Mass Effect 2: Zaeed, Cena zemsty - opis przejścia, solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia pobocznego questu Cena zemsty. To jedna z misji DLC i jest ona osobistym questem Zaeeda, czyli jednego z członków drużyny. Z naszej solucji dowiesz się m.in. jak rozpocząć quest Zaeeda, jak zachować się podczas konfrontacji z Vido oraz czy lepszy jest wybór idealisty czy renegata do ukończenia misji.
- Zaeed - odblokowanie questu towarzysza
- Eksploracja planety Zorya
- Konfrontacja z Vido
- Ukończenie questu - wybór idealisty
- Ukończenie questu - wybór renegata
Zaeed - odblokowanie questu towarzysza
![]() | ![]() |
Opis: Quest ten związany jest z dodatkiem DLC Zaeed i w celu jego aktywowania musisz najpierw ukończyć inne zadanie tego rozszerzenia - Akta - Weteran.
W celu oficjalnego rozpoczęcia tej misji musisz otworzyć mapę galaktyki. Wybierz Pogranicze Ismaru, a po znalezieniu się w systemie Aquila zatankuj paliwo. Musisz teraz dotrzeć do sąsiedniego systemu Faia. Po dotarciu na miejsce kliknij na planecie [Zorya] i wybierz jedyną dostępną akcję, czyli lądowanie na jej powierzchni.
Eksploracja planety Zorya
![]() | ![]() |
Ruszaj prosto. Początkowo nie wpadniesz na żadnych przeciwników, tak więc nie musisz się skradać. Możesz za to zbadać odnalezione po drodze ciała. Żołnierzy Błękitnych Słońc spotkasz dopiero w pokazanym na drugim screenie miejscu. Rozstaw szybko swoich podwładnych za zasłoną i przystąp do atakowania sił wroga.
![]() | ![]() |
Możesz się tu zdecydować na atakowanie wrogów z odległości lub stopniowo zmniejszać do nich dystans. Uważaj na pokazanego na pierwszym screenie przyczajonego przeciwnika z rakietnicą. Po zlikwidowaniu pierwszej grupy zjawią się tu posiłki. W tym przypadku musisz uważać na mecha FENRIS i żołnierza korzystającego z ciężkiego pancerza, którego trudniej będzie zabić.
![]() | ![]() |
Możesz się już rozejrzeć troszeczkę po okolicy. Odnajdziesz zestaw medyczny oraz pokazany na pierwszym screenie PDA, dzięki któremu wzbogacisz się o 6000 kredytów. Wybierz jedyną ścieżkę prowadzącą w stronę mostu. Po dotarciu na miejsce skorzystaj ze sterówki, odbywając przy okazji krótką rozmowę z Zaeedem.
![]() | ![]() |
Możesz już przejść po mostku i kontynuować eksplorację okolic fabryki. Przy pokazanym na pierwszym screenie klifie odnajdziesz pojemnik zawierający 400 jednostek palladu . Kieruj się teraz w stronę znajdującej się w oddali dużej bramy. Zanim jednak wejdziesz do środka, radziłbym zapisać aktualny stan gry.
Konfrontacja z Vido
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w środku będziesz świadkiem pierwszej konfrontacji między Zaeedem i Vido. Swojego sojusznika możesz skarcić za zaatakowanie wrogów bez ostrzeżenia, także przez odpalenie specjalnej akcji idealisty (pierwszy screen).
Przygotuj się do zlikwidowania dwóch żołnierzy Błękitnych Słońc . Po ich wyeliminowaniu ponownie porozmawiaj z Zaeedem. Na szczęście nie zrazisz go do siebie a jedynie zdobędziesz punkty idealisty lub renegata.
![]() | ![]() |
Poświęć chwilkę na rozejrzenie się po okolicy w celu zlokalizowania kolejnego pojemnika, który będzie skrywał 400 jednostek palladu . Ruszaj dalej. Po drodze odnajdziesz trzeci pojemnik (drugi screen), również skrywający 400 jednostek palladu . Skieruj się do pobliskich drzwi gdzie będziesz musiał dokonać ważnego wyboru.
Ukończenie questu - wybór idealisty
![]() | ![]() |
Jeżeli chcesz zdobyć dużo punktów idealisty musisz przekonać Zaeeda do tego, że uratowanie uwięzionych w fabryce cywilów jest ważniejsze od pojmania Vido. Zauważ, że w ten sposób zablokujesz sobie dostęp do pomieszczeń zarezerwowanych dla renegata. Po odzyskaniu kontroli nad drużyną ruszaj prosto.
