Mass Effect 2: Szpieg - moce postaci, dla kogo?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz szczegółowy opis klasy Szpieg - to jedna z 6 klas Sheparda dostępnych w grze. Dowiesz się jaki styl gry pasuje dla klasy Szpieg, czym się ona cechuje i wyróżnia, a także jakie moce/umiejętności dostępne są dla Szpiega.

Szpieg - dla kogo?

Klasa szpiega pozwala na wcielenie się w postać bohatera łączącego cechy specjalisty bojowego i technologicznego. To ścieżka, która powinna zainteresować w głównej mierze bardziej doświadczonych graczy.

Zabawa postacią szpiega wymaga przede wszystkim większej cierpliwości i dbałości o stan zdrowia głównej postaci, wynagradzając to jednak możliwością atakowania przeciwników z zaskoczenia (kamuflaż) czy wprowadzania zamieszania w szeregach wroga (hakowanie SI). Wyraźnym pozytywem jest też możliwość korzystania z karabinów snajperskich co daje okazję do zdejmowania potencjalnych celów z większych odległości.

Amunicja dysrupcyjna

Działanie tej mocy polega na modyfikacji właściwości wystrzeliwanych pocisków, pozwalając na zakłócanie pracy wrogich tarcz i zadawanie większych obrażeń przeciwnikom syntetycznym. Rozwijanie tej mocy zwiększa siłę zadawanych obrażeń. Sama w sobie moc ta nie jest specjalnie ciekawa, niemniej warto się nią zainteresować jeśli jej opracowanie jest wymagane do odblokowania innych, lepszych rodzajów amunicji.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Silna amunicja dysrupcyjna

Szansa wywoływania krytycznych przeciążeń (zniszczeń) na tarczach siłowych wroga i doprowadzanie do eksplodowania przeciwników syntetycznych.

Zespołowa amunicja dysrupcyjna

Inni członkowie drużyny automatycznie zaczynają korzystać z tej amunicji. Lepszy wariant, zwłaszcza jeśli ma się w drużynie inną postać potrafiącą korzystać z mocnych giwer.

Krio-amunicja

Działanie tej mocy polega na modyfikacji właściwości wystrzeliwanych pocisków, pozwalając na zamrażanie atakowanych wrogów. To zdecydowanie najlepszy dostępny w grze rodzaj amunicji, lecz niestety żeby uzyskać do niego dostęp wymagane jest przeznaczenie punktów rozwoju na inne moce. Amunicja ta przydaje się szczególnie do atakowania mocniejszych przeciwników. Rozwijanie tej mocy wydłuża czas trwania zamrożenia, co również jest bardzo istotne.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Mass Effect 2

26 stycznia 2010

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2022-03-10
01:45

zanonimizowany1264254 Konsul

Jest błąd w opisie "Krok od katastrofy statku - opis przejścia" - System Nariph wchodzi w skład Mgławicy Phylosa.

Komentarz: zanonimizowany1264254
2021-10-15
09:23

Lordxfrez Junior

Wie ktoś może ile paska renegata trzeba zapełnić by odblokować tą opcję dialogową na procesie?

Komentarz: Lordxfrez
2017-10-22
09:05

Alias123 Junior

A co jeśli ktoś ma wersję cyfrową?

Komentarz: Alias123
2011-02-20
17:35

zanonimizowany628877 Junior

1

Czemu nie ma poradnika to LotSB(Lair of the Shadow Broker)???

Komentarz: zanonimizowany628877
2010-11-17
04:09

darkonpl Centurion

1

Przydałoby się zrobić aktualizację poradnika o dodatkowe DLC, np. Kazumi czy Handlarz Cienia (powstało już nieoficjalne spolszczenie), lub nadzorca.

Komentarz: darkonpl
2010-08-16
10:52

redan Generał

redan

po jednej z misji na Illium (wyprawa do Wież Dantius) - "Akta Zabójca" to chyba nazwa tego questu

Komentarz: redan
2010-08-15
05:24

paviola Chorąży

po ktorej misji thane sie do nas przylacza?

Komentarz: paviola
2010-03-11
11:59

Filevandrel Legend

Jezeli jest więcej takich kwiatków to aż sie boje sprawdzać :P

AAAAAAAA!!!! co to ma być?! Głosy krogan i batrian ++, głos Mordina +, Głos Sheparda --, głos Mirandy --, głos Jack -, EDI -------------------- i zapętlić :/ porażka

Komentarz: Filevandrel
2010-02-25
15:51

Stranger. Senator

-1
Stranger.

