tvgry porównujący obie wersje językowe. ;)

11.03.2010 11:59
odpowiedz
Filevandrel
120
czlowiek o trudnym nicku

Jezeli jest więcej takich kwiatków to aż sie boje sprawdzać :P

AAAAAAAA!!!! co to ma być?! Głosy krogan i batrian ++, głos Mordina +, Głos Sheparda --, głos Mirandy --, głos Jack -, EDI -------------------- i zapętlić :/ porażka

15.08.2010 05:24
odpowiedz
paviola
11
Chorąży

po ktorej misji thane sie do nas przylacza?

16.08.2010 10:52
redan
odpowiedz
redan
26
Brodaty Wiking

po jednej z misji na Illium (wyprawa do Wież Dantius) - "Akta Zabójca" to chyba nazwa tego questu

17.11.2010 04:09
odpowiedz
darkonpl
56
Centurion

Przydałoby się zrobić aktualizację poradnika o dodatkowe DLC, np. Kazumi czy Handlarz Cienia (powstało już nieoficjalne spolszczenie), lub nadzorca.

20.02.2011 17:35
odpowiedz
songo121
1
Junior

Czemu nie ma poradnika to LotSB(Lair of the Shadow Broker)???

22.10.2017 09:05
odpowiedz
Alias123
1
Junior

A co jeśli ktoś ma wersję cyfrową?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Mass Effect 2 - screen - 2010-08-04 - 191456Mass Effect 2 - screen - 2010-08-04 - 191455Mass Effect 2 - screen - 2010-08-04 - 191454Mass Effect 2 - screen - 2010-08-04 - 191453Mass Effect 2 - screen - 2010-08-04 - 191452Mass Effect 2 - screen - 2010-02-22 - 180783Mass Effect 2 - screen - 2010-02-22 - 180782Mass Effect 2 - screen - 2010-02-22 - 180781Mass Effect 2 - screen - 2010-02-22 - 180780