![]() | ![]() |
Podążaj cały czas prosto aż dotrzesz do drzwi, które będziesz musiał otworzyć poprzez rozwiązanie doskonale poznanej mini-gry. Tu kieruj się na górę aż dotrzesz do kolejnych drzwi. Przez cały czas ignoruj okoliczne eksplozje, bo nic złego Ci nie grozi. Nie musisz się też ścigać z czasem. W nowym pomieszczeniu skorzystaj z pokazanego na drugim screenie panelu kontrolnego. Możesz już przejść po okolicznym mostku.
![]() | ![]() |
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Jest błąd w opisie "Krok od katastrofy statku - opis przejścia" - System Nariph wchodzi w skład Mgławicy Phylosa.
Wie ktoś może ile paska renegata trzeba zapełnić by odblokować tą opcję dialogową na procesie?
Czemu nie ma poradnika to LotSB(Lair of the Shadow Broker)???
Przydałoby się zrobić aktualizację poradnika o dodatkowe DLC, np. Kazumi czy Handlarz Cienia (powstało już nieoficjalne spolszczenie), lub nadzorca.
Jezeli jest więcej takich kwiatków to aż sie boje sprawdzać :P
AAAAAAAA!!!! co to ma być?! Głosy krogan i batrian ++, głos Mordina +, Głos Sheparda --, głos Mirandy --, głos Jack -, EDI -------------------- i zapętlić :/ porażka
Filevandrel --> Tak, to oficjalne tłumaczenie. Polecam Twojej uwadze filmik tvgry porównujący obie wersje językowe. ;)
Pewnie uznacie ze sie czepiam- Czlowiek Iluzja? takie bylo oficjalne tlumaczenie? jezeli tak to kolejny raz ciesze sie ze postaralem sie o oryginalna wersje jezykowa:/
Nie to jakieś żarty do tak prostej gry poradnik ???
Mass effect jest bardzo łatwy nie trzeba się wysilać by przejść tą grę :P
@redan: Dzięki za odp. Szkoda, że poradnik nie jest tak dokładny, jak ten który napisał 'Metatron' odnośnie 'jedynki'. No nic... Lepsze to, niż nic. Pozdrawiam.
@up to są pewnie te "świadome decyzje". może w grze chodzi o to, że tobie się wydaje, że coś jest "prawe/ideologiczne" wcale nie oznacza, że gra uzna tak samo. grając też to zauważyłem, ale liczba przyznawanych punktów egoizmu jest mała (zazwyczaj dostawałem +2 , max +5 do egoizmu), choć faktycznie dostaje się je w zaskakujących sytuacjach.
Wszystko bardzo fajnie, ale wytłumaczy mi ktoś dlaczego, gdy podążam drogą prawości itd. otrzymuję punkty egoizmu za nic? Chodzi o to, że wraz z postępem w grze jest ich coraz więcej... Jest to jakiś błąd, wy też tak macie, o co chodzi?
Z tymi postaciami z jedynki sprawdzę. Co do załogi Normandii to zostało to omówione tu:
https://www.gry-online.pl/poradniki/mass-effect-2/&PART=455
Wszystkie rzeczy "niequestowe" (w tym m.in. rozwój postaci, kupowanie rybek, wątki miłosne) zostaną omówione w atlasie świata.
moje uwagi dot. poradnika. w opisie zadań dot. lokalizacji "Illium" brakuje opisu questu związanego z Gianną Parasini (jeśli jej pomogliśmy w ME1) oraz z Conradem Vernerem (Fan z ME1).
Poza tym, przydałby się opis bonusowych umiejętności wybieranych przy tworzeniu nowej postaci (ostatni krok kreatora postaci). Czasami po samej nazwie trudno skojarzyć do daje nam bonusowa umiejętność, zwłaszcza dla osób zaczynających przygodę z ME2.
PS 1
Stojąc w "kokpicie pilota", ale nie rozmawiając z Jokerem, czasami można posłuchać śmiesznych/ciekawych tekstów. Podobnie z parą mechaników w maszynowni, w stylu Tali ma wiadro na głowie, ale to piękne wiadro :)
PS 2
No nareszcie cos do poczytania do poduszki :), a swoja droga ciekawe ile rzeczy ominelam i opcji przejscia .
@mcklocki --> Odblokuje to nowe opcje dialogowe w trakcie rozmów, dzięki czemu łatwiej będziesz mógł rozwiązać dany problem czy uzyskać jakieś dodatkowe profity (np. zniżkę w sklepie).
co mi da, że bedę sobie robił idealiste albo renegata?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




