Filevandrel --> Tak, to oficjalne tłumaczenie. Polecam Twojej uwadze filmik tvgry porównujący obie wersje językowe. ;)

Komentarz: Stranger.
2010-02-25
14:03

Filevandrel Legend

Pewnie uznacie ze sie czepiam- Czlowiek Iluzja? takie bylo oficjalne tlumaczenie? jezeli tak to kolejny raz ciesze sie ze postaralem sie o oryginalna wersje jezykowa:/

Komentarz: Filevandrel
2010-02-25
10:10

Pan Tur Konsul

-1
Pan Tur

no fajnie się czyta

Komentarz: Pan Tur
2010-02-25
10:09

zanonimizowany620002 Junior

Nie to jakieś żarty do tak prostej gry poradnik ???
Mass effect jest bardzo łatwy nie trzeba się wysilać by przejść tą grę :P

Komentarz: zanonimizowany620002
2010-02-24
10:25

Siw3kPL Legionista

😉

@redan: Dzięki za odp. Szkoda, że poradnik nie jest tak dokładny, jak ten który napisał 'Metatron' odnośnie 'jedynki'. No nic... Lepsze to, niż nic. Pozdrawiam.

Komentarz: Siw3kPL
2010-02-24
09:30

redan Generał

redan

@up to są pewnie te "świadome decyzje". może w grze chodzi o to, że tobie się wydaje, że coś jest "prawe/ideologiczne" wcale nie oznacza, że gra uzna tak samo. grając też to zauważyłem, ale liczba przyznawanych punktów egoizmu jest mała (zazwyczaj dostawałem +2 , max +5 do egoizmu), choć faktycznie dostaje się je w zaskakujących sytuacjach.

Komentarz: redan
2010-02-23
23:08

Siw3kPL Legionista

Wszystko bardzo fajnie, ale wytłumaczy mi ktoś dlaczego, gdy podążam drogą prawości itd. otrzymuję punkty egoizmu za nic? Chodzi o to, że wraz z postępem w grze jest ich coraz więcej... Jest to jakiś błąd, wy też tak macie, o co chodzi?

Komentarz: Siw3kPL
2010-02-19
16:41

Stranger. Senator

-1
Stranger.

Z tymi postaciami z jedynki sprawdzę. Co do załogi Normandii to zostało to omówione tu:
https://www.gry-online.pl/poradniki/mass-effect-2/&PART=455

Wszystkie rzeczy "niequestowe" (w tym m.in. rozwój postaci, kupowanie rybek, wątki miłosne) zostaną omówione w atlasie świata.

Komentarz: Stranger.
2010-02-19
08:25

redan Generał

1
redan
👍

moje uwagi dot. poradnika. w opisie zadań dot. lokalizacji "Illium" brakuje opisu questu związanego z Gianną Parasini (jeśli jej pomogliśmy w ME1) oraz z Conradem Vernerem (Fan z ME1).

Poza tym, przydałby się opis bonusowych umiejętności wybieranych przy tworzeniu nowej postaci (ostatni krok kreatora postaci). Czasami po samej nazwie trudno skojarzyć do daje nam bonusowa umiejętność, zwłaszcza dla osób zaczynających przygodę z ME2.

PS 1
Stojąc w "kokpicie pilota", ale nie rozmawiając z Jokerem, czasami można posłuchać śmiesznych/ciekawych tekstów. Podobnie z parą mechaników w maszynowni, w stylu Tali ma wiadro na głowie, ale to piękne wiadro :)
PS 2

Komentarz: redan
2010-02-18
19:17

zanonimizowany202611 Pretorianin

No nareszcie cos do poczytania do poduszki :), a swoja droga ciekawe ile rzeczy ominelam i opcji przejscia .

Komentarz: zanonimizowany202611
2010-02-18
16:07

Stranger. Senator

-1
Stranger.

@mcklocki --> Odblokuje to nowe opcje dialogowe w trakcie rozmów, dzięki czemu łatwiej będziesz mógł rozwiązać dany problem czy uzyskać jakieś dodatkowe profity (np. zniżkę w sklepie).

Komentarz: Stranger.
2010-02-18
13:22

mcklocki Junior

co mi da, że bedę sobie robił idealiste albo renegata?

Komentarz: mcklocki

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl